• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Andere auto

[rquote=1844832&tid=140741&author=Spacejam]hierbij het excelsheet:

sheet

Even alle bedragen invullen (bedragen op jaarbasis) en dan zie je het vanzelf.

@McKaamos: mijn corsa van 98 roestte ook ;)[/rquote]

Tuurlijk, ze kunnen allemaal roesten, zelfs een gloednieuwe auto van elk willekeurig merk ;)

Maar, van 1997 of later is beter, want die zijn verzinkt en roesten niet zo snel als oudere modellen ;)

[rquote=1844836&tid=140741&author=steffie83]klopt de opel die ik op het oog heb heeft ook een klein roest plekje op de randmotorkap / koplamp maar gaat dit proces snel??? ik vraag maar naar wat ik weet ....[/rquote]

Ligt er aan wat jij er tegen doet. Onbehandeld kan het best snel gaan.

Als je er geen werk aan wil hebben kan je het beste zorgen dat alles wat roestig is, is afgesloten van vocht en lucht.

Dus een dikke waslaag er op, bijvoorbeeld.

Wil je het netjes, dan ontroest je het (schuren) en leg je er een nieuwe laag lak op, waar na je de binnenste rand voorziet van een dikke laag tectyl.

oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?

En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?

oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?

En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?

wat betaal je dan voor een 1500 td? en zijn deze niet vaak afgetrapt?

Want zo groot is mijn budget niet meer naar 4 auto's in nog geen jaar tijd.....:mad:

wat betaal je dan voor een 1500 td? en zijn deze niet vaak afgetrapt?

Want zo groot is mijn budget niet meer naar 4 auto's in nog geen jaar tijd.....:mad:

[rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)

[rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?

En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?[/rquote]

Nee, een Corsa B is in de regel geen slechte koop.

Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)

Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.

500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.

[rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)

[rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?

Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)

Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.

500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.

[rquote=1844882&tid=140741&author=McKaamos][rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.[/rquote]

Ik ga zeker een proefrit maken de auto ziet er goed uit niet één uit de showroom maar goed genoeg voor mij naar al die ellende met die auto's moet ik gewoon een auto hebben die het doet en niet lekt etc.... ben er zo moe van geworden.

[rquote=1844882&tid=140741&author=McKaamos][rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.[/rquote]

Ik ga zeker een proefrit maken de auto ziet er goed uit niet één uit de showroom maar goed genoeg voor mij naar al die ellende met die auto's moet ik gewoon een auto hebben die het doet en niet lekt etc.... ben er zo moe van geworden.

Terug
Naar boven