• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Afgekeurd viergas meting niet goed ( OPGELOST )

jacobbroersma

Post weinig
hoi,

vandaag is mijn Corsa B 1.0 12v afgekeurd op de handremkabel die is gerafeld en de viergas meting is niet goed .

stationair zijn de waardes boven tolerantie maar op toeren zijn ze wel goed

daar aan de computer gehad , geen foutcodes gevonden

toen zijn ze maar gestopt met zoeken.

dus zonder enig idee weer naar huis helaas

wie heeft hier kaas van gegeten??

viergasmeting is op 2000-2500 rpm, niet stationair:angel

dus ff handremkabel vv, goed warm rijden en weer heen, moet geen punt zijn....

viergasmeting is op 2000-2500 rpm, niet stationair:angel

dus ff handremkabel vv, goed warm rijden en weer heen, moet geen punt zijn....

de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd

bij 2000-2500 rpm was alles goed.

maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed.

de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd

maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed.

[rquote=1880262&tid=143648&author=jacobbroersma]de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd

maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed. [/rquote]

klopt stationair is het co 0,5% de max

en bij de viergastest is 0,3% maximaal

[rquote=1880262&tid=143648&author=jacobbroersma]de keurmester heeft er in gereden en toen die warm was hebben ze het nog eens geprobeerd

maar als hij dan stationair loopt moet hij toch aan een bepaalde waarde voldoen en dat was dus niet goed. [/rquote]

klopt stationair is het co 0,5% de max

en bij de viergastest is 0,3% maximaal

GOED WARM rijden, effe lekker een stukkie trappen alvorens de 4gasmeting te laten uitvoeren.

Vaak is het vervuiling van veel stadsrijden.

willem

GOED WARM rijden, effe lekker een stukkie trappen alvorens de 4gasmeting te laten uitvoeren.

Vaak is het vervuiling van veel stadsrijden.

willem

de staat van de katalisator is mij niet bekend ,maar die is nog nooit vervangen sinds 1999.

het is wel een stadsauto ,korte stukje worden er wel mee gereden .

kun je daar geen schoonmaak spul voor krijgen ?

voor het reinigen van de injectoren of helpt dit niet ?

ik hoorde dat er door de RDW keurmeester geen co meting wordt gedaan bij een steekproef

wie weet hier meer van ?

de staat van de katalisator is mij niet bekend ,maar die is nog nooit vervangen sinds 1999.

het is wel een stadsauto ,korte stukje worden er wel mee gereden .

kun je daar geen schoonmaak spul voor krijgen ?

voor het reinigen van de injectoren of helpt dit niet ?

ik hoorde dat er door de RDW keurmeester geen co meting wordt gedaan bij een steekproef

wie weet hier meer van ?

die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!

probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!!

die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!

probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!!

[rquote=1881118&tid=143648&author=corsaracer]die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!

probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!![/rquote]

Ik wou zeggen, er is bij ons nog nooit een steekproefcontroleur geweest die niet de 4gas doet, of niet doet roetten.

behalve dan auto's van voor 1993. ;)

[rquote=1881118&tid=143648&author=corsaracer]die word zeker weten wel gedaan door de rdw keurmeester!!

probeer hem zoals wim zegt een goed warm te rijden!!! zodat de kat eens goed warm word, kan veel schelen!![/rquote]

Ik wou zeggen, er is bij ons nog nooit een steekproefcontroleur geweest die niet de 4gas doet, of niet doet roetten.

behalve dan auto's van voor 1993. ;)

Wat heel erg goed schijnt te helpen om door de viergasmeting te komen is een flesje "after run olie" (van modelbouwauto's) in de tank te gooien en er dan eerst even 20 km ofzo mee te rijden.

Wat heel erg goed schijnt te helpen om door de viergasmeting te komen is een flesje "after run olie" (van modelbouwauto's) in de tank te gooien en er dan eerst even 20 km ofzo mee te rijden.

Wat bij ons gedaan wordt en goed helpt is de motor goed warm rijden, en dan bedoel ik warm rijden en dan een kilometer of 2 volgas rijden in de 2e of 3e versnelling tegen toerenbegrenzer aan ( niet doen waar de klant bij is die wordt dan erg ziek ;) ). succes

Terug
Naar boven