• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

84er A1 rat .. update 12 september CINEY

Nou je heb gelijk. niet dat ik ze er nu vanaf ga halen hoor. er mag zo veel niet. ik zie genoeg met stickers.

blauwe platen zitten er trouwens ook op.

ja ja ik weet het. dat mag niet bla bla bla.

Blauwe platen heb ik ook :) Weet ook dat het niet mag maar het ziet er veel beter uit.

Heb je ook US formaat?

Zelf rij ik met mijn TR ook zonder rechter buitenspiegel en weet wat het resultaat qua zichtveld is.

Met die stickers moet je verder zelf weten. Je kent mijn standpunt.

Begrijp je reactie van, vrachtwagen heeft meerdere dooie hoeken echter niet maar goed.....

Naar mijn idee weet je dan juist beter als alle andere hoe gevaarlijk het kan zijn als je iets niet kunt zien.

Neemt echter niet weg dat ik je "Rat" nog steeds een super dikke wagen vind :)

Ben erover begonnen met die spiegel daar ik meerdere keren in de tijd dat ik brommer reed door dit soort van niet goed kunnen zien acties door de bestuurder bijna voor mijn donder gereden ben:

1 keer zag er eentje de boel echt niet goed en die reed me dus wel voor m'n fl*kker, brommer in zijn rechterdeur, brommer plat, ik ook stuk...

Maat van me het zelfde verhaal, in de rechterdeur geplant daar de bestuurder niet goed rechts kon kijken toen hij rechts afsloeg.

Rij zelf 65000 km per jaar en bijna alles op de duitse autobahn en zie continu de resultaten van mensen die niet hun spiegels gebruiken.

Toevallig erg veel nederlanders die zonder te kijken in- en uitvoegen als je met 200 aan komt rijden.....

Daar vraag ik me werkelijk af of die mensen wel weten of er spiegels op hun auto zitten.

Kleine indicatie qua zichtveld.... Doe er zelf mee wat jij denkt dat nodig is.

r080zp.jpg

Foto-NYOL3MLY.jpg

je hebt er nogal de tijd voor genomen zeg. ik ken het in duitsland. maar denk ook dat dit vooral komt door dat mensen in hun spiegel niet in kunnen schatten hoe hard de ander rijdt.

die gene die 200 rijdt moet rekening houden met de foute inschatting van de ander.

als je dat niet kunt moet je geen 200 gaan rijden.

ik zie genoeg zo. dat blijft mijn standpunt.

Hoeveel heb je hem verlaagd?

Heb er vandaag ook een Corsa bij gekocht en wil deze ook graag verlagen..

Greetz Luuk

origineel gepost door Fl!pke

Greetz Luuk

v-maxx schroefset halen van een tigra.

niet van een corsa maar van een TIGRA.

deze is gewoon het zelfde enige verschil is dat deze achter lager kan omdat de wielkasten van een tigra hoger zijn als van een corsa A/B.

achter veren van een v-maxx schroefset daar de onderste en bovenste wenteling van af geslepen. uiteraard laat je de bijgeleverde schroefadapters er tussen uit.

voor v-maxx schroefpoten helemaal op z`n eind gedraait.

onderste schroef ligt los van de schroefdraad die daar boven er vast boven op gedraait.

van de schotel alleen de bovenste pasplaat gebruiken en daar heel de onderkant vanaf slijpen zodat je alleen de plaat met 2 boutjes over houd. daartegen aan zet je het originele pyramide vormig stuk omgedraait dus met de spitse kant omlaag op de schokdemper. dus de meegeleverde blauwe schotel niet gebruiken.

als je hem op krikt ligt de veer ongeveer 15 cm los.

dit alles word uiteraard niet goedgekeurd met apk maarja dat schroeven we wel weer ff om als het weer zover is.

verder is er prima mee te rijden hij veert gewoon helemaal niet omdat de schokdemper niet verder in kan veren.

verder rij ik op 13 inch 6j met michelin 145/60/13.

deze banden gebruiken ze voor 45p/u wagens ( brommobielen)

snelheidscodering gaat tot 190 en totaal draagvermogen van 1200 kilo.

ze hebben nog verbazingwekkend veel grip voor zo`n smalle band.

veel plezier king:

origineel gepost door Fl!pke

Greetz Luuk

hoeveel geen id. zet hem langs een originele A en gaat nergens meer over. bodemplaat is tectylvrij. heb mijn rem en benzine leidingen verlegd omdat ik ze af aan het schaven was.

draagarmen en motor steun zijn plat van onder. plastic dopjes in de bodem ben ik al een paar verloren (eruit geschaafd)

carter en onderkant versnellingsbak hebben ook al wat mee gemaakt maar tot nu toe nog niks kapot verder.

hoe ik het gedaan heb kan ik wel vertellen.

v-maxx schroefset halen van een tigra.

niet van een corsa maar van een TIGRA.

deze is gewoon het zelfde enige verschil is dat deze achter lager kan omdat de wielkasten van een tigra hoger zijn als van een corsa A/B.

achter veren van een v-maxx schroefset daar de onderste en bovenste wenteling van af geslepen. uiteraard laat je de bijgeleverde schroefadapters er tussen uit.

voor v-maxx schroefpoten helemaal op z`n eind gedraait.

onderste schroef ligt los van de schroefdraad die daar boven er vast boven op gedraait.

van de schotel alleen de bovenste pasplaat gebruiken en daar heel de onderkant vanaf slijpen zodat je alleen de plaat met 2 boutjes over houd. daartegen aan zet je het originele pyramide vormig stuk omgedraait dus met de spitse kant omlaag op de schokdemper. dus de meegeleverde blauwe schotel niet gebruiken.

als je hem op krikt ligt de veer ongeveer 15 cm los.

dit alles word uiteraard niet goedgekeurd met apk maarja dat schroeven we wel weer ff om als het weer zover is.

verder is er prima mee te rijden hij veert gewoon helemaal niet omdat de schokdemper niet verder in kan veren.

verder rij ik op 13 inch 6j met michelin 145/60/13.

deze banden gebruiken ze voor 45p/u wagens ( brommobielen)

snelheidscodering gaat tot 190 en totaal draagvermogen van 1200 kilo.

ze hebben nog verbazingwekkend veel grip voor zo`n smalle band.

veel plezier king:

dit is dan de kadett die ik in ratstyle ga maken hij is al primergrijs en een zwatre kap nu nog iemand vinden die de plaats en tijd heeft om mij een stel blokjes op het dak te spuiten en grote maltezer kruizen op beide deuren en hij moet veel dieper met 13 inch maar dat komt allemaal wel op zijn tijd

Dat los komen van de veer achter..had max laatst een hele mooie oplossing voor gepost...

Staalkabel aan je carrosserie en onderste punt schokdempers.

Zo hangt ie aan de staalkabel bij het opkrikken....!!

zo doen we dat in de autocross ook :jerry

origineel gepost door Fearless

Dat los komen van de veer achter..had max laatst een hele mooie oplossing voor gepost...

Staalkabel aan je carrosserie en onderste punt schokdempers.

Zo hangt ie aan de staalkabel bij het opkrikken....!!

zaterdag en zondag sevenum. is in het afgelope jaar veel veranderd.

te veel om op te noemen.

weing foto's gemaakt. heb al 8 sets wielen gehad onder de auto dus schoot niet op steeds nieuwe foto's te maken.

ben nog druk aan het klussen. heb m'n banden nog niet binnen.

m'n aandrijf assen zijn te kort eigenlijk. wil zaterdag ff gaan.

maar dat ligt eraan hoelaat ik klaar ben met klussen.

wil zondag ook ff maar nog geen id als me vriendin daar ook zin in heb.

kleine twijfel met of zonder imperial?

Met natuurlijk!

Hoe vaak maak je wel niet mee dat je WEER een gebroken surfplank nodig bent, dan heb ik het nog niet eens over een lege ton :S :D

Ik ga zondag, vriendin is zaterdag jarig..

Terug
Naar boven