• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Nou, dat ging weer flink de mist in. Toen ik belde om een afspraak te maken om hem op te halen had hij hem net verkocht. :swear:fy1

lekker dan!

Das fijn afspraken maken he:(

maar je zoekt dus een links gestuurde ascona c,ga je het chassisnummer ook gebruiken zodat ie dan evt belasting vrij is??

Ja, dat klopt. Maar wel met een beetje leuke motor, dus vanaf 18i. En in een kleur die past bij een grijs interieur. 5 bak is ook wel een must en stuurbekrachtiging zou ook leuk zijn maar is geen must. Daarom was ik zo blij met die rode duitser. Maar ja, er komt er nog wel een voorbij...

jah,ik heb nog wel een hele knappe 1.8S te koop maar die is eigenlijk te mooi om te slopen.

is die circuitwagen die hier te koop staat niet wat voor je,ligt zo te zien iets van een 1.8i in.

Ziet er nog redelijk intact uit.

En interieur heb je natuurlijk nog van je station.

vandeweek niet zo veel gedaan helaas,kan hopelijk morgen de brug even op om de remleidingen even wat netter te leggen,benzinetank en vulhals en de uitlaat er onder.

wel vanmiddag de opgeknapte trekhaak en onder gezet,tevens zit de geschilderde achteras er weer onder.

en we kunnen weer wat trekken (al is t alleen maar om de achterbumper te beschermen)

een beetje het totaalplaatje hoe ie er nu bijstaat,ik heb de openingen voor het voor en achteruit maar even afgeplakt,anders wordt ie zo stoffig van binnen,we wachten nog op het voorruit,dan gaan gaan ze er meteen beide in.

van voren is t m ook al weer aardig

Op de achtergrond het soort projecten wat de plaatwerker normaal gesproken restaureert.

Een Chevrolet bel air convertible uit 1958,en het wolfrace wiel wat je nog net ziet behoort toe aan een Datsun 240Z uit 73

pfoeh,en als ik bedenk hoe vaak ik op deze plek gezeten heb...........

dat was het weer eventjes

en vandaag ook weer lekker bezig geweest!

hij kon vandaag lekker op de brug,werkt een stuk fijner

we hebben weer een benzinetank en een uitlaat,achterdempertje hangt even tijdelijk zo,juiste rubbers zijn besteld

mooie nieuwe remleidingen en hoofdremcylinder,rembooster krijgt ook nog een keer een verfje

eerst moet ie rijden en gekeurd zijn,dan kan ie bij de plaatwerker weg.

dat was het weer voor nu

net even via internet 4 bandjes besteld

de aloude vredestein sprint+ in maatje 165/80 13

is weliswaar ietsje smaller als wat er op zat (185/70 13) maar hij stuurde altijd al erg zwaar dus dat zal nu minder zijn.

Overigens is de sprint+ ook niet in 185 te krijgen en ik wilde het liefst dat type,dat haalde ik er namelijk voor de restauratie ook af (zijn er in 1988 opgekomen en waren nog niet verdroogd,maar uit oogpunt van erg oud toch weggeknikkerd.

En 165/13 zat sowieso al op bijna alle uitvoeringen dus......

ziet er netjes uit zo vooral door gaan met het project je vader zou het super vinden dat zijn ouwe auto gerestaureert wordt

dat ken ik weten want was super gek met je vader in de tijd dat ik hem heb gekent we hebben veel gekke dingen gedaan met hem en de sloop ascona's :jerry

er zijn weer ontwikkelingen,ik had de plastic handremgeleider op de achteras gemold:swear

eigen stomme schuld,maar helaas is ie niet meer leverbaar,ook niet bij Opel classic parts.

ook de man van classic opel parts in emmen kon m niet meer leveren.

Nou zijn er 2 forumleden die met een 82er c ascona die er een dikke motor inhangen,dus ik brutaal ge u2u't of ze die as weelicht overhadden.

nou is dat het geval,dus moet ik even wat afspreken,ik denk dat ik ze beide ophaal,eentje reserve is nooit weg.

tevens heb ik nog een fotootje van de gepoedercoate velgjes.

was echt roestige meuk,is weer helemaal nieuw

kleur van de naafdopjes komt ook aardig overheen,valt hier meer op dan in t echt

meer nieuws volgt

kop is er wel afgeweest maar door tijdgebrek (het moest er erg snel weer in) niet de tijd gehad om het 100% naar mn zin te maken,qua uiterlijk dan,technisch is ie wel wer 100%

Onderblok en carter zijn opnieuw gespoten en de kop en nokkenashuis zijn in zo'n zuurbadje geweest (bij het bedrijf dat ook de kop gevlakt heeft en de kleppen heeft ingeslepen,en de klepseals vervangen)

dus opzich ziet het er wel weer behoorlijk uit.

uiteraard zijn de krukas en nokkenaskeerringen vernieuwd en natuulijk ook de riem en waterpomp.

caraterpan is eraf geweest en schoongemaakt plus nieuwe pakking.

Bak zou wat schoner mogen,maar bijvoorbeeld de rembooster moet nog een keertje een verfje hebben.

Maar dat zijn dingen die je er later zo weer uithaald om even op te knappen,leuk voor van de zomer.

En ik zit eigenlijk te wachten tot ik nog eens een ruil/revisiemotor op ebay duitsland tegen kom voor een leuk prijsje,maar dat komt wel.

en weer even bezig geweest,we hebben gelukkig weer een werkende handrem,met dank aan oplvectrafreak voor de achteras,daar kon ik mooi mn missende geleidertje afhalen.

Ook de bandjes zitten er op,begint wat te worden.

Vandeweek kijken of ie nog/weer wil lopen.

nu alleen nog wachten op de ruitenboer voor het voorraam,dan kunnen de voor en achterruit erin.

de foto's

weer een knap velgje met een mooi nieuw ouderwerts vredestein bandje

gelukkig komt de kleur van de velgen vrij aardig overeen met die van de (nieuwe en originele) naafdopjes

Achterbrug ziet er ook weer aardig uit met van allerlei nieuwe meuk

nou,dit is het plaatje hoe ie er nu bijstaat.

vandeweek hopelijk weer nieuwe updates!

bedankt voor het compliment!

De restauratie is echt finaal uit de klauwen gelopen maar dat komt vaker voor schijnt het.

In elk geval ben ik er zelf al best wel trots op hoe ie is geworden tot dusverre.

Denk dat mn vader ze wagentje weer heel mooi zou vinden,al zou ie me waarschijnlijk voor gek verklaard hebben.

Vandaag in friesland bij kipracing nog een achteras gehaald,nu heb ik gelukkig nog zo'n handremgeleider liggen als er nog eens eentje sneuvelt.

Terug
Naar boven