origineel gepost door 2000
origineel gepost door CarloAstra
Ik werk dan zelf op dit moment bij kwikfit, en ik ben van mening dat dit niet aan het bedrijf zelf ligt, maar aan de mensen die werken/leidinggeven.
Iedereen heeft een vooroordeel over kwikfit, maar positieve reacties hoor je niet. Enkel de negatieve.
En dat er dingen aangesmeerd worden, is niks nieuws, dit doen ze tegenwoordig overal.
Ikzelf ben zwaar tegen deze praktijken, maar ik ben ook enkel een werknemer. Maar rare adviezen zou ik zelf nooit geven.
Wat is positief? Ik bedoel dat ik mijn auto laat maken,kost klauwen vol met geld en dan verwacht ik wel het één en ander. En niet de rare fratsen die je veel hoort en meemaakt. Het is natuurlijk wel zo dat negatieve dingen meer opvallen en positieve dingen normaal zijn (en dat is ook normaal)
Het aansmeren komt in mijn ogen mede door de A,B of C-status die een filiaal kan hebben. halen ze het jaar daarop hun omzet niet dan krijgen ze op hun flikker. Op zich heb ik niet zoveel moeite met KF, alleen het knap functioneren van een filiaal ligt in mijn ogen aan het management. Ik heb bij elkaar denk ik wel 3 jaar voor ze gewerkt, heel veel gezien en het verschil tussen de filialen is zeer groot. Zo hebben wij in de buurt er 3 zitten, maar er is er maar één waar ik mijn auto durf te brengen.
Wij noemen dat de "Hygiëne factor". Als het er is merk je het, is het er niet, dan valt het op.
Het is net als op een (openbaar) toilet. Als het schoon is valt het niet op / vind je dat normaal, als het vies is zie je het meteen (en vind je vaak ook alles vies daar).
Met garages is het niet anders vind ik. Je betaalt goed geld aan vaklui. Dat er goed werk geleverd wordt moet daarmee ook vanzelfsprekend zijn, de hygiëne factor dus. Als er niet goed werk geleverd wordt, valt het op.
Dat je dus vaak alleen de negatieve dingen hoort is dus niet raar. En misschien is kwikfit wel niet zo'n "hygiënisch" bedrijf