• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona 2.4 wil niet vonken !!

zoals jullie misschien weten ben ik nog steeds druk bezig met mijn groene ascona A.

Nu is bijna alles aangesloten, op enkele draden na.

Het probleem zit hem in de bobine, hier zitten 2 stekkers op:

en met een draad als massa en 1 stekker met draden: 1 groene en 1 zwart/gele.

Zwart/geel is contact en zit ook (goed) verbonden (starter relais is te horen bij contact maken).

Alleen de groene draad wat moet ik hiermee ??

Ik heb het idee dat het iets met de ontsteking (BDP) te maken heeft. zie foto (stekker 2):

stekkergroengeel.JPG

(als ik de groene draad helemaal terug herleid, zou een los stekkertje in de buurt van de ruitenwissermotor ergens op moeten, gezien de lengte, maar waar moet deze draad op en wat doet deze draad precies ??)

Dan zit ik nog met deze blauwe draad, geen idee wat het is.

2Stekkers.JPG

Sta zeer open voor HULP !!! :sleeping

Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.

De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.

Suc6 ;)

Owja Check even of je de goeie bobine en verdeelkap hebt. De 2400 bobines en kappen hebben namelijk andere kabelaansluitingen als een gewone 2.0 etc ;)

Wij hebben het ook gehad met de groene Ascona.

Bleek ook een draad niet of verkeerd te zijn aangesloten bij de bobine. :hmmz

Toen deed hij het nog niet want de tank was ook nog eens leeg. :D

Ik heb het omega blok uit een omega gehaald waarmee ik gewoon naar huis ben gereden. Zo goed als alles overgezet uit omega in ascona.

Dus qua constructie zal het wel kloppen (bobine etc.).

Nu zit er bij de de omega de brandstofpomp in de benzinetank, deze vervang ik door een externe pomp. Alles aangesloten en als ik de pomp aanzet (zonder motor te laten draaien) krijgt en retourt het injectiesysteem benzine.

De groene draad loopt van bobine naar computer dan naar deze stekker (of net andersom).

origineel gepost door Manta 24V

Heb je je BDP zender aangesloten? En ook de branstofpomp. Zit een blauw/rode draad (een wat dikkere) in een grote ronde stekker deze moet naar de pomp. En idd de zwart gele naar je Contact plus.

De groene hoef je niet aan te sluiten om em te willen laten lopen.

Suc6 ;)

BDP stekker zit aangesloten op een andere stekker die (denk ik) naar de computer loopt, maar nogmaals dit is allemaal origineel uit de omega gehaald.

O en dan nog een vraag:

Vonkt het blok wel als hij nog geen benzine krijgt ? of wordt dit "geblokkeert" door de computer ?

naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkie

origineel gepost door Makko

naar mijn weten vonkt ie dan gewoon, bougie even eruit en tegen het blok leggen, kijken naar een vonkie

gedaan, maar gebeurt nix :S

origineel gepost door louwe 16 klepper

de groene draad gaat naar je computer en daarna door naar je toerenteller

die +draad die vanaf je contact komt

is waarschijnlijk nog n weerstands draad

die geeft dus bij starten wel ff 12 v

maar zakt daarna in tot n ik d8 9 v

das te weinig voor n elecktronische ontsteking

dus die draad moet je even vervangen door n gewone draad

zonder weerstandje

zodat je toch die 12v houd

blauw lijkt mij temperatuur meter

maar weet ik niet 100% cker;)

Als dit klopt, zou die toch wel EVEN moeten vonken ??

Ik leg gewoon een bougie op het blok en krijg HELEMAAL geen vonk ook niet "even"...

Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken

Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.

origineel gepost door Makko

Naast je verdelerkap zit een condensatortje, die ook al eens vervangen? kabeltje nakijken

Heb die ook al wel eens defect/los gehad en dan draait en start je de tierelier maar slaat niet aan.

hiervoor geldt ook weer hetzelfde:

deze delen zijn klakkeloos overgenomen uit de omega zonder te demonteren.

Dus dit lijkt mij allemaal in orde.

Het zal ( lijkt mij) een kwestie van elektronika, bedrading, computer, startonderbreking o.i.d. zijn.

tja...

tis en blijft lastig.

wat zo vreemd is: alle sterkers etc. in de kabelboom alles rond de injectie en computer lijkt heel logsich aangesloten te zitten. Stekkers etc. wijzen allemaal

voor zich.

Maargoed, tips op afstand is altijd lastig en inderdaad, waarschijnlijk heb ik zelf

een fout gemaakt, maarja wat dan.... :).

goed ik begin er wel goed ziek van te worden en zit er over te denken om hem

te verkopen. ook vanwege mijn recent aangepaste toekomstplannen

(buitenland). dus als iemand interesse heeft... wellicht !

HIJ LOOPT !!!

het zat um dus wel in de spanning naar de bobine.

deze gaf +/- 10 v en nu dus 12 v en lopen :)

motor loopt erg mooi dus ben ook erg blij :)

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door Chird

Dus Louwe BEDANKT !!

:jerry:jerry

geen dank daarvoor zijn we hier:thumbup;)

nu nog steeds verkoop plannen??

of mag die nu blijven:jerry:thumbup

haha wat denk jij....

alleen nog richting veendam om mijn as te laten lassen en balanceren en dan kan ik rijden :) joepieeeeee

heeft iemand een foto paraat van zo'n 2.0 injectie op een 2.4 blok

ben even benieuwd hoe dit uitkomt (wat is het verschil)

want buiten de eventuele bult in motorkap, kom ik ook erg krap (TE KRAP) uit

mbt slang van luchtfilter naar injectie motorkap scharnier zal niet meer dicht gaan.... :S

Dus iemand een pic ?? en wat kost zoiets ?

wederom dank voor eventuele reacties!!

Louwe:

Nu wordt gesproken over 2.0 wel / niet doen 2.5 en 3.0 nu ben ik er zelf niet zo'n voorstander van om de boel te verzagen.

En hou het spulletje dus zo origineel mogenlijk ! Hoe denk jij over een 2.0 injectie op een 2.4 ?

Is er vermogen verlies ? Welke aanpassingen moeten er worden gedaan ? en uit welke uit komt deze 2.0 inject.

Omega A ook ??

Alvast bedankt !!

Terug
Naar boven