• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Angel eyes Astra F

Met alle respect, maar ik denk dat deze man niet helemaal op de hoogte is.

Ik heb even verder zitten kijken. Op de link die je me had gegeven; van voertuigtoelating, kan je rechtsbovenin klikken op naslag.

Dan kom je hieruit:

Ga naar pagina 37, dan kom je op dezelfde regels uit, die ik heb laten zien. Ook daar staat NA 31 december 2006. Wat dan weer verwijst naar de artikelen van dimlicht-grootlicht (artikel 118) etc.

Als je enkel artikel 118 leest, dan lees je het inderdaad voor alle auto's, maar je moet wel de doorverwijzing lezen.

Dit komt dan nog eens uit en APK-boek.

Duidelijker kan het niet zijn toch??

Het is inderdaad wat onduidelijk

> persoonlijk

En zoals meerdere hebben getypt hier.

Blijf het toch amateuristisch vinden ogen wanneer omgeschakeld word naar grootlicht je dimlichten uitschakelen indien je lampen hebt met een los verlicht deel voor zowel het dim en grootlicht, en het is een aanpassing die 10 minuten van de tijd vergt.

lijkt mij een kleine moeite.

Willem

kijk ook maar eens op de site van het RDW, staat ook dat Xenon verlichting NIET mag doven bij inschakelen grootlicht:

dan klikken op lichten op het bord links.

dan kan je met de pijl onderin verderbladeren.

dan krijg je eerst een verhaaltje over gasontladings lampen

daarna het verhaaltje dat de gasontladings lampen niet mogen doven ivm langere opwamtijd, als het grootlicht word ingeschakeld.

Willem

Ehm ja, daar ben ik wel met je eens. Maar dat heeft dan niks meer met APK te maken. Tis gewoon goedkeur.

Er zijn zelfs mensen die gewoon voor het goedkoopste gaan en in een H4 bv enkel dimlicht xenon te nemen en grootlicht laten vervallen. Die proppen ze er bij de APK er even in. Je hebt alle soorten mensen :D

Dit probleem krijg je dus ook als je van H4 naar Angel Eyes gaat.

Grappig, maar dat zegt nog niet dat het de juiste is. (Wil niet zeggen dat de mijne juist is, maar zo staat het wel beschreven in de Regeling Voertuigen.)

Vooralsnog zeg ik dat het wel mag, omdat het in Regeling voertuigen staat. Daar mag niet van worden afgeweken.

En ook de medewerker van RDW geeft hetzelfde antwoord. Dus deze medewerker heeft het ook fout??

In mijn ogen gezien, zijn de andere artikelen onvolledig, waardoor het nu voor ALLE voertuigen geldt.

Ik zal de link van RDW wel naar deze medewerker retourneren, kijken wat hij ervan vindt.

Wordt vervolgd.

jupzz..

Mijn APK meeste zijn eerste Vraag bij mijn Combo was namelijk, Blijft je Xenon dimlocht branden als je grootlicht aan zet??

dat verzint hij ook niet zomaar, hij is zeker en ALTIJD goed op de hoogte van nieuwe regels.

Willem

Met alle respect, maar ik denk dat deze man niet helemaal op de hoogte is.

Ik heb even verder zitten kijken. Op de link die je me had gegeven; van voertuigtoelating, kan je rechtsbovenin klikken op naslag.

Dan kom je hieruit:

Ga naar pagina 37, dan kom je op dezelfde regels uit, die ik heb laten zien. Ook daar staat NA 31 december 2006. Wat dan weer verwijst naar de artikelen van dimlicht-grootlicht (artikel 118) etc.

Als je enkel artikel 118 leest, dan lees je het inderdaad voor alle auto's, maar je moet wel de doorverwijzing lezen.

Dit komt dan nog eens uit en APK-boek.

Duidelijker kan het niet zijn toch??

Het is inderdaad wat onduidelijk

> persoonlijk

En zoals meerdere hebben getypt hier.

Blijf het toch amateuristisch vinden ogen wanneer omgeschakeld word naar grootlicht je dimlichten uitschakelen indien je lampen hebt met een los verlicht deel voor zowel het dim en grootlicht, en het is een aanpassing die 10 minuten van de tijd vergt.

lijkt mij een kleine moeite.

Willem

Ehm ja, daar ben ik wel met je eens. Maar dat heeft dan niks meer met APK te maken. Tis gewoon goedkeur.

Er zijn zelfs mensen die gewoon voor het goedkoopste gaan en in een H4 bv enkel dimlicht xenon te nemen en grootlicht laten vervallen. Die proppen ze er bij de APK er even in. Je hebt alle soorten mensen :D

Dit probleem krijg je dus ook als je van H4 naar Angel Eyes gaat.

Terug
Naar boven