• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Achterbumper van een GTS op een Sedan

Bedankt Joche!!!!! super:D Mooie Vectra trouwens he:thumbup.

Ja ik heb de foto's welke ik geplaatst heb eens nader bekeken en ik ben er nu achter dat ik fout keek inderdaad. De foto van de zwarte Vectra is een zijaanzicht.

Ik heb inmiddels ook Hans Vledder gemaild en hij vertelde mijn dat hij dit ook heeft gedaan.

Hans Vledder mailde mij o.a. het onderstaande

Hoi Evert,

Dank voor de complimenten. De achterbumper van een GTS past inderdaad op een Sedan, dat heb ik mijn auto ook zo gedaan. Ik heb dat gedaan omdat ik de achterbumperlip met inzet voor de trekhaak van de GTS lijn van Irmscher wou monteren en niemand (ook Irmscher niet) mij kon vertellen of e.e.a. onder de bumper van een Sedan te monteren was.

Ik moet je echter wel waarschuwen. Ik vind de bumper uiteindelijk niet zo mooi passen. Het scheelt hier en daar millimeters tenopzichte van de pasvorm van de originele bumper. Ik kan alleen niet bewijzen dat dat komt omdat het een GTS bumper is. Misschien is het gewoon de bumper zelf die hier en daar een beetje afwijkt. Geen zorgen, als je niet heel nauwkeurig kijkt, dan zie je het niet, maar toch.

Ook heb ik bij het monteren van de GTS bumper geen verschillen gezien ten opzichte van de originele bumper. Ik had het dus kunnen houden bij de originele, ondanks de onzekerheden rond de bumperlip.

Heel veel succes en bij vragen weet je me te vinden!

Groet,

Hans

tot zover het bericht van Hans Vledder.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het past omdat de carrosserie verder hetzelfde is.

Bij jou ging wel alles goed Joche met het bevestigen?

Groet,

Evert.

[rquote=1888375&tid=144234&author=evertfisherman]Bedankt Joche!!!!! super:D Mooie Vectra trouwens he:thumbup.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het past omdat de carrosserie verder hetzelfde is.

Groet,

Evert.

[/rquote]

Hallo Evert,

Ja was/is een mooie Vectra, ik heb er 7 jaar in gereden, en toen ingeruild op de Insignia :wub

Ja alles paste perfect, dat wat Hans zij met de pasform kan ik niet beamen, ik kon geen verschil zien.

Nu ik wat verder in mijn geheugen aan het spitten ben:D, moet de Facelift achterbumper ook gewoon passen, deze had SjorsV6 zijn vader toen gemonteerd op zijn Vectra C1.

Groetjes, Joche

[rquote=1888375&tid=144234&author=evertfisherman]Bedankt Joche!!!!! super:D Mooie Vectra trouwens he:thumbup.

Groet,

Evert.

[/rquote]

Hallo Evert,

Ja was/is een mooie Vectra, ik heb er 7 jaar in gereden, en toen ingeruild op de Insignia :wub

Ja alles paste perfect, dat wat Hans zij met de pasform kan ik niet beamen, ik kon geen verschil zien.

Nu ik wat verder in mijn geheugen aan het spitten ben:D, moet de Facelift achterbumper ook gewoon passen, deze had SjorsV6 zijn vader toen gemonteerd op zijn Vectra C1.

Groetjes, Joche

Wauw Joche, wat een prachtige auto!!:wors:wors

Ik kan alleen nergens bumpers vinden voor mijn zilvergrijse Vec.... :( Bovendien moet ik dan ook de mistlampen vervangen en het uitlaatsysteem en dan kon het al met al nog al een duur verhaaltje worden... Dat komt dan weer niet zo goed uit als je net een huis gekocht hebt....

Wauw Joche, wat een prachtige auto!!:wors:wors

Ik kan alleen nergens bumpers vinden voor mijn zilvergrijse Vec.... :( Bovendien moet ik dan ook de mistlampen vervangen en het uitlaatsysteem en dan kon het al met al nog al een duur verhaaltje worden... Dat komt dan weer niet zo goed uit als je net een huis gekocht hebt....

@Joche:

Goed om te horen dat de bumper bij jou wel goed paste!

Morgen ga ik de bumper halen, is van een C1 trouwens.

De Insignia kan ik nu helaas alleen nog maar even dromen :D. Is wel echt goud hoor die Insignia:D.

@ Calberts:

[rquote=1888439&tid=144234&author=CAlberts]Wauw Joche, wat een prachtige auto!!:wors:wors

Ik kan alleen nergens bumpers vinden voor mijn zilvergrijse Vec.... :( Bovendien moet ik dan ook de mistlampen vervangen en het uitlaatsysteem en dan kon het al met al nog al een duur verhaaltje worden... Dat komt dan weer niet zo goed uit als je net een huis gekocht hebt.... [/rquote]

Wat bedoel je met uitlaatsysteem vervangen? Je vervangt de achterbumper tog ten behoeve van de uitlaat?

Voor de voorbumper moet je gewoon vragen of de mistlampen er nog bij zitten. Anders moet je gewoon naar demontage auto's kijken waar alles nog op zit.

groet,

Evert.

@Joche:

Goed om te horen dat de bumper bij jou wel goed paste!

Morgen ga ik de bumper halen, is van een C1 trouwens.

De Insignia kan ik nu helaas alleen nog maar even dromen :D. Is wel echt goud hoor die Insignia:D.

@ Calberts:

[rquote=1888439&tid=144234&author=CAlberts]Wauw Joche, wat een prachtige auto!!:wors:wors

Ik kan alleen nergens bumpers vinden voor mijn zilvergrijse Vec.... :( Bovendien moet ik dan ook de mistlampen vervangen en het uitlaatsysteem en dan kon het al met al nog al een duur verhaaltje worden... Dat komt dan weer niet zo goed uit als je net een huis gekocht hebt.... [/rquote]

Wat bedoel je met uitlaatsysteem vervangen? Je vervangt de achterbumper tog ten behoeve van de uitlaat?

Voor de voorbumper moet je gewoon vragen of de mistlampen er nog bij zitten. Anders moet je gewoon naar demontage auto's kijken waar alles nog op zit.

groet,

Evert.

@evert

Nee, ik vervang de bumper zeker niet voor het uitlaatsysteem! De bumper vind ik veel mooier. De sedan heeft een volkomen ongespoten rand onderlangs en bij de GTS is dit gespoten, met alleen de achterlip van ongespoten kunstof... In eerste instantie zou ik dan gewoon 1 uitlaat kunnen houden, maar dan moet ik sowieso een andere einddemper plaatsen... En dan staan 2 dempers toch wel wat mooier....

Maar goed, ut kos toch wel wat...

@evert

Nee, ik vervang de bumper zeker niet voor het uitlaatsysteem! De bumper vind ik veel mooier. De sedan heeft een volkomen ongespoten rand onderlangs en bij de GTS is dit gespoten, met alleen de achterlip van ongespoten kunstof... In eerste instantie zou ik dan gewoon 1 uitlaat kunnen houden, maar dan moet ik sowieso een andere einddemper plaatsen... En dan staan 2 dempers toch wel wat mooier....

Maar goed, ut kos toch wel wat...

Hallo,

Ja dank je, heb er ook veel aan veranderd, en heb er altijd met veel plezier in gereden.

Als het je alleen om de bumper gaat, hoef je geen andere uitlaat te kopen.

Je kan dan je bocht van je demper er af slijpen, en er dan een ander sierstuk weer op zetten.

Dan kan je er later altijd nog een dubbele uitlaat onder zetten ;)

Maar inderdaad het kan wel aardig wat kosten, ik heb die van mij uit Duitsland gehaald, de voorbumper was al in de kleur en onbeschadigd Euro 45,- heb ik er toen voor betaald (eBay) ;)

Groetjes, Joche

Hallo,

Ja dank je, heb er ook veel aan veranderd, en heb er altijd met veel plezier in gereden.

Als het je alleen om de bumper gaat, hoef je geen andere uitlaat te kopen.

Je kan dan je bocht van je demper er af slijpen, en er dan een ander sierstuk weer op zetten.

Dan kan je er later altijd nog een dubbele uitlaat onder zetten ;)

Maar inderdaad het kan wel aardig wat kosten, ik heb die van mij uit Duitsland gehaald, de voorbumper was al in de kleur en onbeschadigd Euro 45,- heb ik er toen voor betaald (eBay) ;)

Groetjes, Joche

Kijk, dat zijn nog eens mooie prijzen!

En dan komt er nog eens bij dat ik weinig/geen technische ervaring heb, nog alle materialen.... moet de auto dan denk ik ook op een brug zetten ofzo.... maar goed, wordt de eerste tijd toch niets, blijf nog wel even dromen ;) wil jouw oude auto wel ;)

Kijk, dat zijn nog eens mooie prijzen!

En dan komt er nog eens bij dat ik weinig/geen technische ervaring heb, nog alle materialen.... moet de auto dan denk ik ook op een brug zetten ofzo.... maar goed, wordt de eerste tijd toch niets, blijf nog wel even dromen ;) wil jouw oude auto wel ;)

[rquote=1888520&tid=144234&author=CAlberts]Kijk, dat zijn nog eens mooie prijzen!

En dan komt er nog eens bij dat ik weinig/geen technische ervaring heb, nog alle materialen.... moet de auto dan denk ik ook op een brug zetten ofzo.... maar goed, wordt de eerste tijd toch niets, blijf nog wel even dromen ;) wil jouw oude auto wel ;)[/rquote]

Hallo,

Dromen kunnen ook mooi zijn ;)

Ik heb net nog even op de RDW site gekeken, hij is er nog wel, is nog niet weer van eigenaar veranderd :D

Groetjes, Joche

[rquote=1888520&tid=144234&author=CAlberts]Kijk, dat zijn nog eens mooie prijzen!

En dan komt er nog eens bij dat ik weinig/geen technische ervaring heb, nog alle materialen.... moet de auto dan denk ik ook op een brug zetten ofzo.... maar goed, wordt de eerste tijd toch niets, blijf nog wel even dromen ;) wil jouw oude auto wel ;)[/rquote]

Hallo,

Dromen kunnen ook mooi zijn ;)

Ik heb net nog even op de RDW site gekeken, hij is er nog wel, is nog niet weer van eigenaar veranderd :D

Groetjes, Joche

Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik de spullen gehaald, 09:30 vertrokken 11:30 aangekomen, uiteindelijk pas 19:00 thuis.

Verder moest ik ook nog de hitteschilden rechts eraf halen en dat kostte ook veel tijd omdat ik daar niet lekker bij kon.

Verder alles gelukt zonder te slopen gelukkig met de "So wird's gemacht" bij de hand.

Links heb ik een hitteschild op de auto bij de uitlaat en bij de tank. Rechts was mijn auto daar alleen voor voorbereid. Deze heb ik dus van die demontage auto afgehaald.

@Joche:

Heb jij deze destijds ook op je auto gezet aan de rechterzijde Joche?

Ik hoor het graag van je,

groet,

Evert.

Terug
Naar boven