• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Inmiddels weer even een update.

De Corsa heeft er nu zo'n 1000 km opzitten en het moet gezegd,hij rijdt als een zalfje.

Geen lekkage,zuinig,behoorlijk vlot,en hij ziet er gewoon netjes uit,uiteraard wel hier en daar een deukje of een plekje,blijft immers 15 jaar oud.

Zo is ie nu.

Grotefoto-4DYAQK8Y.jpg

Grotefoto-AK4MYPMR.jpg

Grotefoto-IVIF78AO.jpg

geen onaardig karretje toch,gezien wat t was.

En dan de witte Ascona,tsja,nog steeds in bezit.

Hij zou al meerdere malen verkocht wezen maar ja.........

De eerste kijker had besloten om m te nemen,zou met een week op komen halen,maar ja,bekende,dus je vraagt geen handgeld. Wel alvast de auto leeghalen.Telefoon,eh,uhm ja weet je ,ik zie er toch van af. ja,nee,de auto is mooi,de prijs is goed en hij rijdt heerlijk maarreh,ja dat kenteken,ik vindt een nieuw kenteken niet mooi. Ja,oké,leuk dat je daar nu mee komt.dan lekker niet!

Kijker nr 2,belt en komt langs,kijken rijden,wilde nadenken en zou de dag erop bellen hoe of wat.Nu 2 weken later moet ie nog bellen. Dan kijker nr 3,belt en komt.Tsja,hij valt me toch een beetje tegen zegt,hier zit een pitje,daar een roestplekje. Ja zeg,hallooo ,de auto is 29 jaar oud!

Dus het besluit genomen (mede omdat men blijft steggelen met de MRB vrijstelling voor oldtimers) om er lekker weer zelf mee te gaan rijden.

Dus even conserveren voor de winter.

Paar plekjes aan de onderzijde van de deuren,de bekende felsrandjes. Dus kit eraf,schoonmaken,en primer erop.

Grotefoto-8RJULSXO.jpg

Grotefoto-8ENZ3PSS.jpg

Grotefoto-XHTFPZPC.jpg

Was dus bijna niks,maar voorkomen voor het erger wordt.

Grotefoto-NVYXDAW4.jpg

Grotefoto-86BAGZ3Q.jpg

Daarna strijkkit op de naden,weer primer en daarna hoogglans wit erop.

Ik ben me ervan bewust dat het netter kan,maar vergeet niet,het is een daily en ik vindt het belangrijker dat het goed beschermd is,al ziet het er op de foto veel lelijker uit dan het in werkelijkheid is,het valt amper op.Zaak is dat ik nu met een gerust hard weer de pekel indurf met m.

En de Corsa,die zet ik voorlopig maar even aan de kant in afwachting van wat er komen gaat.

Komt er iemand met een mooi bod,dan mag ie weg en anders weet ik het nog niet

De jouwe is wel super hoor!! C20XE erin toch??

Spoiler is idd dezelfde,een Irmscher.

Wel een Luxus,heeft hetzelfde interieur als mijn rode Ascona J.

Maar wit is inderdaad een kleur die een C Ascona erg goed staat!

ja ik heb een c20xe met licht vliegwiel gr n uitlaat en chip erin helaas wel met 4 bak maar dat word nog veranderd na 5 bak (4 bak krijgt t niet geregeld deze zat er al in)

ja is idd luxus interieur grijze skai deurpanelen enzo helaas zijn de stoelen wel stof en links beschadigd aan de wang zoek sportstoelen voor erin maar vind niks passends met deze stoelbevestigingen dus denk ik dat het laswerk word voor champion stoelen erin te maken

ascona is van 1982

stoelframes van een Ascona SR of SR/E of van een D Kadett SR/GTE ,dan kan je bijvoorbeeld stoelen van een Manta GSI erin zetten.

Grotefoto-LWZDMBCK.jpg

Ik heb frames van een D Kadett GTE en stoelen van een Manta GSI,mijn Ascona is van 84,dus dezelfde bevestiging als bij jou.

in jouw geval zouden D kadett GTE stoelen wel aardig bij de rest passen.

@midnight black wrote:Corsa is flink opgeknapt :thumb , meteen het grote voordeel van Opel tov een japanner, veel van te krijgen voor weinig!

Ja,van een uitgewoond en verwaarloosd hok is het nu gewoon een nette wagen.

@asconahobbyist wrote:stoelframes van een Ascona SR of SR/E of van een D Kadett SR/GTE ,dan kan je bijvoorbeeld stoelen van een Manta GSI erin zetten.

Grotefoto-LWZDMBCK.jpg

Ik heb frames van een D Kadett GTE en stoelen van een Manta GSI,mijn Ascona is van 84,dus dezelfde bevestiging als bij jou.

in jouw geval zouden D kadett GTE stoelen wel aardig bij de rest passen.

naar kadett d gte stoelen had ik ook al gezocht maar niks gevonden.

ik heb vandaag twee recaros gekocht(uit c kadett coupe) alleen zonder frame dus zoek nu twee recaro stoelframes voor kadett d gte

ook heb ik die kopsteunen met dat gaas laten wegleggen (uit capri???) voor later erop

Na lange tijd weer even een update.

De Zafira was toe aan nieuwe voorremmen,en niet zo'n klein beetje ook! :shock:

Grotefoto-6X7AUIYE.jpg

Gebruikt,maar nog niet op zou je zeggen!

Grotefoto-YVVCJHHD.jpg

Uhm,toch best wel een beetje op eigenlijk

Grotefoto-EODB8UNV.jpg

Ja,heeft toch zeker wel betere tijden gekend.

Grotefoto-HWE4T6QY.jpg

Zo kan 't weer eventjes!

En dan de opruiming,zoals iedereen wel weet gaat de wegenbelasting voor oldtimers op de schop,dit treft ook mij,met 3 van die ouwe dingen.

Uiteraard blijft de rode gewoon,maar de andere 2?

De witte loopt natuurlijk op LPG,dus dat moet er sowieso uit,maar dan nog,mn meisje rijdt nog maar 3 keer per week naar het werk,dus voor 60 km in de week een (grote,oude) benzineauto erbij,tsja.......

Tevens heeft de auto inmiddels hier en daar een plekje,niks ergs,maar het zit er wel.Veel erin investeren zie ik niet meer zitten aangezien de waarde nu ook flink onderuit is gegaan,ik kan inmiddels ook niet de motivatie/zin/tijd vinden om er mee bezig te gaan,mischien ben ik er na 4 jaar ook wel wat op uitgekeken.

En dan mn blauwe automaat,ook daar zit inmiddels wat werk aan,maar met de laatste 2 jaar 800 en 600 km gereden vindt ik dit ook niet verantwoord,dus ook voor deze is na 10!!! jaar de tijd gekomen om afscheid te nemen. Maar ns rustig oven nadenken hoe ik het ga doen.

Kijk met de Zafira weer veilig onderweg! Heb je de Corsa ook nog? De Ascona's zou je eigenlijk ergens moeten kunnen wegzetten tot dat de regering weer eens van gedachte is verandert (Dat doen ze namelijk bijna nooit :jerry )

jammer dat je de witte en de blauwe weg gaat doen

maar snap t wel als je voor beide een hoop extra geld bent dan is de lol vaak eraf

zelf doe ik ze niet weg zowiezo de witte niet

wel gaat mijn vectra 2000 weg daarom blijft de hatch

Ach,de belastingmaatregel is niet de reden,het is meer een duwtje.

De blauwe automaat die ik dus al 10 jaar heb,heeft in het begin best veel gereden,maar sinds de rode klaar is rijdt de blauwe steeds minder,afgelopen voorjaar in maart de tank volgegooid en niet eens leeggereden,dus tsja......

De witte was voor meetings,lekker naar de camping en daily voor mijn woon-werk,maar aangezien mijn meisje nog maar 3 dagen in de week werkt en ik veel verder moet rijden naar mn werk als zij,en de Ascona MIJN liefhebberij is,zal ik er vrijwel niet mee rijden,ik neem de Zafira op gas,en zij vindt de Corsa (die we nog steeds hebben) veel fijner om naar t werk te gaan.Ik vindt het wel erg jammer want zeker met de witte heb ik (en nog steeds) heerlijk gereden,nu in 4 jaar een ton gereden,dus z'n geld heeft ie wel opgebracht. Wellicht komt ie weer bij een liefhebber terecht die hem netjes behandelt zodat ie nog heel wat jaren de wegen onveilig mag maken.

En als dan de 2 Ascona's weg zijn ik heb qua werk wat meer financiele zekerheid dan zou het zo maar kunnen dat ik mezelf nog eens een vroege E Kadett kado doe,maar sowieso zullen jullie de rode nog heel wat keren op meetings kunnen zien,die gaat uiteraard nooit weg.

Inmiddels is de witte verkocht! En is ie naar een liefhebber gegaan?,uuuhhm,ja en nee.

Wel iemand die gek ik van de C Ascona,maar ook iemand die vrijwel niets aan zn auto's doet.

in 2006 heeft ie een nette 84er gekocht,die hebben we (dof en roestig) in 2010 gesloopt,als vervanger kocht ie een redelijk mooie 84er in henna rood (soort bruin/oranje),die staat roestig en dof bij mn moeder op de oprit om gesloopt te worden (ik wil de motor,bak en kabelboom hebben) dus tsja,je weet wel wat er over 4 jaar gaat gebeuren.De blauwe automaat ben ik toch aan het twijfelen. Het ergste is dat de beide deuren aan de onderkant gewoon rot zijn,1 gave heb ik staan (rechts) en een gave linker,das nog wel te vinden,maar dat moet wel weer gespoten worden,en daar wringt de schoen,immers,ga maar eens 2 deuren binnen en buiten spuiten. heb ik nou een mannetje/adresje die dat voor (echt) weinig kan doen,dan zou ik zomaar kunnen besluiten om m toch te houden,dan ga ik m in de zomer een soort van dagelijks rijden (want een heerlijke auto),en na 10 jaar ben je toch aan zo''n stuk blik gehecht.

Hieronder het arme ding in het voorjaar van 2004

Grotefoto-EEPTBGQB.jpg

Terug
Naar boven