De vele reacties nav mijn post, teringkolere zeg.. Nogmaals, ik heb zoveel slecht onderhouden oldtimers (lees: geen liefhebbers, maar zeikerts die gratis willen rijden) voor keuring aangeboden gekregen, dat ik er zat van ben. Neemt niet weg dat ik een nette/mooie oldtimer evt. best wil aannemen. Maar ik moet het meerendeel van het werk alleen doen, en dan telt de tijd. Ik heb geen 15 bruggen en monteurs die allemaal keurmeester zijn, ik heb geen receptie die de telefoon aanneemt, of een werkplaatschef die de technische vragen afhandelt, een onderdelenfiguur die alles regelt/besteld etc. Ik moet dat zelf doen, dat is geen probleem en je hoort me niet klagen. Maar come on zeg, give me a freakin' break.
Dan nu deze (behoorlijk overtrokken) reactie:
origineel gepost door TonSR
ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer
want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid
als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie
4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur
ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te
keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de
desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is
en dan zien wat er gebeurd.
zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij
overtreed de regels dus door te weigeren.
vgr tonsr
Heb je uberhaubt gelezen wat ik schreef? Ik heb heel wat meer tedoen dan alleen maar APK, ook ik heb het liefst dat elke auto die bij mij komt in 1x goed is. Dan hoef ik namelijk niet meer tijd in die auto te steken dan nakijken+afmelden+afrekenen. Sowieso keur ik niet zonder afspraak, als klein bedrijf kan dat gewoonweg niet. In het begin wel, nu helaas niet meer, en ik ben op dit moment nog niet zover dat ik kan uitbreiden..
Dat jij als evt. klant daar de RDW bij wil, prima. Bel maar.. Dat mag zelfs met mijn telefoon, kost het jou geen geld.. Service he?
De RDW mag best langskomen, mag men in mijn planning kijken, en mij vertellen waar ik de extra tijd vandaan moet halen. Feit is gewoon dat er voor oldtimers afwijkende eisen gelden, waar je (nee ik ben echt niet de enige) je weer even op moet inlezen. Dat kost tijd, en dan moet je daar weer extra op letten.
Ik ben geen APK Aso, ik wil dat het goed is, en dan kost dat veel tijd. Een auto keuren in een kwartier is erg optimistisch en kan alleen bij een APK Aso die alleen even de handrem en de bodem nakijkt. Verdiep je in de keuringseisen alvorens zomaar wat te roepen. Wat mij betreft kan het allemaal sneller en simpeler, maar helaas. Gemiddeld ben je voor een APK een half uur kwijt, om alle keurpunten naar behoren na te kunnen kijken. Elke keurmeester die er korter over doet, kijkt maar half, en is vroeg of laat gewoon aan de beurt bij een steekproef.
Vandaag was het trouwens dikke ellende... Storing bij de RDW, afmelden NIET mogelijk... Nu moet ik morgenochtend 8:00u eerst de 10 auto's die ik vandaag gekeurd heb afmelden (en ja, die auto's staan nog bij mn bedrijf, samen met de auto's die ik morgen (en de rest vd week) moet doen, dus de boel staat lekker klem.. Leve de RDW! Zucht...)