Goedeavond,
Ik ben in het bezit van een Opel Astra g uit 1998. Deze auto is in mijn bezit vanaf 2002 en bevalt nog steeds prima.
Nu heb ik het volgende probleem:
Het motorstoringslampje (oranje) brandt af en toe en sinds deze week heeft het rode lampje (accu) ook al 2 keer gebrand.
Zijn dit 2 problemen of hebben deze storingen met elkaar te maken?
Ik zal proberen de staat van de auto te beschrijven:
- kenmerken motor 1.8 16 v benzine
- 145000 km op de teller
- auto start en loopt perfect.
- als het oranje lampje aangaat gebeurt dit altijd bij lage toeren en constante snelheid, na 1 à 2 seconde gaat het lampje weer uit
- als het oranje lampje brandt, houdt de motor in.
- volgens het onderhoudsboekje heeft de auto in mei 2012 weer een beurt nodig
- de multiriem moet ook in mei worden vervangen
- sinds deze week brandt het rode lampje ook af en toe, niet tegelijk met het oranje lampje
- als je de motor uitzet en daarna weer aan, is het rode lampje weer uit en de auto loopt weer perfect
Wat kan het bovenstaande betekenen? Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank voor al jullie reacties!
Ik ben in het bezit van een Opel Astra g uit 1998. Deze auto is in mijn bezit vanaf 2002 en bevalt nog steeds prima.
Nu heb ik het volgende probleem:
Het motorstoringslampje (oranje) brandt af en toe en sinds deze week heeft het rode lampje (accu) ook al 2 keer gebrand.
Zijn dit 2 problemen of hebben deze storingen met elkaar te maken?
Ik zal proberen de staat van de auto te beschrijven:
- kenmerken motor 1.8 16 v benzine
- 145000 km op de teller
- auto start en loopt perfect.
- als het oranje lampje aangaat gebeurt dit altijd bij lage toeren en constante snelheid, na 1 à 2 seconde gaat het lampje weer uit
- als het oranje lampje brandt, houdt de motor in.
- volgens het onderhoudsboekje heeft de auto in mei 2012 weer een beurt nodig
- de multiriem moet ook in mei worden vervangen
- sinds deze week brandt het rode lampje ook af en toe, niet tegelijk met het oranje lampje
- als je de motor uitzet en daarna weer aan, is het rode lampje weer uit en de auto loopt weer perfect
Wat kan het bovenstaande betekenen? Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank voor al jullie reacties!