• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

Hydro's stel je niet af met een voelermaat.

-vanaf 0 (als alles eraf geweest is) nokkenas zo zetten dat de nok aan de andere kant zit en dan de tuimelaar vasdraaien todat deze bijna niet meer kantelt/vast zit.

-herhaal de 8x

-dan motor draaien laten (bedrijfstemperatuur) en dan vervolgens per klep de tuimelaar los draaien totdat deze lawaai geeft, daarna voorzichtig weer vastdraaien totdat deze ophoud met lawaai geven, daarna 3x (officieel 4x) een kwart slag vast draaien.

-herhaal de 8x, dan moet hij goed lopen.

Let ook goed op, als er een moer licht draait, dan is hij zijn klemkracht kwijt en is de kans groot dat hij eraf loopt, dus dan moet je hem loshalen en even lichtjes knijpen in de bankschroef en even een lel geven dat hij zwaarder begint te draaien.

Niet "te" want dan beschadig je de schroefdraad en is er een kans dat het tapeind uit de kop komt draaien.

Doe dit niet te snel, anders slaat hij af, of je loopt kans hem niet goed af te stellen.

En vergeet niet wat ik al zei, even een oud kleppendeksel te verslijpen en heb je dat niet, sowiso een stuk karton om het distributieketting af te dekken anders wordt het echt een gigantische oliebende.

doe mij maar een aangepast deksel.

het rode kapje voor de CIH motoren ligt hier ook wel, maar gebruik m weinig tot niet.

Dat heb je met hydraulische stoters, je hoeft ze zelden na te stellen.

Als iemand zijn kleppen veel zou moeten nastellen zou ik het zijn, want nadat ze stoppen met klepperen zet ik de moeren maar een halve slag ofzo aan. Dit om te voorkomen dat de stoters teveel oppompen als de kleppen zouden gaan zweven. Zo lang ze niet gaan klepperen staat hij nog gewoon goed. :thumb

2L vliegwiel met 8,5 inch koppelingsplaat en drukgroep..

goed te doen met een 2.4? gtrag 240 komt er achter.

of kan ik beter maar gaan zoeken naar een compleete 9inch set?

kan prima. rijd er zelf ook mee.

of je moet wel zo onwijs met de wagen gaan rijden,

dan krijg je de 9 inch set er ook wel uit :D

tis orgineel opel.

maar voor een complete set, koppeling, drukgroep en lager.

is hij niks te duur volgens mij.

rijd zelf meestal met gebruikt spul, mocht er eens eentje glad zijn,

t bakje is er zo achterweg ja.:D

maakt nie uit, hij doet het wel.

beetje veel prijs verschil ja... maargoed, setje van krause is op zijn minst evengoed !

Ben motronic aan het aansluiten op een 2.4

Heb nu een zwart/geel draad over.. Waar is deze voor bedoeld? Zit bij groene draad naar bobine (4 polige stekker met twee draden)

Wij hebben een 2.4e met een 2.2 spruitstuk de motor vervangen voor een verse motor. Nu was alleen mijn vraag waar de aanvoer op moet, op de onderste aansluiting(T stuk) of de bovenste(vacuumpotje)aansluiting. Motor klinkt alsof ie geen brandstof krijgt

Terug
Naar boven