• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Hoi Chriske,

De 4-bak met overdrive van het plaatje en de bak uit de ebay link zijn niet hetzelfde. Het type van de ebay-link ken ik zo niet.

Groeten Olaf

@olafspoolder wrote:Hallo CIH-rijders,

In mijn Blitz heb ik een Getrag ingebouwd maar de koppelingskabel die ik nu heb, uit een Monza, die is te kort. Ik heb dus een langere kabel nodig. Is er een type Opel waar een langere koppelingskabel in zit? Of kan ik een nieuwe op maat laten maken, en waar kan dit dan?

Graag hoor ik van jullie.

Groeten Olaf

Inmiddels heb ik een andere kabel gevonden bij mijn lokale onderdelen leverancier. Door te vergelijken in het schap heb ik er eentje gevonden met een iets andere aansluiting maar die heb ik pas kunnen maken. Vooral de prijs was interessant, € 19,50!

Bedankt voor het meedenken.

Groeten Olaf

Waar vind ik een sportkoppeling 9 inch, met 14 tanden (getrag 240)

met drukgroep en druklager

?

Ik heb een vliegwiel met 4 boutgaten, deze kan ik eventueel laten aanpassen om een beter systeem te kunnen plaatsen.

Tips?

Heeft iemand ervaring met het installeren van een hydraulische koppeling in een Getrag 240?

Eventueel een linkje :thumb

Ik heb dit ook al bij marktplaats-gezocht gezet, maar nog geen reactie gekregen.

Ik zoek een dop zoals op onderstaande foto's links.

Dus niet het gaffelrubber van de schakelvork, maar de dop.

Gummi_Getrag-A.jpg

Gummi_Getrag-B.jpg

Weet iemand waar deze te verkrijgen zijn?

Groeten Erik

heb je voor het plaatsen van een r25/28 bak in een opel monza een andere koppelingskabel nodig

de originele lijkt te kort te zijn zo n 3 a 4 cm

grtz chriske

Terug
Naar boven