• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

en er is weer nieuws!

er zit laswerk aan de PN-RD-62,de blauwe automaat dus.

van het weekend getankt en terwijl ik rommelde met het tankpistool viel er uit de wielkast wat rommel,goed kijken Verd.... roestsnippers.

Is het om de vulhals heen verrot!!

dus dat wordt van het najaar vulpijp eronder wegslopen en maar een ring fabriceren en die erin lassen.

overigens het verbruik weer eens berekend,1 op 13,8 is netjes dacht ik.

Ook van het najaar weer een nieuwe distributieriem erop,zit ook alweer 7 jaar (en 60.000 km) en tegelijk maar een krukaskeerring meepakken,hij is wat vettig onderaan.

De 04-HVK-1 heeft van het weekend een mijlpaal bereikt!

De KH-73-TS wordt beroemd!!

iedereen die het nieuwe blad Youngtimer Magazine nummer 3 heeft kan er alles over lezen in een 5 pagina's lange reportage.

Was een erg leuke ervaring,en ook wel een beetje een kroon op al het werk

Ik zie nu dit topic pas, Patrick, maar ik moet zeggen: petje af voor het werk aan de rode ascona! Hij is erg mooi geworden! Mooie trouwfoto's ook!

En ook erg cool dat je ook nog in dat magazine staat!

ook weer een paar updates!

De rode Ascona is na ruim 10 jaar weer eens op de camping geweest!

Hij heeft zn eerste langere rit goed doorstaan,blijft altijd spannend natuurlijk.

Blijft ie lopen?Gaat er niks rammelen of stinken?Lekt er nergens wat?

Maar niks van dat alles,350 km gereden dat weekend en geen enkel probleem,werd wel als ik ergens geparkeerd stond continu aangesproken over de wagen,dus dat was wel leuk.

even een vergelijk,een fotootje uit 1986,voorjaar,dus hij was nog geen 2,5 jaar oud,en ikzelf was 9!

en de Hobby caravan was net 3 dagen oud.

en dan een plaatje van 3 weken geleden,Ascona 26,5 jaar oud,ik bijna 34

tevens is de 04-hvk-1 weer netjes na alle beschadigingen.

ik heb de voorschermen en de linker deur laten spuiten,tevens een grille en voorspoiler en roostertjes van model 1988 laten spuiten en gemonteerd.

met een kennis heb ik wielen geruild,hij had een set gekocht van een Vectra B met 185/65 15 erom,en op zn B Corsa gezet. Dat liep dus aan!

Dus hij heeft nu mijn 13 inch velgen en dus 15 inch.

Het staat best wel leuk maar qua rijden is ie er niet op vooruit gegaan,dus toch maar weer op zoek naar wat anders.

maar voorlopig rij ik weer knap.

zo was ie.

en zo is ie nu

en waarschijnlijk volgend weekend komt er ook nog een velours interieur in van een 88er GLS uitvoering.

vandaar dat de naamplaatjes er alvast opzitten.

ook heb ik samen met een maatje zn oude Ascona gesloopt,dus de voorraad onderdelen is weer wat uitgebreid.

helemaal waar! :cool:

kan jij me pics weer ff zichtbaar maken,ben dr zo niet handig in!

gelukkig was de rechterdeur van het ding mooi hard dus die staat op voorraad voor ooit in mn automaat.

Mooi he, zo die plaatjes oud en nieuw naast elkaar? Wordt je daar nou niet warm van vanbinnen? :wub:wors

het geeft wel een lekker gevoel dat het gelukt is.

Ik heb er echt een hele tijd tegenaan zitten hikken om te beginnen.

ik heb nog zoveel oude foto's waar ie opstaat,ook nog stukje film waar ik als jochie van 10 samen met pa de auto aan het wassen ben.Erg leuk!

Hij is met een vakentie in 1988 nog in Oostenrijk,joegoslavie en italie geweest! EN op de autoslaaptrein. Mooie herinneringen!

tsja,en dan is het alweer maart,over een dikke maand moet de rode Asci alweer gekeurd worden,Hij is alweer een jaar klaar.Wat vliegt de tijd!!

Zal een makkelijk apk tje worden,heeft het afgelopen jaar net 600 km gereden.

Overigens is ie ook nog steed niet getaxeerd,wil dat eigenlijk op de familiedag van de HOCN lanten doen,eind mei.

Dus,Ron,dan zie je m ook meteen,overigens,als het weer goed is dan neem ik m in april ook mee naar Dronten!!

inmiddels is ie in Dronten op z'n eerste meeting geweest,erg leuke reacties gehad.

geeft toch altijd wel een goed gevoel.

De APK is ook weer achter de rug,zowaar afkeur op een rot wiellagertje achter.

Maar is met de restauratie niet vervangen,want was nog goed.

Blijkbaar is 10 jaar stilstaan toch niet goed geweest,de andere kant zal dan ook wel niet lang op zich laten wachten.

erg weinig nieuws van het Ascona front, geen nieuws is goed nieuws zou je zeggen!

Er mankeert eigenlijk helemaal niks aan de Ascona's

De rode is op de HOCN familiedag getaxeerd,ruim het bedrag van de restauratie,dus das wel mooi.

Vandaag bij de witte daily de hele wagen weer teruggebouwd naar de originele toestand van 1984,was weer uitgekeken op de model 1987 look,tevens nu de winterbandjes er weer onder gemikt,standaard velgen geritseld met de originele basic zwarte naafdopjes,ziet ie er lekker standaard uit.

Eveneens een set achtergordels gemonteerd,niet omdat ik dat nou zo mooi vindt maar meer omdat er eind november gezinsuitbreiding komt en ik het toch wel een lekker idee vindt als het kleintje veilig achterin kan!

De rode krijgt overigens geen achtergordels,die 1000 km die hij per jaar rijdt kan de kleine wel voorin.

hier een pic van hoe de witte er nu bij staat.

hij krijgt nu wel hier en daar een plekje,niks schokkends maar moet er wel van de winter wat aan gaan doen.

GroteFoto-FG6QVEIF.jpg

:wors

Mooi werk. Heb even door het topic gescrollt, maar die rode is echt super. Ascona C's zijn zeer ondergewaardeerde auto's. Je ziet ze bijna niet meer. Ik heb er weleens in een gereden en ze ogen door de belijning vrij compact maar het zijn echt lekker stevige, ruime en degelijke auto's.

Terug
Naar boven