• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

en weer even bezig geweest.

kofferbak ingericht met een nieuwe velg en band uit 1983!

GroteFoto-LXEPQYVS.jpg

GroteFoto-W8NQHSUO.jpg

al het electra werkt inmiddels,handrem is nu ook goed afgesteld.Als van het weekend de carburateur klaar is gaat ie erop. Remmen doorpompen ging niet,bleef lucht houden dus even zo'n easy-bleed versieren,dan zet je druk op je remoliepotje en pomp je het (als het goed is) zo door.

En dan nog achter een voorraam aan,heb het al bij diversen proberen te bestellen maar degene die ik wil wordt moeilijk,gewoon blank glas zonder spiegelvoetje erop

al met al is ie dus nu bijna klaar.

Moet alleen de tankontluchting eens nakijken,hij bouwt druk op in de tank,en dat met net een litertje of 5 erin.........

nog 1 plaatje om het af te leren.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FKRWXYOK.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

wordt echt mooi hoor:thumbup

doet me denken aan het opbouwen van mijn d kadett.

zo mooi als alles gespoten of nieuw is, om het dan in elkaar te zetten.

ik heb dezelfde velgen als jij trouwens alleen andere wieldoppen.

ga zo door, en wanneer trouw je trouwens?:jerry (had ooit eens gelezen dat ie dan klaar moet zijn om als trouwauto te dienen:D)

thanx voor het compliment,ja vindt m zelf ook echt super geworden.

we gaan 20 mei trouwen,zal dan ook wel wat foto's posten.

Bevalt de kadett sedan automaat een beetje???

ja zeker, loopt mooi, en een automaat loopt ook wel goed.

eerste dagen wat problemen met de choke. bleef hangen waardoor ie verzoop. stond voor een stoplicht te wachten en viel uit, kreeg em ook niet meer aan en accu leeg, snel aan de kant duwen in mn eentje:P

ma dat heb ik verholpen en geen problemen gehad. roestplekjes bijgewerkt enzo.

beter,vond t inderdaad een leuk ding.

Een maatje van mn neefje heeft met zn fikken aan de carb gezeten,hij ZEI dat ie er verstand van had.........

zuinig op wezen ,volgend jaar geen wegenbelasting meer:D

ja klopt, maar ik denk dat ie vant voorjaar weer weg gaat. dan rij ik weer ik mn d kadett verder, en de ascona wil ik ook vanaf.

dan hou ik mooi 2 auto's over, meer als zat.

zou misschien wel beter zijn om te wachten tot ie belastingvrij is, ma tis en blijft maar een winterauto voor mij.

dus er is wel wat aan geknooit met die carburateur, dacht ik al, er mist volgens mij iets wat ik nu met 2 tairips heb opgelost. werkt wel maar moet eigenlijk nog een keer anders.

maar ik weet niet wat er mist, omdat ik nooit eerder zon carburateur heb gehad, moet eigenlijk een keer een soortelijke motor ernaast hebben.

heey,hij staat voorlopig even in de garage bij moeders,enoge wat er nu te melden valt is dat ie volledig rijvaardig is,hij rijdt en remt gewoon goed.

Als het weer beter is ga ik de laatste kleinigheidjes doen,de pezen moeten nog in de raamrubbers,dat ging vanwege de kou niet meer,was te stug,en de deuren moeten nu de body wat meer gezet is nog iets bijgesteld worden.

dan moet ie alleen nog uitgelijnd worden en een APK erop. Dan kan er als ie 100% klaar is ook getaxeerd worden!

maar 20 mei zal ie schitteren als trouwauto!~

groetjes,een bijna getrouwde Patrick

gister nog even met de Ascona bezig geweest!

was immers mooi weer.

de deuren sluiten nu weer perfect,de stootlijst op de bestuurdersdeur zit nu ook op de goeie hoogte,ook nog wat poetswerk onder de kap gedaan en de Varajet2 lekker volgespoten met met carb cleaner,dat vondt ie wel erg lekker,hoewel ie de eerste 10 seconden daarna wel even stond te kuchen en te hoesten (maar ja,wat zou jij doen als je normaal alleen bier drinkt en dan ineens een flinke slok Stroh 80 in je mik krijgt,dan kuch je ook wel een paar keer:jerry)

uiteraard heb ik een paar fotootjes gemaakt,al doen ze de auto vindt ik geen recht,in het echt is ie mooier.

hieronder zie je de lijst nog te hoog zitten!

en op deze zit de lijst nu goed.

Het fotomodel is trouwens mn moeder,ze vindt het gewldig dat de Ascona weer als nieuw is.

Zit ze weer even op dr vertrouwde plekje na 10 jaar (in mei 2000 is ie stilgezet)

inmiddels zijn er ook weer nieuwe remcylinders voor achter besteld.

ik had alles vernieuwd,tijdens ontluchten zeek het rechtsachter uit de trommel,nieuwe cylinder zo lek als een mandje,ingeleverd en nieuwe gekregen (plus een set voering,want die was ook nat)

gister wilde ik de achterremmen nog wat bijstellen dus trommel eraf,wéér lek,dus weer terug.

Ik krijg nu 2 nieuwe cylinders van een andere leverancier en weer een set voering.

Oude zijn open gemaakt en er zat roest in,blijkbaar te lang gelegen. Maar tis wel weer werk.

waarschijnlijk in April gaan wel m technisch nog even nalopen en kan er een keuring op.

nou,afgelopen donderdag weer even lekker bezig geweest.

achterremmetjes zijn nu voor mekaar,remt nu prima.

achterklep ligt mooi vlak,deuren openen en sluiten nu mooi soepel,portierruiten voor heb ik afgesteld,en ik heb m even gewassen en goed in de was gezet.

alleen kom je eigelijk aan werken niet toe als ie buiten staat want om de haverklap wordt je aangesproken door voorbijgangers,is wel heel leuk,blijkt dus ook dat echt heel veel mensen dus een Ascona gehad hebben.

en uiteraard complimenten voor hoe ie er uit ziet.

ben ook heel stiekem een klein blokje omgeweest met m,en hij rijdt,remt en stuurt nu gewoon goed,gelukkig.

dus die apk komt wel goed!

origineel gepost door opelfreak1975

hierbij de fotos van asconahobbyist

van zijn foto bitch

:jerry

ascona17.jpg

ascona18.jpg

ascona19.jpg

ascona20.jpg

hey,

waar heb jij je teer matten gehaald? zijn het gewoon ongeveer dezelfde als dat er origineel in zaten?

Greets,

Alex

het zijn platen van 50 bij 50 cm van het merk 3M ,zelf helemaal op maat geknipt.

Ik heb ze via de plaatwerker gekocht maar denk dat een brezan het zo kan bestellen.

deze zijn iets dunner als origineel.

En eindelijk is he zover!

Hij mag weer legaal rijden.

OPEL ASCONA 1.6S

Voertuig

Kenteken KH-73-TS

Voertuigsoort personenauto

Merk OPEL

Handelsbenaming ASCONA 1.6S

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 19-04-2011

Nu alleen nog ergens een nieuwe voorruit vandaan toveren en dan is ie klaar!

Een leuke fotoshoot volgt.

Eerst nog even uit laten lijnen want hij stuurt nog een beetje apart:P

www.duparts.nl

Ik zeg je in ieder geval dat het heel goed zoeken zal gaan worden, achterruit voor een Calibra is amper te vinden en als er dan eentje gevonden word zitten er tot 2 keer toe onpolijstbare krassen en andere fabrieksfouten in :wtf

er zit wel een raam in hoor!

maar in 1 hoek onderin laten de 2 lagen los,geeft dus een witte vlek,was een NOS raam,dus nieuw oud,is niet altijd nieuw blijkbaar

maar een blank raam ZONDER speigelvoetje is blijkbaar lastig.

Maar heb nog een maandje.

en inderdaad over 1 maand en 1 dag is het zover,gaat helemaal goedkomen!

Thanx!

heb een adv. op marktplaats gezet,heb al reactie,een ramenboer uit utrecht heeft er nog eentje staan,dus gaat wel goed komen.

Vandaag even wezen sturen met m maar hij rijdt nog niet lekker,stationair loopt ie prima,volgas accelereren gaat ook best,hij trekt onder je reet weg,160 is geen probleem,maar constante snelheden,zeg maar deellast wil ie niet,horten en stoten,inhouden.

Maar even van mn witte die in de stalling staat de varajet2 af jatten,die is 100% goed,kan ik er in elk geval in trouwen,en dan op mn gemak de originele carb ns uit elkaar slopen.

vanmiddag eens even mn 3 rijdende Ctjes naast elkaar gezet voor een fotootje.

ik zag later pas dat ze als rood-wit-blauw stonden:P

en degene die dan in de stalling staat is exact dezelfde als de witte,een mooie collectie dacht ik zelf.

als de rode mooi schoon is zal ik eens op een leuke locatie een mooie fotoshoot maken,en uiteraard komt er een mooie trouwfoto online!Maar das pas na 20 mei:angel

Helemaal super!! Ascona C; een zeer onderschatte youngtimer. Rijdt heel fijn, niet duur in aanschaf, enz. enz. Ik heb mijn rode Berlina net klaar voor de RDW kentekenschouw en APK.

Terug
Naar boven