• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ABS probleem opgelost

• Topic starter Topic starter DVO
  • Startdatum Startdatum
origineel gepost door DVO

Jezus,:swear

hebben ze bij van der Kooij in hoogvliet een verkeerd onderdeel bestel.

me maatje had duidelijk uitgelegd wat tie moest hebben,en erbij gezegd dat het specifiek om

de schakelstang ging.

heeft die gozer daar alleen het huis besteld waar je pook+schakelstang in rusten en op de vloer zit geschroefd:sleeping

nu komt het pas zaterdag of maandag aan,omdat het uit Duitsland moet komen.

moeten we nog maar ffies geduld hebben.

pfff wat klote weer zeg :( dus voorlopig nog draadeind schakelen?

origineel gepost door Silverspeed

Jezus,:swear

hebben ze bij van der Kooij in hoogvliet een verkeerd onderdeel bestel.

me maatje had duidelijk uitgelegd wat tie moest hebben,en erbij gezegd dat het specifiek om

de schakelstang ging.

heeft die gozer daar alleen het huis besteld waar je pook+schakelstang in rusten en op de vloer zit geschroefd:sleeping

nu komt het pas zaterdag of maandag aan,omdat het uit Duitsland moet komen.

moeten we nog maar ffies geduld hebben.

pfff wat klote weer zeg :( dus voorlopig nog draadeind schakelen?

nope,hij ligt uit mekaar.en om 'm nou voor dat ffies weer inmekaar te zetten wordt ook wel een gedoe.

zeker als die maat van me een pietje precies is:thumbup;)

en gisteren nog niet binnen pfffffffff:cry

khad 'm volgens mij beter zelf uit mofrika kennen halen,dan had tie er al in gezeten.king:

Nee dit dan.......

ik krijg net me maatje aan de telefoon.

het schijnt dat Opel Duitsland tot 2 keer toe de bestelling van mijn schakelstang heeft geanulleerd:hmmz:fy1

klinkt dit misschien iemand bekent,want ik heb het nog nooit gehoord.

nou ben ik genoodzaakt om morgen zelf te gaan bellen of iemand zo'n ding heeft liggen.

ik word hier echt niet goed van.ze hebben bij het oude Roveco(Opel van der Kooij)kontakt gezocht met Opel

Nederland,en hopelijk krijgen ze morgen ook antwoord.

vanmorgen weer me maatje aan de telefoon gehad,en zaterdag komt de stang zekerweten aan,en dan ken tie in mekaar

gezet worden.dus toch goed nieuws.:)

origineel gepost door chrisvocht

moest je een nieuwe hebben dan

bij de sloop liggen er genoeg jah

ja dat klopt Chris,maar dan moet je 'm er ook eerst nog uithalen,uit die sloopwagen.

ik had gister ook nog telefonisch kontakt met Baris Autodemontagebedrijf,en die moesten hem er ook nog eerst uithalen,omdat het nooit voorkomt.

maar goed,vandaag gaat me maatje 'm in elkaar zetten,en kan ik'morgen weer rijden als het goed is;)

origineel gepost door sw_reijnders

mechanisme eruit halen . . . 30 minuten hooguit :)

nieuw mechanisme bestellen . . . 3 weken :jerry

Hey Bas,

ja dat is ook wel zo,maar me karretje is weer gemaakt:thumbup

en hij schakelt 1000 keer beter dan toen die was:wors

alleen heeft me maatje ook de ABS geprobeerd(heb ik natuurlijk niet gedaan toen ik 'm kocgt:hmmz)en die doet het niet.

lichie is eruit gehaald.ook weer fijn dit.

je bedoelt ABS van je remsysteem?

was je daar zelf nog niet achtergekomen.. met al die sneeuw en gladheid afgelopen tijd?

of heb je de vec nog niet zo lang?

naja igg schakelt ie weer goed nu.

origineel gepost door Silver

was je daar zelf nog niet achtergekomen.. met al die sneeuw en gladheid afgelopen tijd?

ja klopt,beetje verkeerd neergezet sorry.

maar in de wintermaanden deed tie het nog wel,maar verder had ik het gelukkig niet nodig.

me maatje heeft 'm dus van de week gewoon zomaar ff geprobeerd,en constateerde dus dat tie het niet meer deed.

het lichtje blijkt er ook uit te zijn,dus mocht ik een storing hebben zie ik het niet.:hmmz

maar ja hij schakelt weer als nieuw;)

maar in de wintermaanden deed tie het nog wel,maar verder had ik het gelukkig niet nodig.

me maatje heeft 'm dus van de week gewoon zomaar ff geprobeerd,en constateerde dus dat tie het niet meer deed.

het lichtje blijkt er ook uit te zijn,dus mocht ik een storing hebben zie ik het niet.:hmmz

Een beetje keurmeester ziet WEET dat ALLE vectra's B ABS hebben en zal de werking van het ABS lampje controleren.

dan is het alsnog afkeur.

Willem

moet je um ff uitlezen. dan weet je wat de ABS storing is.

als het C0121 Valve relais is (dit komt bij de Kelsey Hayes ABS'sen voor) moet je ff het relais uit solderen en voor 10 euro een nieuwe erin zetten.

origineel gepost door wim-v6

Een beetje keurmeester ziet WEET dat ALLE vectra's B ABS hebben en zal de werking van het ABS lampje controleren.

dan is het alsnog afkeur.

Willem

ja dat is waar,

maar ik ga morgen of overmorgen ff me dash eruit halen en ff kijken.

origineel gepost door sw_reijnders

moet je um ff uitlezen. dan weet je wat de ABS storing is.

als het C0121 Valve relais is (dit komt bij de Kelsey Hayes ABS'sen voor) moet je ff het relais uit solderen en voor 10 euro een nieuwe erin zetten.

oke thnx Bas.

trouwens allemaal ff bedankt,ik laat het van de week ff weten.:thumbup

het ABS lampie was er idd uit en ff die van me accu erin gedaan om te kijken.en ja hoor,hij blijft branden

of de vorige eigenaar het gedaan heeft tja.....dat weet ik niet.

nu maar uit laten lezen van de week.

het ABS lampie was er idd uit en ff die van me accu erin gedaan om te kijken.en ja hoor,hij blijft branden

of de vorige eigenaar het gedaan heeft tja.....dat weet ik niet.

nu maar uit laten lezen van de week.

Ik wil je niet moed in praten.

kan best zijn dat het lampje nu brand, omdat de fout melding is dat het lampje er niet in zat.

Dit is namelijk bij het motorstorings lampje wel zo.

Maar we wachten het bericht wel af. :thumbup

Terug
Naar boven