• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Angel eyes Astra F

[rquote=1848399&tid=140797&author=Erwin1987][rquote=1848217&tid=140797&author=wim-v6]Xenon Verblind zeker ja, als je ZOALS bij de ASTRA-G / CORSA-C / Vectra-B1-B2 zonder blindkapjes DIRECT in het lampje zelf kijkt.

Mijn licht is goed, ik heb B1 lampen welke ORIGINEEL blind kapjes over het lampje hebben zodat het licht vanaf het lampje ALLEEN op de spiegel gericht word, en niet direct naar buiten word gestuurd.

Willem[/rquote]

zijn die kapjes voor over het lampje ook los te krijgen?

Erwin[/rquote]

Zitten er vast op.

Xenon in Originele lampen VERVELEND:

effe een korte uitleg waarom dit vervelend KAN ZIJN:

> als je koplamen hebt zonder afscherming van het lampje zelf, kijk je recht in het lampje, en dat is verblindend

- Dit is bij Veel auto's het geval, oa: Astra-G, Astra-H, Vectra-B1 zonder kapje, Vectra-B2, Zafira, Tigra

- Voor auto's zonder zo'n kapje zijn tegenwoordig ook lampen te verkrijgen via Lince Xenon.

lamp zonder kapje: (hier zie je zo het gat waar het lampje ingaat, en dus ook het lampje als deze erin zit).

100_2788.jpg

100_2789.jpg

lamp met kapje: (hier is het gaatje afgedekt, en dus ook het lampje als deze erin zit).

100_2787.jpg

100_2790.jpg

100_2793.jpg

Verschil:

100_2791.jpg

Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben.

Willem

[rquote=1848217&tid=140797&author=wim-v6]Xenon Verblind zeker ja, als je ZOALS bij de ASTRA-G / CORSA-C / Vectra-B1-B2 zonder blindkapjes DIRECT in het lampje zelf kijkt.

Mijn licht is goed, ik heb B1 lampen welke ORIGINEEL blind kapjes over het lampje hebben zodat het licht vanaf het lampje ALLEEN op de spiegel gericht word, en niet direct naar buiten word gestuurd.

Willem[/rquote]

Erwin

[rquote=1848330&tid=140797&author=Blue-Dragon]Er zijn ook xenon lampen verkrijgbaar met een hoedje

zoek is op google naar lince electronics[/rquote]

Je bedoelt zoals de H4 bi-xenon set.. die heeft zo'n hoedje/kapje.

En zoals de meeste zeggen niet er precies in gaan kijken, let eerder op voor je :P, en zelfs met de standaard lampen willen sommige mongolen het slecht afgesteld hebben. Of op een heldere nacht gewoon met mistlampen gaan rijden is ook irri.

Qua apk staat ook op lince keurig netjes uitgelegd. Duidelijker kan je niet krijgen (zelfs niet op de wetboek site zelf)

[rquote=1847960&tid=140797&author=wim-v6]

wat NIET mag is dat het dimlicht uitgaat bij inschakelen van het grootlicht indien er Xenon in de dimlichten zit.

Willem [/rquote]

Voor zover ik weet, is bovenstaande regel enkel van toepassing vanaf bouwjaar 2007.

[rquote=1848399&tid=140797&author=Erwin1987][rquote=1848217&tid=140797&author=wim-v6]Xenon Verblind zeker ja, als je ZOALS bij de ASTRA-G / CORSA-C / Vectra-B1-B2 zonder blindkapjes DIRECT in het lampje zelf kijkt.

Willem[/rquote]

Erwin[/rquote]

Zitten er vast op.

nope

voor allee Xenon verlichting.

bij mijn combo werd er ook naar gekeken, en hij heeft het laten zien in het APK boek.

en daarbij komt dat het een kleine aanpassing betreft welke in 15 minuten uit te voeren is.

willem

En volgens mij klopt dat dus niet.

In regeling voertuigen staat:

Artikel 5.2.51

b. twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikelen 115 tot en met 118, gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;

Artikel 117 zegt dan het volgende:

Bij dimlichten met gasontladingslichtbronnen blijven de gasontladingslichtbronnen ingeschakeld wanneer het groot licht brandt.

Zoals het dus nu staatbij Artikel 5.2.51 gaat het dus enkel indien in gebruik is genomen NA 31 december 2006.

Xenon in Originele lampen VERVELEND:

effe een korte uitleg waarom dit vervelend KAN ZIJN:

> als je koplamen hebt zonder afscherming van het lampje zelf, kijk je recht in het lampje, en dat is verblindend

- Dit is bij Veel auto's het geval, oa: Astra-G, Astra-H, Vectra-B1 zonder kapje, Vectra-B2, Zafira, Tigra

- Voor auto's zonder zo'n kapje zijn tegenwoordig ook lampen te verkrijgen via Lince Xenon.

lamp zonder kapje: (hier zie je zo het gat waar het lampje ingaat, en dus ook het lampje als deze erin zit).

100_2788.jpg

100_2789.jpg

lamp met kapje: (hier is het gaatje afgedekt, en dus ook het lampje als deze erin zit).

100_2787.jpg

100_2790.jpg

100_2793.jpg

Verschil:

100_2791.jpg

Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben.

Willem

[rquote=1866697&tid=140797&author=wim-v6]nope

bij mijn combo werd er ook naar gekeken, en hij heeft het laten zien in het APK boek.

en daarbij komt dat het een kleine aanpassing betreft welke in 15 minuten uit te voeren is.

willem[/rquote]

klopt precies wat wim zei.ik heb sind skort ook xenon in me engel ogen en de omschrijving van wimpie uitgevoerd. en zo mag die door de apk heen :D

[rquote=1847960&tid=140797&author=wim-v6]

wat NIET mag is dat het dimlicht uitgaat bij inschakelen van het grootlicht indien er Xenon in de dimlichten zit.

Willem [/rquote]

Voor zover ik weet, is bovenstaande regel enkel van toepassing vanaf bouwjaar 2007.

nope

willem

En volgens mij klopt dat dus niet.

In regeling voertuigen staat:

Artikel 5.2.51

b. twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in bijlage VIII, artikelen 115 tot en met 118, gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;

Artikel 117 zegt dan het volgende:

Bij dimlichten met gasontladingslichtbronnen blijven de gasontladingslichtbronnen ingeschakeld wanneer het groot licht brandt.

Zoals het dus nu staatbij Artikel 5.2.51 gaat het dus enkel indien in gebruik is genomen NA 31 december 2006.

Mijn lokale garage zegt dat het wel mag.

Ik weet het niet meer. Volgens mij weet niemand meer precies wat wel of niet mag :S

[rquote=1866697&tid=140797&author=wim-v6]nope

willem[/rquote]

klopt precies wat wim zei.ik heb sind skort ook xenon in me engel ogen en de omschrijving van wimpie uitgevoerd. en zo mag die door de apk heen :D

Terug
Naar boven