weer wat geknutseld en wat leuks te melden.
Ik heb in juli 2010 met mn rode Ascona in het blad,Youngtimer magazine gestaan,en deze maand sta ik er weer in,nu met mn hele collectie in de afdeling "belevenissen" dat gaat er dan over wat je allemaal beleeft met je youngtimer,deze eerste bijdrage gaat over het hoe en waarom juist dat type.
Het blad is sowieso zeker de moeite waard,deze maand ook een heel artikel over de Opel Corsa A Irmscher
begin volgende maand heb ik de beschikking over een soort van flinke carport voor mijn blauwe Ascona automaat,tsja,en DAN is het ineens weer de moeite om er eens mee aan de gang te gaan,dus stukje voor stukje kijken hoe ie is qua roest en meteen alles behandelen.
Ik ben begonnen met de neus,dus de voorkant kaal gesloopt.
er zat dus zeker wel wat,maar niet echt diep,dus met een grove staalborstel op de boormachine de handel zo diep mogelijk blank gemaakt,dat alle roest weg is,daarna primer er op,2 wat dikkere lagen,dat laten drogen,dan alle naden goed afdichten met strijkkit,en als dat droog is de hele handel met tectyl behandelen,dan moet het er wel weer even tegen kunnen,de voorschermen zelf zijn gelukkig helemaal gaaf.Aan beide kanten een klein gaatje gevonden,dus die gaan op de to-do lijst,vooralsnog even geconserveerd,en eventueel laswerk (ook de beruchte vloer komt nog aan bod) wordt allemaal in 1 keer gedaan.
goed kaal gemaakt
en in de primer,op de onderste foto zie je het gaatje zitten,onderin het binnenscherm,is aan beide kanten zo,dus valt erg mee,voor de rest is ie keihard aan de voorzijde
en hier in de tectyl,die blubberige kitstrook is overigens de kitlaag waar het scherm weer tegenaan komt,hier zat geen roest,ik heb echt alleen de naden goed afgekit.
de volgende klus wordt de binnenkant leeghalen en de vloer bekijken,maar ik vermoed dat daar wel wat zit :???: