• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achteras netjes maken

Maartuh

Post vaak
Heeft iemand tips om zonder stralen/coaten een achteras netjes te maken en te beschermen tegen roest?

Ik ben nu bezig met een staalborstel op een boormachine. Daarna wil ik hem met hammerite mooi zwart maken.

Ik heb ook dit spul http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201 wat ik denk ik voor het hammerite verven er op smeer

Zou dat voldoende zijn?

ik heb toen staal borstel op slijptol gebruikt

rechte borstel geen kom borstel

vloog er af toen

tja daarna kun je idd menie gebruiken

ik heb toen staal borstel op slijptol gebruikt

rechte borstel geen kom borstel

vloog er af toen

tja daarna kun je idd menie gebruiken

[rquote=1876624&tid=143362&author=mar10manta]owatrol kun je niet overspuiten met 2K lak[/rquote]

Is hammerite dan 2k?

(ik weet niet wat dat inhoudt, 2k lak, misschien een domme vraag)

[rquote=1876624&tid=143362&author=mar10manta]owatrol kun je niet overspuiten met 2K lak[/rquote]

Is hammerite dan 2k?

(ik weet niet wat dat inhoudt, 2k lak, misschien een domme vraag)

Hammerite kan meteen op blank metaal aangebracht worden.2 lagen aanbrengen is voldoende en een zachte kwast gebruiken.

ST1 V8.

Hammerite kan meteen op blank metaal aangebracht worden.2 lagen aanbrengen is voldoende en een zachte kwast gebruiken.

ST1 V8.

sterker nog; Hammerite werkt alleen maar goed als het op blank metaal wordt aangebracht. En het is inderdaad geen 2k.

Ik kreeg na verloop van tijd wel roestpuntjes in de hammerite en dat was na 2 lagen gespoten.

Ik heb laatst dit gekocht voor de assen;

DSCN3299.jpg

Goede verhalen over gehoord maar zelf nog geen ervaring mee.

Wel stuk goedkoper dan hammerite

sterker nog; Hammerite werkt alleen maar goed als het op blank metaal wordt aangebracht. En het is inderdaad geen 2k.

Ik kreeg na verloop van tijd wel roestpuntjes in de hammerite en dat was na 2 lagen gespoten.

Ik heb laatst dit gekocht voor de assen;

DSCN3299.jpg

Goede verhalen over gehoord maar zelf nog geen ervaring mee.

Wel stuk goedkoper dan hammerite

met een paarse scotchbride borstel op de boormachine gaat super, daarna tegen roest zou ik brunox nemen en dan met zwart aflakken.

2k lak is lak met verharder 1k lak is zonder.

met een paarse scotchbride borstel op de boormachine gaat super, daarna tegen roest zou ik brunox nemen en dan met zwart aflakken.

2k lak is lak met verharder 1k lak is zonder.

op de verpakking van hammerite staat zelfs dat je geen primer/menie aan moet brengen.

ik doe zelf altijd ijzermenie en daarna gewone metaallak. van 'elma' en dat is te vergelijken met histor.

werkt goed en wordt mooi strak.

op de verpakking van hammerite staat zelfs dat je geen primer/menie aan moet brengen.

ik doe zelf altijd ijzermenie en daarna gewone metaallak. van 'elma' en dat is te vergelijken met histor.

werkt goed en wordt mooi strak.

ik heb mijn achteras ook in de verf gezet, ipv spuiten of coaten.

maar dan met speciale verf,

zwarte lak van flexa, gelijk aan ijzermenie, maar dan menie en aflak ineen.

ideaal spul.

kost paar knaken, maar heb je ook wat.

ook gewoon over blank staal heen te verfen.

voor de mooi, even een zachte kwast gebruiken.

ben je in 1 keer klaar :D

Terug
Naar boven