Emiel-Manta: updaten & posten van foto's dacht ik ook nooit te doen, maar moet zeggen dat het met zulke reacties wel leuk is :thumb
Na het 5x120 geknutsel wat eigenlijk later in het project hoorde gaan we weer terug in de tijd.
Wilde graag een polyester motorkap en de eerste ging aan mijn neus voorbij, toen er weer een op marktplaats voorkwam dacht ik die is voor mij.
Kap in spuitplamuur gekocht in een slecht verlichte hal bij de voordeur, volgende dag bij daglicht toch wat twijfels over de staat ervan.
Een begin gemaakt met schuren en daar werd ik niet echt vrolijk van. :hmmz
Erg veel plamuur bovenop de kap met zelfs vreemde scheuren erin, en dan komt deze metalen plaat boven water :swear
Blijft er dus dit over.
Na een slapeloze nacht het volgende bedacht: 3 lagen polyester op een originele motorkap.
Deze "plaat" vervolgens pas gemaakt voor het gat in de kap.
Vervolgens vastgekit met ruitenkit en met een lamellenschijf op de scheidingsnaad een "geultje" van 6-8 cm breed gecreëerd om te bewerken met polyester.
Neem aan dat de motorkap al eens een klapper heeft meegemaakt.
Het onder frame was gescheurd en met plamuur gerepareerd :shock: ditmaal ingeslepen en met polyester hersteld.
Waar mogelijk aan de onderzijde bij de ingelegde plaat nog wat extra polyester ter versteviging.
Ook de hoek van de motorkap was flink om zeep en was met twee lange M8 bouten en flink wat polyesterplamuur bewerkt.
Hiervoor een nieuw metalen houdertje gemaakt en het onder frame alsmede de hoek van de kap voor zien van nieuw polyester.
Als laatste nog een plaatje van de kap op de auto.