• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Andere einddemper Astra G coupe.

TerryB

Post weinig
Hello dames en heren,

Allereerst fijne pasen iedereen :jerry:

Nu heb ik een vraag, mijn einddemper van mijn coupe (z1.8xe) is aan vervanging toen, nu hangt daar een 90mm eindstuk onder, maar nu wil graag 2x90mm einddemper onderhangen met een leuke roffel. Nu heb ik een passende einddemper gevonden bij gm tuningparts maar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met deze demper (sound/pasvorm/kwaliteit). En misschien heeft iemand anders een tip voor een knappe eindpot?

Hier die van GM:

kom22.jpg

(bestel.nr. J-86-282) UITLAATDEMPER ASTRA-G passend voor de coupe-cabrio / 2x90MM rond

Mijn eisen:

Max 200 euro.

Geen japstyle lookalike en ovaal dtm.

Er moet een leuke brom uitkomen, maar geen japstyle herrie!

Alvast bedankt!

Gtz

vind persoonlijk zo'n irmscher demper het mooist onder een coupe, geen idee wat die kost denk dat je met die 200 al in de buurt komt ;)

@DeMeistah wrote:vind persoonlijk zo'n irmscher demper het mooist onder een coupe, geen idee wat die kost denk dat je met die 200 al in de buurt komt ;)

Zeker niet,daar moet je meer voor neertellen.

@ahrend wrote:@DeMeistah wrote:vind persoonlijk zo'n irmscher demper het mooist onder een coupe, geen idee wat die kost denk dat je met die 200 al in de buurt komt ;)

Dan zou ik zeggen zoek een mooie 2de handse!

@DeMeistah wrote:@ahrend wrote:@DeMeistah wrote:vind persoonlijk zo'n irmscher demper het mooist onder een coupe, geen idee wat die kost denk dat je met die 200 al in de buurt komt ;)

Dan zou ik zeggen zoek een mooie 2de handse!

Alsof die zo voor het oprapen liggen ,je vind ze nieuw al amper ( behalve voor de volle mep bij de dealer dan )

de uitlaat van gm tuningparts is een goede uitlaat!

heb hem zelf ook onder me coupe hangen, in combi met een middendemper vervanger!!

na mate hij er langer onder zit, en de motor warmer word.. klinkt er een leuke roffel!

PA010060.jpg

ik heb een coupe demper van irmsher onder mijn cabrio gezet, zo van onderen lijkt het een beetje raar maar staat echt heel erg mooi! (en vanzelfsprekend goede kwaliteit, ziet er nu na 2,5 jaar nog als nieuw uit)

Nokia-N96-joost900.jpg

kosten: 180 euro, nieuw

@opel-motorsport wrote:zijn er ook van deze uitlaten die in combinatie met trekhaak passen ?

Volgens mij single out einddempers, DTM en Duelpijpjes wordt volgens mij lastig, maar daar hadden we het laatst ook al over gehad, volgens mij zijn er sebering pijpen die het wel kunnen met trekhaak. maar volgens mij is de uitzondering te klein dat ze er speciale pijpen voor hebben ontwikkeld.

Vloeibare pakking king: :wors

@opel-motorsport wrote:Hahaha inderdaad sander vloeibare pakking haha

is een goede oplossing maar zie het nog liever origineel haaha

Ik natuurlijk ook, maar niet iedere producent is het daar mee eens... Dus dan wordt het professioneel beunen haha

@opel-motorsport wrote:zijn er ook van deze uitlaten die in combinatie met trekhaak passen ?

in theorie passen alle uitlaten onder de auto, met of zonder trekhaak.

de reden dat er veel uitlaten zijn, die alleen geschikt zijn voor auto's zonder uitlaat, is omdat de uitlaat en de trekhaak elkaar anders raken, zeker als de motor draait.

dit is ook de reden dat ik mijn trekhaak eronder uit heb gehaald, het tikken werd mij gewoon te veel.

dat is ook de reden dat de uitlaten, die wel voor trekhaken zijn, zo'n deuk in de demper hebben. ;)

het is naar mijn weten niet raadzaam om dat zelf te maken, omdat die deuk er bedacht in is gemaakt.

en anders de trekhaak er onder uit. (4 moeren in de kofferbak los, draden bij de achterlichten doorknippen van de trekhaak, en dan Jeromeke :P (of iemand anders die sterk is) de trekhaak tegen laten houden. beste natuurlijk 1 of 2 krikken/steunen, of op de grond beunen)

@FnF_racer wrote:@opel-motorsport wrote:zijn er ook van deze uitlaten die in combinatie met trekhaak passen ?

in theorie passen alle uitlaten onder de auto, met of zonder trekhaak.

de reden dat er veel uitlaten zijn, die alleen geschikt zijn voor auto's zonder uitlaat, is omdat de uitlaat en de trekhaak elkaar anders raken, zeker als de motor draait.

dit is ook de reden dat ik mijn trekhaak eronder uit heb gehaald, het tikken werd mij gewoon te veel.

dat is ook de reden dat de uitlaten, die wel voor trekhaken zijn, zo'n deuk in de demper hebben. ;)

het is naar mijn weten niet raadzaam om dat zelf te maken, omdat die deuk er bedacht in is gemaakt.

en anders de trekhaak er onder uit. (4 moeren in de kofferbak los, draden bij de achterlichten doorknippen van de trekhaak, en dan Jeromeke :P (of iemand anders die sterk is) de trekhaak tegen laten houden. beste natuurlijk 1 of 2 krikken/steunen, of op de grond beunen)

Deuken zijn vooral voor de uitsparing van het reservewiel, maar dat even terzijde, En een trekhaak is fijn, de vraag is denk ik:

"Zijn er einddempers die NIET aanlopen en zonder in je trekhaak te slijpen passen"

Terug
Naar boven