• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu volgende dag weer leeg....

Ja maar die gebruik ik nooit nooit gebruikt ik zelf ook, kan ook niet want me bumper zit half voor die stekkerdoos :???:

zucht... je hebt lekstroom, dwz dat er stroom uit je accu lekt naar vermoedelijk de trekhaakstekker (als je die hebt) of een ander circuit op die gele zekering.

als je niet beter weet kun je altijd die gele zekering eruit trekken als je de auto stilzet, maar je zult er toch een oplossing voor moeten vinden anders blijf je ermee zitten klooien.

en dat ie 13 volt aangeeft als je hem net stilzet is normaal, en nee is niet normaal dat je lampje uitging als je de zekering eruit haalt.

voor de rest idd wat Fearless zegt, 2 pagina's moeilijk doen..... :jerry

grtz

Reken er dan maar op dat er sluiting in die stekkerdoos of stekker zit.

Laat die zekering er uit , en gaat is kijken naar die stekkerdoos of de stekker.

Die zekering voor de trekhaak?

Kijk dat eerst maar eens na dan, voor het zelfde geld heeft ie een zelfgelegde draad liggen voor de constante plus.

Tenminste...dat lijkt mij niet meer dan normaal, als er een constante stroom op zit dat ie vanaf de accu gaat met een zekering er tussen.

En het is niet vreemd dat je nu meer spanning in je accu hebt na rijden. Want je dynamo laadt m tijdens het rijden bij.

Morgen vroeg kun je hem weer aandrukken omdat je toch ergens een goeie verbruiker hebt zitten.

En anders breng je de auto maar hier heen, apeldoorn is niet zover.

Je bent nu echt aan het martelen, en volgende week heb je hem nog niet klaar.

zekering is er nu ook uit ;)

-offtopic TIJN:

Mag ik eigenwijs als ik ben gewoon lekker zelf kloten en om hulp vragen waar nodig?

Als iets kapot is of niet goed werkt, wil ik de oorzaak hiervan achterhalen Zelf!

En als ik iets niet weet dan vraag ik het aan mensen die het misschien wel weten, daar is een forum toch ook voor om elkaar te helpen?

Ook al zijn daar tien pagina's voor nodig,aardige reacties geef jij, het is een oude wagen waar je heel veel zelf aan kunt doen, als je iets zelf kan reparen dan doe ik dat gewoon liever zelf samen met mijn zwager, vindt het gewoon zonde als het iets is en je het zelf kan doen het aan de garage weg te brengen.

Sorry mijn wel gemeende excuses dat ik jou lastig heb gevallen hoor met mijn gevraag!

Als ik er met mijn zwager helemaal niet uit kom dan heel graag Fearless!

Ik ga nu vandaag niet meer verder morgen weer kijken ;)

Ik zou morgen eens uitzoeken hoe het met die stekkerdoos zit van de trekhaak.

klopt het boekje wel met wat jij in je zekeringkast hebt?

ALs ik nummer 24 zie in dat boekje is dat een heel ander systeem en het plaatje klopt ook niet.

Ja het plaatje is precies het zelfde als de zekeringkast in mijn auto, en op het klepje van de zekeringkast staat ook, alleen staat er bij mijn klepje ook de toeter erbij op naast de KL30 en dat driehoekje.

Die tussen de koplamp en het zonnetje in die bedoel ik ;)

Alleen die Kl30 ik ga er vanuit dat daarmee die klem 30 bedoelt word in 8 waar die zou moeten zitten zit geen zekering zoals te zien is op mijn foto

Heb je ook de rest van de zekeringen nog geprobeerd?

Of ben je na nummer 24 gestopt met proberen?

Maar volgens mij heb je het verkeerde schema er bij hoor, er staan er meerdere in zon boekje.

Op je foto heb je namelijk een stel hoofdzekeringen aan de rechterkant van de kast. En in het boekje zitten ze daar niet op het plaatje....

En 24 is daar je dimlicht.....

??

-offtopic @dunjatamara how how... laten we niet gaan :argue !

Bedoel het helemaal niet negatief hoor :angel , wil je ook helpen maar ik kreeg, na het hele verhaal gelezen te hebben, de indruk dat je het niet helemaal begreep...

en ja daar heb je gelijk in, daarvoor dient het forum idd. :thumb

mijn excuses,

zand erover er terug on topic?

groeten

haha er zijn wel 3 of 4 verschillende zekeringskasten bij de astra in de loop de tijd gebruikt

en wie weet wat er door hobby bob aan verkloot is in de draden

is de bedrading achter de radio nog orgineel dan want mijn ervaring is dat daar het meeste gekloot woord

en anders kom eens langs dan kijken we er eens na

@TijnGsi16v wrote:-offtopic @dunjatamara how how... laten we niet gaan :argue !

Bedoel het helemaal niet negatief hoor :angel , wil je ook helpen maar ik kreeg, na het hele verhaal gelezen te hebben, de indruk dat je het niet helemaal begreep...

en ja daar heb je gelijk in, daarvoor dient het forum idd. :thumb

mijn excuses,

zand erover er terug on topic?

groeten

:thumbup :-P het kwam wel zo op mij over! ;-)

Fearless ik heb ze allemaal gehad en dit was de enige die het lichtje uit deed gaan.

Ja die twee grote zekeringen rechts op de foto die staan ook op het plaatje dat zijn 14 en 15

Links niet op de foto daar zit ook nog zo'n pin die is geloof ik voor het uitlezen.

De radio stekker is origineel zo'n groot isoblok.

Je hebt echt niet het goeie schema er bij hoor...klopt niets van.

Op het goeie schema in de boekjes zie je normaal ook duidelijk de uitleesstekker zitten.

Je zit nu bij een ander type zekeringkast te kijken in je boekje, of je hebt het verkeerde boekje bij de auto gekregen.

Als jij het zegt....

Ik pak het boekje er nog een keer bij ;)

Die uitleesstekker zit links, niet op de foto te zien maar zit er wel die staat op het schema ook links ;) Maar ik ga het boekje nog eens erbij pakken, ik heb er twee maar zijn beide het zelfde.

op 24 zit ook je radio en je binnenverlichting hoor

denk dat je de oorzaak moet zoeken in je radio hoor

trek daar de stekker maar eens af en kijk dan maar eens weer

Dit lijkt mij een astra f zekeringkast nog...of 1 van de eerdere types G

en dan is 24 dus de radio en interieurverlichting.

Geen lampjes in de auto?

Dan is het dus toch de radio :vertag

Koppel die maar is af met de zekering er in, en doe dan dat testje met het lampje tussen de minpool nog eens. Als de radio er dan af gaat gaat het lampje uit.....Radio er weer op = lampje weer aan ;)

van uit gaan dat we het over een astra f hebben met een zekerings kast met 28 zekeringen is 24 ook je radio

dus begin maar met dat ding want als jij al zegt dat je radio een eigen leven lijd gaat bij mij al een lampje branden hahah

De radio had ik er al uit gehaald voor die zekeringen test ;)

IMG_20130106_195133.jpg

dit is mijn zekeringkast in zijn geheel.

Boekjes zijn precies het zelfde hoor ;)

IMG_20130106_195144.jpg

Dit is dat klepje en die is ook gewoon het zelfde als in dat boekje

volgens jou boekje zit dan je radio op 34....das wat anders als 24 he.

Maar op de zekering van je radio zit ook nog je infodisplay...

Terug
Naar boven