• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

henk 400rr wrote:
Inderdaad :shock:

Ik heb ooit een bak gezien van een Blitz die hierop leek, maar deze bak heb ik niet eerder gezien.

zal eventueel eens kijken naar de nr die erop staan

staat wel GM op

grtz

Ik heb de foto even opgezocht, maar het lijkt wel dezelfde bak :wtf ik dacht dat me ooit verteld was dat dit een 3-bak was, maar zal me wel vergissen denk ik.

Ik zeg erbij, dit is wel een jaar of 7 terug dat ik deze foto / info gekregen heb, dacht zo echt te herinneren dat dit een bak uit een Opel Blitz was.

p2060003.jpg

Geen idee, maar of het een 3-, 4- of 5-bak is, is gemakkelijk te controleren; in een versnelling zetten en kijken wat hij doet met de in- en uitgaande as.

Ik heb de kraaiepoot/flens van de R25 ff gedemonteerd en opgemeten:

- buitendiameter waar de keerring zit is 42 mm

- binnendiameter waar as in komt is 28mm met 27 spiebanen.

Iemand enig idee welke flens ik kan monteren om een rekord as te monteren achter een R25?

Ff een snelle vraag.

Een bmw e30 5 bak is dat ook iets wat bruikbaar is op de opel?

aangezien het nummer met 240 begint.

Edit: gevonden...gaat niet passen nie

@Fearless wrote:@dannyvv wrote:heeft iemand misschien nog een goede 4 bak voor mij liggen ? (1900 motor)

Was 50 euro teveel ofzo? Krijg geen bericht van je terug? :vertag

hey Fearless, 50 euro was ook gewoon absoluut een nette prijs.

en ik ben niet bij lambo geweest omdat het een 10tje goedkoper was maar puur omdat hij als 1ste reageerde en daar ben ik gelijk achteraan gegaan en heb toen daar de bak opgepikt.

maar ehhh... komt er op neer dat ik met m'n ongeduldige kop gewoon teveel mensen aangesproken voor een bak... :hmmz dit omdat ik er echt haast mee had (t was voor m'n enige vervoermiddel op dit moment).

ben daarna nog 1x op het forum geweest maar heb toen niet meer in m'n inbox gespiekt, had ik wel moeten doen. mijn excuses!

jouw bak hangt er nu onder McLambo en met nieuwe olie en een pakkingje hier en daar schakelt hij perfect! thx

kijk aan kijk aan....Was ik dus toch te duur :vertag Zou ook niet weten wat het cih spul normaliter opleverd ;)

Jammer dat er dan geen berichtje van af kan he...

@dannyvv wrote:heeft iemand misschien nog een goede 4 bak voor mij liggen ? (1900 motor)

Was 50 euro teveel ofzo? Krijg geen bericht van je terug? :vertag

Heeft iemand voor mij duidelijke foto's, of nog beter; ontwerp tekening van die plaat die je nodig hebt om tussen de baksteun en een 5-bak te doen als de wagen eerst een 4-bak had.

ook graag de maten van de silent-bloks die je ipv het standaard rubber kan installeren.

Kon het niet meer vinden op het forum :(

hallo opel vrienden !

ik heb mij vandaag een R25 bak gehaald voor achter een c20xe motor voor in men manta b2 .

Nu had ik precies willen weten hoe ik de tussen as moet maken !

als het kan een foto en of de afmetingen !

alvast bedankt ! :thumb

Terug
Naar boven