• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Angel eyes Astra F

Alfred

Post vaak
Er zal hier vast al meer over gezegt zijn maar kan 't niet zo snel vinden.

Ik wil binnenkort graag een setje angel eyes aanschaffen voor m'n Astra. Nu zijn mijn originele koplampen elektrisch in hoogte verstelbaar. Zijn de angel eyes ook altijd elektrisch in hoogte verstelbaar? Of de ene wel en ander niet?

Dan een vraagje over xenon. Wil hier dan ook graag xenon in gaan monteren. De Astra is van jun. '98. Hoe zit dit APK-technisch?

je mag indd. gewoon xenon hebben met de angel eyes.

let wel op dat de xenon aan blijft als je groot licht op zet, anders is het afkeur.

de angel eyes van mij schakelen het dimlicht dan uit:(

maar dat is ook weer op een of andere manier door te schakelen;)

Moet je gewoon FK angel eyes neemen. Daarin blijft het dimlicht aan bij grootlicht. En die zijn er ook elektroniche verstelbaar.

Wat moet er dan precies gedaan worden om ervoor te zorgen dat het dimlicht aan blijft bij het grootlicht?

En wat zit er dan bij de exemplaren van FK wat daarvoor zorgt?

[rquote=1845789&tid=140797&author=G1zm0]Moet je gewoon FK angel eyes neemen. Daarin blijft het dimlicht aan bij grootlicht. En die zijn er ook elektroniche verstelbaar.[/rquote]

Met een kleine handeling is dit ook te verwezenlijken als je GEEN FK angels hebt.

Dit staat gewoon in het HOW-TO gedeetle in dit astra deel:

HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) Astra-F H4 systemen:

Bij de astra-F gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.

hoe te doen:

- Demonteer stuurkappen - 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen

- demonteer knipperhendel - 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven

- voor het gemak de stekkers los halen van de hendel

het echte werk:

- knip nu de gele draad op de stekker door

- maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden

- zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting

- bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.

foto's van de werking:

Grootlicht zonder dit draadje te hebben omgezet:

HellaAngels010.jpg

Grootlicht nadat deze ombouw is gedaan:

HellaAngels012.jpg

Helaas geen foto van de ombouw zelf

Willem

[rquote=1846391&tid=140797&author=Alfred]Wat moet er dan precies gedaan worden om ervoor te zorgen dat het dimlicht aan blijft bij het grootlicht?

En wat zit er dan bij de exemplaren van FK wat daarvoor zorgt?[/rquote]

je mag indd. gewoon xenon hebben met de angel eyes.

let wel op dat de xenon aan blijft als je groot licht op zet, anders is het afkeur.

de angel eyes van mij schakelen het dimlicht dan uit:(

maar dat is ook weer op een of andere manier door te schakelen;)

[rquote=1845789&tid=140797&author=G1zm0]Moet je gewoon FK angel eyes neemen. Daarin blijft het dimlicht aan bij grootlicht. En die zijn er ook elektroniche verstelbaar.[/rquote]

ik heb FK's, maar bij mij gaat toch echt wel het dimlicht uit als ik grootlicht op zet.

of ik moet de hendel al naar me toe trekken (seinen) dan blijft het dimlicht aan;)

Moet je gewoon FK angel eyes neemen. Daarin blijft het dimlicht aan bij grootlicht. En die zijn er ook elektroniche verstelbaar.

Bij mij blijven mijn dimlichten toch echt branden als ik het groot licht aandoet.

FK heeft eigen kabels en zekeringen die dat doen.

Wat moet er dan precies gedaan worden om ervoor te zorgen dat het dimlicht aan blijft bij het grootlicht?

En wat zit er dan bij de exemplaren van FK wat daarvoor zorgt?

Het zullen iig exemplaren van FK worden. Ook meteen een setje heldere zwarte richtingaanwijzers meebestellen dan voor in m'n voorschermen ter vervanging van die oranje. Dan wordt een Rieger grille ook een must. :D

[rquote=1845713&tid=140797&author=Blue-Dragon]Niet in alle angel eyes .

En met lenskoplampen mag je gewoon xenon voeren en geeft geen problemen met de apk.

[/rquote]Maar het blijft illegaal omdat er voor de Astra F NOOIT een E-keurmerk voor xenon is afgegeven. Nederland doogt het, maar in het buitenland is dit niet altijd het geval, hou daar wel rekening meer als je naar het buitenland gaat met je Astra ;)

Met een kleine handeling is dit ook te verwezenlijken als je GEEN FK angels hebt.

Dit staat gewoon in het HOW-TO gedeetle in dit astra deel:

HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) Astra-F H4 systemen:

Bij de astra-F gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.

hoe te doen:

- Demonteer stuurkappen - 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen

- demonteer knipperhendel - 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven

- voor het gemak de stekkers los halen van de hendel

het echte werk:

- knip nu de gele draad op de stekker door

- maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden

- zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting

- bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.

foto's van de werking:

Grootlicht zonder dit draadje te hebben omgezet:

HellaAngels010.jpg

Grootlicht nadat deze ombouw is gedaan:

HellaAngels012.jpg

Helaas geen foto van de ombouw zelf

Willem

[rquote=1846391&tid=140797&author=Alfred]Wat moet er dan precies gedaan worden om ervoor te zorgen dat het dimlicht aan blijft bij het grootlicht?

En wat zit er dan bij de exemplaren van FK wat daarvoor zorgt?[/rquote]

Nooit last van gehad in DLD - B - F - CH - AU in ieder geval.

ik rijdt met bijde auto's met Xenon, in de Combo met lenzen, en in de Vectra in de orig lampen.

wat NIET mag is dat het dimlicht uitgaat bij inschakelen van het grootlicht indien er Xenon in de dimlichten zit.

Willem

ik heb FK's, maar bij mij gaat toch echt wel het dimlicht uit als ik grootlicht op zet.

of ik moet de hendel al naar me toe trekken (seinen) dan blijft het dimlicht aan;)

[rquote=1846683&tid=140797&author=G1zm0]Bij mij blijven mijn dimlichten toch echt branden als ik het groot licht aandoet.

FK heeft eigen kabels en zekeringen die dat doen.[/rquote]

dan zal dat de reden zijn ja, ik heb ze op de orginele kabelboom aangesloten...

al die kabelmeuk wat je erbij kreeg, met relais en zekeringen:jerry

Bij mij blijven mijn dimlichten toch echt branden als ik het groot licht aandoet.

FK heeft eigen kabels en zekeringen die dat doen.

[rquote=1847960&tid=140797&author=wim-v6]Nooit last van gehad in DLD - B - F - CH - AU in ieder geval.

ik rijdt met bijde auto's met Xenon, in de Combo met lenzen, en in de Vectra in de orig lampen.

wat NIET mag is dat het dimlicht uitgaat bij inschakelen van het grootlicht indien er Xenon in de dimlichten zit.

Willem [/rquote]Hoe is jouw lichtbeeld voor het tegemoetkomend verkeer met de Vectra?

Terug
Naar boven