• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

apk weigeren???

een apk keurmeester mag de aangeboden voertuigen in eerste

instantie niet weigeren om de reden van persoon.

de persoonlijke situatie van deze keurmeester mag niet gebruikt

worden in deze zaak. dus hij moet gewoon zijn werk doen.

zou in deze aferre zeker mijn beklag doen bij de des betreffende instantie

en uiteraard aangifte doen.

vgr tonsr.

Hans, toch niet waar m'n Tigra ook gekeurd is?

Of zocht je juist daarom een ander station?

p.s., Tigra is verkocht vant weekend!

Mag je niet weigeren? maar zou jij een persoon aan je auto willen hebben terwijl je een hekel aan die vent hebt? en andersom net zo?

ook daar heb je weer gelijk in,maar onterecht afkeur,uiteraard naar dat

je zelf weet hoe de staat van je auto is kan je weer aan kaarten.

uiteindelijk zou ik mijn auto ergens anders laten keuren,maar het is niet

zoals het zou moeten zijn.

vgr tons

origineel gepost door mantallica

origineel gepost door soepkiepe

kiepe is nu inmiddels wel schieuwnierig over wie het gaat :P

Ik weet nog iemand :D:D

en hier nr 3:P ben zelf ook al eens geweigerd, met de 4 deurs ascona. keuringsstation had net zn papieren weer, en hij kende mijn ascona. (was volgens mij zn papieren met een andere ascona kwijtgeraakt)

ging om het keuringsstation in hardenberg dat over het algemeen niet zo moeilijk doet:P dan weet je vast wel wie het is haha

ja chris die sigarenroker is bekend haha.

maar heren uit de omgeving...

het is niet iemand hier uit de buurt :D

soms hoor je wat.. wordt je wat gevraagd,

en soms weet je het antwoord niet.

werd zelf ook nieuwschierig hoe het zat. dus vandaar.

tis er anders wel een die veel lijkt op een station in omgeving vroomshoop, almelooo. :P

Ik ben zelf keurmeester (en garagist), en ikzelf keur geen oldtimers meer. Vaak kost het keuren van oldtimers teveel tijd. Allerlei afwijkende regels, toch vaak veel defecten (niet altijd offcourse), maar bottom line is dat er meer tijd gaat zitten in het keuren van oldtimers in het algemeen, tijd die ik gewoon weg niet beschikbaar heb. Je mag immers maar tussen 8- en 17.00u keuren..

Officieel mag het idd niet, maar soms moet je keuzes maken. Daarintegen kan ik wel vertellen, de eerste de beste die, waar ik bij sta, deuken in mn auto trapt, die trap ik deuken in zn schedel.. Dan heb ik liever dat zo iemand in zo'n situatie me verbaal duidelijk maakt dat ik weg moet gaan...

snap beide gedachtengangen wel

dat je wat meer tijd kwijt bent,en dus weigert oldies te keuren

van de andere kant,je hebt een bedrijf, een klant is een klant en ik neem aan dat je niet continue troep krijgt aangeboden met allerlei gebreken,daarnaast, de apk is er min of meer voor om te zorgen dat die gebreken aan het licht komen

kom zelf al jaren met mijn oldtimers bij hetzelfde apk station, nooit problemen, prijs is hetzelfde als niet oldtimer apk, en omdat ze zo breed zijn georienteerd, men keurt gewoon elke auto, hoe oud het ook is, weet men na al die jaren waar op te letten en waarop niet mbt merk en type en duurt ene keuring dan ook niet onnodig lang, enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk

en dan krijg ik keurig te horen wat er afkeur is, maak dat en bij herkeuring sta ik binnen 15 minuten weer buiten met een nieuwe apk

station bestaat 20 jaar, ze doe het blijkbaar prima

Ik vraag ook niet meer geld voor een APK oid.. Ik heb ook geen verschil tussen de prijs van APK voor een benzine of diesel, maar ivm tijdbestek wat je extra kwijt bent bij een oldtimer begin ik er niet meer aan. Deels ook omdat ik vooral vaak de "troep" krijg, vieze dingen met allerlei net wel/geen advies/afkeur... Op den duur ben je er klaar mee. De troep achtige auto's gaan vaak ook gepaart met eigenaren die op hun hyves schrijven over "hun schatje", maar apk/onderhoud mag niks kosten. 0,0.. Nee, laat die klanten dan alsjeblieft maar naar een ander gaan :)

Daarbij komt dat ik om werk inmiddels niet meer verlegen zit, ik heb het _druk_ en kan er atm geen nieuwe klanten meer bij gebruiken (niet als ik mn huidige klanten de service wil kunnen blijven bieden die ik nu kan bieden). Ik werk inmiddels ook niet meer alleen (2 monteurs in dienst, de 2e sinds kort, parttime. Ook keurmeester, en ook hij heeft er geen zin meer in met oldtimers (kerel is 50, jarenlang gedaan... Geen zin meer in.. Best kans dat-ie zn keurmeesterpas volgend jaar laat verlopen..)

Wel heb ik recent een El-Camino en een Camaro gekeurd. Beide net klaar (restauratie). Die auto was gewoon _nieuw_, en dan begin ik er uiteraard aan :) Bij mij is de klant niet de enige die hoopt dat er niks aan de auto mankeert... :P

Precies...

Mijn ervaring is dat oldtimers vaak beter onderhouden zijn als auto's van rond de 15-20 jaar oud. Die zijn nog niet geliefd als klassieker en dus meestal geen knoop waard en dan wordt er echt niks aan gedaan. Bij een oldtimer zijn er bovendien vaak minder punten die gekeurd hoeven te worden en ik snap niet hoe het dan minder tijd zou kosten om een jongere auto te keuren. Je moet tenslotte toch naar alles kijken ook al zou het een nieuwe auto zijn.

Je bent dan wel verplicht om te keuren als een klant dat aangeeft maar je mag wel zelf een prijs bepalen, daar kun je ze legaal mee wegkrijgen...:angel Alleen als je adverteert met een prijs zul je je er aan moeten houden.

ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer

want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid

als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie

4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur

ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te

keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de

desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is

en dan zien wat er gebeurd.

zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij

overtreed de regels dus door te weigeren.

vgr tonsr

ken ook ene apk station dat pardoes ter plekke 100 euro vroeg voor een apk keuring

maw, hij had er geen zin in

ben omgedraaid en er nooit meer teruggekomen

De vele reacties nav mijn post, teringkolere zeg.. Nogmaals, ik heb zoveel slecht onderhouden oldtimers (lees: geen liefhebbers, maar zeikerts die gratis willen rijden) voor keuring aangeboden gekregen, dat ik er zat van ben. Neemt niet weg dat ik een nette/mooie oldtimer evt. best wil aannemen. Maar ik moet het meerendeel van het werk alleen doen, en dan telt de tijd. Ik heb geen 15 bruggen en monteurs die allemaal keurmeester zijn, ik heb geen receptie die de telefoon aanneemt, of een werkplaatschef die de technische vragen afhandelt, een onderdelenfiguur die alles regelt/besteld etc. Ik moet dat zelf doen, dat is geen probleem en je hoort me niet klagen. Maar come on zeg, give me a freakin' break.

Dan nu deze (behoorlijk overtrokken) reactie:

origineel gepost door TonSR

ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer

want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid

als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie

4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur

ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te

keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de

desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is

en dan zien wat er gebeurd.

zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij

overtreed de regels dus door te weigeren.

vgr tonsr

Heb je uberhaubt gelezen wat ik schreef? Ik heb heel wat meer tedoen dan alleen maar APK, ook ik heb het liefst dat elke auto die bij mij komt in 1x goed is. Dan hoef ik namelijk niet meer tijd in die auto te steken dan nakijken+afmelden+afrekenen. Sowieso keur ik niet zonder afspraak, als klein bedrijf kan dat gewoonweg niet. In het begin wel, nu helaas niet meer, en ik ben op dit moment nog niet zover dat ik kan uitbreiden..

Dat jij als evt. klant daar de RDW bij wil, prima. Bel maar.. Dat mag zelfs met mijn telefoon, kost het jou geen geld.. Service he?

De RDW mag best langskomen, mag men in mijn planning kijken, en mij vertellen waar ik de extra tijd vandaan moet halen. Feit is gewoon dat er voor oldtimers afwijkende eisen gelden, waar je (nee ik ben echt niet de enige) je weer even op moet inlezen. Dat kost tijd, en dan moet je daar weer extra op letten.

Ik ben geen APK Aso, ik wil dat het goed is, en dan kost dat veel tijd. Een auto keuren in een kwartier is erg optimistisch en kan alleen bij een APK Aso die alleen even de handrem en de bodem nakijkt. Verdiep je in de keuringseisen alvorens zomaar wat te roepen. Wat mij betreft kan het allemaal sneller en simpeler, maar helaas. Gemiddeld ben je voor een APK een half uur kwijt, om alle keurpunten naar behoren na te kunnen kijken. Elke keurmeester die er korter over doet, kijkt maar half, en is vroeg of laat gewoon aan de beurt bij een steekproef.

Vandaag was het trouwens dikke ellende... Storing bij de RDW, afmelden NIET mogelijk... Nu moet ik morgenochtend 8:00u eerst de 10 auto's die ik vandaag gekeurd heb afmelden (en ja, die auto's staan nog bij mn bedrijf, samen met de auto's die ik morgen (en de rest vd week) moet doen, dus de boel staat lekker klem.. Leve de RDW! Zucht...)

als jij je planning dus danig opstel dat er geen tijd is voor die oldie doe je naar mijn idee iets toch niet helemaal goed en denk ik dat je teveel hooi op je vork neemt.

maar goed ,het is niet op jouw persoon of bedrijf gericht maar in het

algemeen bedoeld,dus voel je niet gekwetst dat is en was niet de bedoeling

en wat betreft een kwartiertje over een keuring doen dan kan ik je

wel menig bedrijf hier in de omgeving opnoemen,en geen kleine

bedrijven dat kan ik je wel verzekeren.

vgr tonsr.

sjah, ik heb zoiets van, je hebt een zaak of niet

aan elk werk zitten minder leuke kanten, en die keuring is er niet voor niets

wat ik eventueel wel begrijp wat wat irritatie op kan roepen, is de problemen omtrent 2 jaarlijkse keuring van oldtimers en mensen die daarmee zuiver goedkoop willen rijden

dan wordt er 2 jaar niet naar de wagen omgekeken en heeft men iets van, ik zie het bij de keuring wel, wat dan weer hun goed recht is overigens

zelf bied ik mijn autos al jaren aan bij hetzelfde station,check de wagen vantevoren ff, ik rij erheen en mocht er dan wat uitkomen wat reparatie behoeft, maak ik dat, kom ik terug, meld men de wagen af en thats it

prima systeem n nog nooit gemerkt dat men daar problemen mee had

of verwacht je dat iedereen vantevoren zorgt dat zijn wagen tip top in orde is en de wagen dan pas aanbied?

veel mensen hebben er de ballen verstand van en zijn min of meer afhankelijk van die keuring, zeker als het om autos gaat waarvan men twijfelt, doe ik hem er ruit of steek ik er nog wat geld in, de apk als graadmeter

amen

zo doe ik het ook

breng m weg krijg lijst met mankementen

word gemaakt dan terug afmelden

klaar

en ik zorg echt wel voor mn oldie hoor

maar soms is het net wel of net niet

groet michel

back to topic

ging om iemand die weigerde ivm familie gezeik ofzow

Sommige personen zou ik ook zo weigeren.

Ook de personen die zelf hun auto gaan repareren.

Sommige lui beunen dan maar wat raak en dan moet het maar weer goed zijn voor de apk. Kan je hem alsnog weer een keer afkeuren.

Laatst nog...voor 500 euro opgelicht bij een beunhaas met "nieuwe" remmen en vervolgens bij mij op de brug voor de keuring. Nou ik had aan 1 werkorder niet genoeg.......

En weeeeeeeeeeer naar de beunhaas om zn auto te laten maken. Terwijl die bij mij toch wel een heel stuk goedkoper klaar was..

Dat vind ik op zich dan wel weer leuk leedvermaak, altijd van die sjaken die goedkoop klaar te zijn zullen later er wel achterkomen dat het toch niet zo goedkoop was:P:P

Terug
Naar boven