@MonzaRon wrote:@ckad :thumb
Zal het verhaal kort samenvatten,
Deze motoren zijn voorzien van de thermostaat met een doorsnee van 29,5 mm,
met deze maat zou het water er langsheen kunnen stromen,
waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdown
Met een thermostaat zoals aangegeven van Behr heb je een totaal andere maat
in je thermostaathuis zitten, namelijk 31mm, die sluit wel voldoende af,
waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbup
Volgens het vehaal komt het erop neer dat je je Thermostaat moet wisselen
voor eentje met een doorsnee van 31mm :wors
Klinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.
Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.
Zal het verhaal kort samenvatten,
Deze motoren zijn voorzien van de thermostaat met een doorsnee van 29,5 mm,
met deze maat zou het water er langsheen kunnen stromen,
waardoor de temp niet voldoende wordt en de druk verminderd wordt bij de kachel. :thumbdown
Met een thermostaat zoals aangegeven van Behr heb je een totaal andere maat
in je thermostaathuis zitten, namelijk 31mm, die sluit wel voldoende af,
waardoor temp en de druk zal stijgen, en je in de winter er warmpjes bij kan gaan zitten. :thumbup
Volgens het vehaal komt het erop neer dat je je Thermostaat moet wisselen
voor eentje met een doorsnee van 31mm :wors
Klinkt interessant. Hier zelfde als GSE zegt. Het is ijskoud als het vriest en als het 10 graden is kan ik de kachel wel zachter zetten.
Wat ik dus niet duidelijk krijg, welke doorsnede is dit? Heb thermostaat er nog niet uitgehaald maar is makkelijker als ik weet wat ik moet meten bij de lokale auto boer. Kan ik het ook eens proberen.