• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming.

@MonzaRon wrote:@ckad :thumb

Zal het verhaal kort samenvatten, ;)

Deze motoren zijn voorzien van de thermostaat met een doorsnee van 29,5 mm,

met deze maat zou het water er langsheen kunnen stromen,

waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdown

Met een thermostaat zoals aangegeven van Behr heb je een totaal andere maat

in je thermostaathuis zitten, namelijk 31mm, die sluit wel voldoende af,

waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbup

Volgens het vehaal komt het erop neer dat je je Thermostaat moet wisselen

voor eentje met een doorsnee van 31mm :wors

Klinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.

Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.

Is het dan geen goed idee om de radiateur een stuk af te plakken (of zeg ik nu wat heel raars)

Dat dee ik bij mijn motorfiets ook toen ik nog in de winter maanden er op ree

Nou die van mij wordt nu echt fcking heet hoor, ben benieuwd wat ie bij themperaturen onder 0 doet!!

maar naar aanleiding van alle verhalen verwacht ik er niet veel van. :???:

@Gubje wrote:@MonzaRon wrote:@ckad :thumb

waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdown

waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbup

Klinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.

Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.

Niemand een antwoord op? Heb zo even geen thermostaat voorhanden om even te verifieren.. In ieder geval niet van CIH

Net nog een behoorlijk stuk gereden,en de motor was echt goed warm,en de kachel op max en het was lekker binnen,maar het is nu zo,n 3-5 graden buiten en als het -7 a -10 is dan word je niet vrolijk van de kachel van de Monza/Senators zonder airco,de auto,s met airco worden wel wat warmer..

Geen drukte maken,om die thermostaat als je temp meter richting midden staat of net der overheen dan is het goed,ik heb al tig thermostaten geprobeert en alle met hetzelfde verhaal..

Kachel vermogen is ruim onder de maat

Wie denkt dat de thermostaat de oplossing is:Be my guest maar veel warmer zal het niet worden..

Is het dan geen goed idee om de radiateur een stuk af te plakken (of zeg ik nu wat heel raars)

Dat dee ik bij mijn motorfiets ook toen ik nog in de winter maanden er op ree

20 euro en nog eens 11 euro verzendkosten is veel te duur Ron.

Gubje zoek eens bij een automaterialen zaak bij je in de buurt ( Heijl automaterialen )

Die heeft ze zo liggen voor ongeveer 15 euro en anders hebben ze het de volgende dag !

Succes.

@Gubje wrote:@MonzaRon wrote:@ckad :thumb

Niemand een antwoord op? Heb zo even geen thermostaat voorhanden om even te verifieren.. In ieder geval niet van CIH

Ha Ron,

We hebben niet allemaal een adres in het buitenland :thumb

Ik weet niet of hij dicht bij jou in de buurt woont en of jij dat voor hem wilt doen ?

Geen drukte maken,om die thermostaat als je temp meter richting midden staat of net der overheen dan is het goed,ik heb al tig thermostaten geprobeert en alle met hetzelfde verhaal..

Kachel vermogen is ruim onder de maat

Wie denkt dat de thermostaat de oplossing is:Be my guest maar veel warmer zal het niet worden..

Bespaar dat geld en die omstanden,als je motor snel warm word en de temp meter in het midden gaat staan,is het goed...Dan helpt die thermostaat verwisselen geen drol..

Heb thermostaten gewisselt bij het leven bij mijn A2..wel 3 of 4 verschillende in 2 weken en allen werkte prima...Later kwam ik der achter dat de fout in de viscofan zat,die was van een B-Omega waarvan de vinnen waren afgesneden en in een Monza werd geplaatst met als gevoel over verhitting tijdens stationair rijden.

Als je motor gewoon warm word binnen 2-3km en de temp meter in het midden staat met deze buiten temperaturen dan maak je maar geen zorgen dat de thermostaat niet goed is...En die dingen van Calgorstat hebben dezelfde maat als die van Behr...

Of ga naar de Volvo garage en haal der 1 van een 850 die zijn gelijk aldus die link,waarom een thermostaat uit het buitenland laten komen als der hier ook genoeg zijn die hetzelfde doen en 1/3de kosten...

Maar nogmaals die thermostaat zal echt geen wonderen verrichten...Die kachel zijn gewoon slecht en een thermostaat zal de kachel constructie/werking niet veranderen het is en blijft koud in de winter in een Monza Senator Commodore Rekord E met een benzine motor zonder airco..

20 euro en nog eens 11 euro verzendkosten is veel te duur Ron.

Gubje zoek eens bij een automaterialen zaak bij je in de buurt ( Heijl automaterialen )

Die heeft ze zo liggen voor ongeveer 15 euro en anders hebben ze het de volgende dag !

Succes.

Als ik er vanavond aan toe kom zal ik eens bij de lokale automaterialenzaak vragen of ze zo'n behr aan kunnen komen. Hoop dat ze de maatvoering erbij hebben staan in de catalogus.

@GSE niet geschoten is altijd mis. Koukleumen ben ik ook zat. Heb het op de motor warmer dan in de auto met dit weer.

Ha Ron,

We hebben niet allemaal een adres in het buitenland :thumb

Ik weet niet of hij dicht bij jou in de buurt woont en of jij dat voor hem wilt doen ?

Oh die afstand moet 31 zijn.. Tnx voor het plaatje. Praat wat makkelijker. Is inderdaad wel heel goedkoop 2,95 euro exclusief 6,00euro verzending ;)

Ben nog niet geweest bij de autoboer..

Bespaar dat geld en die omstanden,als je motor snel warm word en de temp meter in het midden gaat staan,is het goed...Dan helpt die thermostaat verwisselen geen drol..

Heb thermostaten gewisselt bij het leven bij mijn A2..wel 3 of 4 verschillende in 2 weken en allen werkte prima...Later kwam ik der achter dat de fout in de viscofan zat,die was van een B-Omega waarvan de vinnen waren afgesneden en in een Monza werd geplaatst met als gevoel over verhitting tijdens stationair rijden.

Als je motor gewoon warm word binnen 2-3km en de temp meter in het midden staat met deze buiten temperaturen dan maak je maar geen zorgen dat de thermostaat niet goed is...En die dingen van Calgorstat hebben dezelfde maat als die van Behr...

Of ga naar de Volvo garage en haal der 1 van een 850 die zijn gelijk aldus die link,waarom een thermostaat uit het buitenland laten komen als der hier ook genoeg zijn die hetzelfde doen en 1/3de kosten...

Maar nogmaals die thermostaat zal echt geen wonderen verrichten...Die kachel zijn gewoon slecht en een thermostaat zal de kachel constructie/werking niet veranderen het is en blijft koud in de winter in een Monza Senator Commodore Rekord E met een benzine motor zonder airco..

Toevallig dat ik met mijn injectoren aan de haal ben geweest dacht ik ik ruk ook eens mijn thermostaat los en de mijne is ook 31mm..van het merk calgorstat en die werkt perfect en het is een 92 graden thermostaat en nog blijft de kachel koud.

Heb tevens 4L antivries in het systeem gekiept is nu tot -26 beveiligd..

Als ik er vanavond aan toe kom zal ik eens bij de lokale automaterialenzaak vragen of ze zo'n behr aan kunnen komen. Hoop dat ze de maatvoering erbij hebben staan in de catalogus.

@GSE niet geschoten is altijd mis. Koukleumen ben ik ook zat. Heb het op de motor warmer dan in de auto met dit weer.

Zo, heb de thermostaat van Behr gemonteerd. Wel fucking duur zo'n thermostaat 15 euro tegenover ander 7 euro voor andere.

Het water wordt in ieder geval een half streepje warmer. Staat nu in het midden.Hij stond eerst tussen het midden en het streepje eronder. Het lijkt warmer te worden maar zal hem morgen mee naar het werk nemen om te voelen of het echt zo is. Was redelijk afgekoeld door het buiten sleutelen.

Terug
Naar boven