• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

3.2V6 GTS al ruim 2,5 jaar te koop bij Opel Dealer

@wim-v6 wrote:Standaard Vectra's B naast elkaar gehad, automaat en Schakel..

De automaat legt het gelukkig ALTIJD af, mijn vorige deed netjes 8,2 sec naar de 100.

Dat red je niet met een 2.5 V6 automaat..

Ook Ons Ronnie (Brombeer) met toen nog ongechipte 3liter automaat redde het niet tegen de 2.5 V6 in de Station.

Dit zijn keiharde feiten!!!

maar ach heb ook handgeschakde i500's zoekgereden met zowel de Champagne sedan, als Groene station.

Ik rijdt regelmatig met de automaat van Ron, en ik kan me er nog steeds niet in vinden, dat geld ook voor de automaat waar ik doordeweeks beroepsmatig mee rijdt, loop alleen maar de VLOEKEN op dat apparaat!!!

Willem

haha en ik word er zo moe van elke keer te moeten schakelen in me werkbus :wors

heb nog nooit in een handgeschakelde v6 gereden..

maar om nu een automaat sloom te noemen...

ik kan ondertussen gerust een blikje cola openen :D

als ik nu een "sport" auto koop ja dan wil ik schakelen

Ieder z'n ding toch? :thumb

Ik vind het vooral jammer dat je over de automaat relatief veel klachten hoort. (slippen, lekken, revisies etc)

@wim-v6 wrote:@evertfisherman wrote:@yentl5552 wrote:@tuinmeubel wrote:Automaat is heerlijk. Ik trek er vaak zat een mede GTS'r uit die even inhoudt omdat ie moet schakelen...

heb ik dus ook met mijn automaat :) wat nou traag....

ik snap dat niet...waarom ze dat zeggen

Dat komt omdat de autospecificaties laten zien dat een handbak sneller is van 0-100 km/u.

Ja dat zal best, maar dat schakel je als een prof/F1 coureur.

Dus een automaat is naar mijn mening inderdaad sneller in de praktijk.

Scheelt nogal een end hoor, het verschil tussen de automaat met ellenlange gangen en de handgeschakelde versie met eigenlijk voor het mooie te korte gangen.

als je een beetje normaal schakelt fiets je zo'n automaat zo weg, ondanks het bijde 5bakken zijn..

Grootste probleem is het niet durven doorhalen van de motor, de meeste krijgen bibbers van dat rode vlak op de toerenteller..

hieronder een verglijking van 4 auto's waarvan ik de 2 buitenstaanders niet weggereden kreeg met een automaat, wel met de handbak, zonder de bak te vernaggelen zeg maar:

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=26563&id2=26562&id3=14107&id4=25566" onclick="window.open(this.href);return false;

Willem

Ja ik zie het inderaad.

Wat jij zegt over dat rode vlak in de toerenteller, dat is wat ik bedoel.

Je moet ook durven om je naald in het rode gebied te brengen......

@Kano wrote:Ieder z'n ding toch? :thumb

Ik vind het vooral jammer dat je over de automaat relatief veel klachten hoort. (slippen, lekken, revisies etc)

Zorgne dat je het nieuwe type radiateur erin hebt, heb je weinig met zo'n bak.

Af en toe voorzien van verse ATF DII verlegt de levensduur.

en ja, ieder zijn ding.. tis best wel eens lekker hoor automaat..

heb een tijdje met een 540i station automaat gereden, maar dat is zeker geen straf om dan automaat te rijden..

Alleen doet ie dan weer niet wat je wenst, als je effe ergesn tussen moet, dan heb je echt de sportstand nodig, want gauw terugschakelen doet deze niet in de normale stand.. en dan komt het BMW karakter boven, dus weinig power in laag toeren.. zelfs deze Wereld V8!!! (kan niet anders zeggen)

Willem

Terug
Naar boven