• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

apk kwikfit/de sprint?

vindt eigenlijk dat het opel-forum niet door meer doorzoekbaar moet zijn als je niet lid bent.

Dus eerst lid worden, inloggen en dan pas zoeken.

Allemaal tactiek van dit soort ondernemingen.

Publiekelijk stellen ze zich emphatisch op. Logisch ook natuurlijk.

En die mensen die dat doen van de webcare afdeling(en), tja die doen ook alleen maar hun werk. Maar ga er maar vanuit dat 't een integraal onderdeel van de gehele strategie is. Allemaal bewust dus, en juist op fora.

wat mij wel opvalt is dat de kwik-fit er niet positief uitkomt,ook ik ben er 1 keer geweest voor een lekke band.

springen er gelijk 4 monteurs om die auto heen om te vertellen dat ik maar beter 4 nieuwe banden kan nemen.

heb het niet gedaan was ook niet nodig.

maar zo maken ze wel misbruik van mensen die denken okee het zal wel zo zijn,laat ik het maar doen.

misschien kan petra van de webcare alle verhalen even kopieren en aan haar regiomanager geven.

of word daar niks mee gedaan petra????????????????

:jerry

Het is niet allemaal misere bij KF. Mijn schoonouders kregen een bekeuring voor uitgedroogde banden onder de caravan. Onder politiebegeleiding naar KF, en die monteerden nieuwe. KF vond het overigens wel onterecht, de banden waren niet zo slecht als dat de politie beweerde Ze hebben een getuigenis opgesteld (van de apk keurmeester) en daarmee zijn mijn schoonouders in beroep gegaan wat resulteerde in het terug betalen van de bekeuring. Banden zaten er wel aan te komen, dus dat was op zich niet zo'n probleem.

Ik ben zelf ook ooit bij de kwitfit geweest voor de vervanging van 2 banden, volgens hem zou ook het volgende vervangen moeten worden:

de 2 andere banden

reserve band (was 4 jaar oud dus aan vervanging toe)

remblokken

remschijven

mja ik hem maar vriendelijk gedag gezegd en ben gegaan en er nooit meer één voet binnen gezet. Alle onderdelen konden nog een lange tijd mee (op de remblokken na dan, die moesten "al" na een jaar vervangen worden). Dit ging overigens om de zaak in helmond.

Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.

Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.

En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.

Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.

origineel gepost door CarloAstra

Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.

Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.

En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.

Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.

Wat is positief? Ik bedoel dat ik mijn auto laat maken,kost klauwen vol met geld en dan verwacht ik wel het één en ander. En niet de rare fratsen die je veel hoort en meemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat negatieve dingen meer opvallen en positieve dingen normaal zijn (en dat is ook normaal)

Het aansmeren komt in mijn ogen mede door de A,B of C-status die een filiaal kan hebben. halen ze het jaar daarop hun omzet niet dan krijgen ze op hun flikker. Op zich heb ik niet zoveel moeite met KF, alleen het knap functioneren van een filiaal ligt in mijn ogen aan het management. Ik heb bij elkaar denk ik wel 3 jaar voor ze gewerkt, heel veel gezien en het verschil tussen de filialen is zeer groot. Zo hebben wij in de buurt er 3 zitten, maar er is er maar één waar ik mijn auto durf te brengen.

origineel gepost door 2000

origineel gepost door CarloAstra

Wat is positief? Ik bedoel dat ik mijn auto laat maken,kost klauwen vol met geld en dan verwacht ik wel het één en ander. En niet de rare fratsen die je veel hoort en meemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat negatieve dingen meer opvallen en positieve dingen normaal zijn (en dat is ook normaal)

Het aansmeren komt in mijn ogen mede door de A,B of C-status die een filiaal kan hebben. halen ze het jaar daarop hun omzet niet dan krijgen ze op hun flikker. Op zich heb ik niet zoveel moeite met KF, alleen het knap functioneren van een filiaal ligt in mijn ogen aan het management. Ik heb bij elkaar denk ik wel 3 jaar voor ze gewerkt, heel veel gezien en het verschil tussen de filialen is zeer groot. Zo hebben wij in de buurt er 3 zitten, maar er is er maar één waar ik mijn auto durf te brengen.

Wij noemen dat de "Hygiëne factor". Als het er is merk je het, is het er niet, dan valt het op.

Het is net als op een (openbaar) toilet. Als het schoon is valt het niet op / vind je dat normaal, als het vies is zie je het meteen (en vind je vaak ook alles vies daar).

Met garages is het niet anders vind ik. Je betaalt goed geld aan vaklui. Dat er goed werk geleverd wordt moet daarmee ook vanzelfsprekend zijn, de hygiëne factor dus. Als er niet goed werk geleverd wordt, valt het op.

Dat je dus vaak alleen de negatieve dingen hoort is dus niet raar. En misschien is kwikfit wel niet zo'n "hygiënisch" bedrijf ;)

ze werken het zelf in de hand,als ze gewoon goed werk leveren en goed advies geven s er niks aan de hand.

van het weekend weer een leuke gehoord!

Vriend van mij laat zn BMW 318 (1999) uitlijnen bij KF,was een draagarm achter nieuw onder gegaan (hij zelf gedaan,hij is monteur maar bij hem op de zaak lijnen ze niet niet uit en hij kon zo gauw even nergens anders terecht),tijdens naar huis rijden merkt ie al dat zn stuur scheef staat,dus de volgende dag gebeld en was eigenlijk onmogelijk maar vooruit......

Zn meisje terug naar KF,en hij en ik ondertussen een autootje van een vriendin beetgepakt.

Komt zn meisje terug,beweerden ze doodleuk dat ie een stoeprand geraakt had,is dus echt niet waar.

Maar uit "coulance"opnieuw uitgelijnd,dus hij rijden en ojee,staat t stuur de andere kant op scheef.Nouis ie dr klaar mee dus laat maar even,deel 2 van het verhaal.

De betreffende vriendin van het klusje was diezelfde week tegen een stoep aangeramd, (gladheid) dus draagarm rechts voor krom.

Uit nood toevallig ook naar de KF gegaan (zelfde filliaal als de BMW van hem) en arm laten vervangen en uitgelijnd.

Wij een beurtje aan de haar autootje gedaan (nissan almera) ,zien we inderdaad een nieuwe draagarm......maar ook een bout met de moer er 2 slagen op,(ja,ze klaagde al over een rammeltje).

Dus bellen maar weer,reactie KF,das vreemd meneer,we controleren alles 2 keer en alles wordt op moment vastgezet,maar komt u maar langs,dan zetten we hem vast.

Natuurlijk ga je niet zo rijden als je draagarm loszit,dus zelf vastgezet,moer draaide verdomd zwaar,maar uiteindelijk zat ie vast,wij heen (ook dit stuur stond scheef).

Verhaal halen,nou meneer dat bestaat niet dat ie loszat,wij zijn daar heel secuur in.

Eventueel zou het kunnen dat ie losgelopen is (ja tuurlijk,zo zwaar als ie draaide,godsonmogelijk)

maar toen ie hier t pand uitreed heeft ie absoluut vastgezeten.

Auto op de brug gereden,monteur die het gedaan had erbij,pakt een grote luchttol en rammen maar!

Zo zet ik m altijd vast zegt ie,(op moment was t toch zeiden ze aan de telefoon!)

en ze wilden hem dan zowaar uitlijnen,sporing klopte natuurlijk geen zak van,volgens de betreffende monteur kon dat wel kloppen want het uitlijnapparaat was die week opnieuw geeikt,waren meer klachten geweest ( en het stoeprandje van de BMW dan??)

Nee,niks dan uitvluchten en slap gelul!

Als je een foutje maakt,geef het dan toe. Het blijft mensenwerk,en trek er lering uit!

maar nee hoor,gewoon de klant voor leugenaar uitmaken,maar vertel dan iig als manager en monteur hetzelfde verhaal,je zet jezelf alleen maar voor lul zo.

achteraf wel gelachen om de uitvluchten en het gestuntel,ze werden steeds kleiner:jerry

Heb vandaag mijn Astra laten keuren bij de Kwik-Fit in Eindhoven (Gagelstraat). Om 9:00 gebracht, kon hem rond 13:30 weer ophalen. Goedgekeurd, geen adviespunten, en zelfs nog te horen gekregen dat het er allemaal keurig uit ziet. Bij een andere garage was hij afgelopen week op 2 punten afgekeurd (achterveer/verlichting), maar ik wist gewoon zeker dat dit goed was (heb er gelukkig niet voor hoeven betalen!), dus ben ik zonder wijzigingen naar de Kwik-Fit gegaan waar ik ook nog eens veel minder kwijt ben (€ 14,95).

Je leest veel negatieve verhalen over de Kwik-Fit, maar mijn ervaring is dus anders nu, en dat mag ook wel gezegd worden! :)

Toen mijn zoon werd geboren had ik mijn auto ruim een maand voor de APK datum en voor de ogenschijnlijk lage prijs maar eens bij de Kwikfit laten keuren in plaats van de onafhankelijke garage waar ik altijd naar toe ga, aan de nieuwe havenweg in Hilversum.

-Draagarm, remleiding, fuseekogels en stuurkogels... :"Zullen wij dat voor u doen, kost €680"....

Dus geërgerd en met een gevoel van ongeloof en met flinke tijdgebrek (kind op komst...) hem op de gok maar weer naar mijn oude vertrouwde adres gebracht. En die keuren hem al jaren en als er wat aan de hand is zijn ze daar gewoon ook eerlijk in hoor. Maar nee, die draagarm is onzin werd mij gezegd. Ik meekijken onder de brug, nou werkelijk, er mankeerde NIETS aan!

Stuurkogels ook, niks mee!!

Wel wat vocht in de koplamp... "oh dat moet je gewoon even open maken en de föhn er op zetten" En zo geschiedde het...

Remleiding was ook niks mee.

Dus alleen afkeur op de koplamp en fuseekogels... Mocht hem binnen twee weken late herkeuren, helemaal gratis! Ok, de APK zelf was €45....

Nou viel de geboorte van mijn zoon precies in die tijd en met kraamvisite enz. enz... werd dat een maand... En? Nog steeds niks hoeven betalen en keurig APK er op gekregen! :thumbup

Mijn advies is, ga gewoon naar een garagebedrijf waar je je goed bij voelt, waar ze oprecht zijn. En misschien is jouw Kwikfit dat wel, de mijne in elk geval niet....

Collega van mij is er Bijna genaaid bij de kwikfit.

Hij had (ja grootte fout natuurlijk) een Honda Civic CRX 1991, kwam ie mee bij de kwikfit in Delft, deze meldde dat de voorremmen vast zaten, en er nieuwe klauwen op zouden moeten.

Hij dus niet gedaan, en naar zijn eigen garage gereden, en daar bleek niks aan de hand met de remmen, auto goedgekeurd.

Wat bleek, de betreffende monteur had zelf ook zo'n CRX, en wij vermoedde dat zijn eigen remklauwen aan vervanging toe waren toen, en zo dacht voor een mooi prijsje (gratis) aan goede klauwen te kunnen komen.

dat zou wel schandalig zijn trouwens, over de rug van klanten!!

> Ja Carlo, al dat negatieve nieuws komt niet vanzelf.

Willem

mijn zusje heeft dr auto een lantra uit 95 laten keuren bij profile tyrecenter alleen afgekeurd op de de stuur en fusee kogels.en toen kwamen ze met een reparatie kosten van 1000€ terwijl de auto zelf een waarde heeft van 8a900€.de sprint kwikfit profile enzo allemaal oplichters.ik hou het lekker bij mijn vaste auto garage hier in de wijk

Ook ik heb al nare ervaringen met KF, maar ik bleef bij de auto tijdens de keuring, en dat scheelt een hoop! Dat was trouwens wel de enige x dat ik daar ben geweest...

Ik blijf er trouwens ook bij dat ik NOOIT meer naar de dealer hier ga, die proberen je minstens zoveel lichter te maken als de KF.... Ook zij moeten het pand en verkopers betalen, en dat merk je wel in de kosten die je daar maakt..

mijn broer ging naar kwikfit voor uitlijning en reed zn eigen bijna dood omdat spoorstangen loszaten

foutje van leerling zeiden ze

dank u wel kwif fit hoensbroek!

Kwikfit.....wil je je auto laten maken door stagelopers en personen die bij wijze van spreke gister nog bakker zijn geweest......dan moet je daar heen gaan.

Die prijzen voor de apk en dergelijke zijn allemaal exlusief...

Roet/4gasmeting afmeldkosten en alles komt er nog overheen.

De prijzen van de banden zijn dan ook weer exlusief monteren/balanceren en ventielen....

Volgens mij moeten ze ook bepaalde targets halen elke week/maand?

Ik snap niet hoe ze valse apk dingen kunnen gaan noemen, 1 telefoontje naar de RDW voor een herkeuring door een steekproefcontroleur is toch genoeg???

Wat je zegt over monteren e.d. klopt, maar dat geldt voor bijna alle banden zaken, iig voor de grote jongens als profile en euromaster, dus dat ik niet iets voor kwikfit specifiek.

En bij mijn garage is het APK aanbiedingstarief ook ex meting, dus het gaat er meer om hoe duidelijk je dat aangeeft denk ik.

Bij mijn garage staat er precies wat je voor welk geld krijgt.

Er komen namelijk ook mensen die hun auto laten "keuren" om te weten wat er mis is, zodat ze aan de slag kunnen.

Die betalen dus de keuring zonder afmelden en metingen e.d.

Terug
Naar boven