• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

is idd te duur voor op knappers 200 gaf ik al niet er voor

je kan kijken voor alley cats of gewoon ats classics beide 13 en breed te krijgen of ja een flinke stap duurder de 3 delige soorten

Heb hier in t marktplaats gedeelte al een setje ATS classics gezien. 7J, dat is toch wel mn minimale breedte.

Heb hier in t marktplaats gedeelte al een setje ATS classics gezien. 7J, dat is toch wel mn minimale breedte.

Balen als een stekker... eens gaan zoeken waardoor ik natte voetjes kreeg binnen...

Linksvoor, einde bodemplaat, begin schutbord.

fgdq.jpg

Linksvoor in de bodemplaat, klein maar te redden gat.

uv8y.jpg

Is het veel werk om de hele bodemplaat links te vervangen? En het stuk voor bij het schutbord?

Denk dat ik de hele brandvertragende rommel aan de buitenkant eraf moet gaan halen?

Iemand ervaring hiermee en kan met wat tips komen? En waar krijg ik nog dit plaatwerk??

Vind het doodzonde om m weg te doen...

Groet

Balen als een stekker... eens gaan zoeken waardoor ik natte voetjes kreeg binnen...

Linksvoor, einde bodemplaat, begin schutbord.

fgdq.jpg

Linksvoor in de bodemplaat, klein maar te redden gat.

uv8y.jpg

Is het veel werk om de hele bodemplaat links te vervangen? En het stuk voor bij het schutbord?

Denk dat ik de hele brandvertragende rommel aan de buitenkant eraf moet gaan halen?

Iemand ervaring hiermee en kan met wat tips komen? En waar krijg ik nog dit plaatwerk??

Vind het doodzonde om m weg te doen...

Groet

Die van mij ook,gelijk het schuim dr afgehaald.Loopt het eventuele water ook beter weg via de lekbakjes.Onder bij het schutbord.

Die van mij ook,gelijk het schuim dr afgehaald.Loopt het eventuele water ook beter weg via de lekbakjes.Onder bij het schutbord.

lijkt ook op de plekken die ik bij mijn Manta had. Hebben ze stukken in gelast. Moesten ook nieuwe kriksteunen in. Zie foto's:

Foto-YNXKEZZK.jpg

Foto-MTHPBUUM.jpg

Foto-MBAQXOCO.jpg

Foto-FXSSWFM4.jpg

Foto-E78AINXS.jpg

Foto-NSLRBNK6.jpg

lijkt ook op de plekken die ik bij mijn Manta had. Hebben ze stukken in gelast. Moesten ook nieuwe kriksteunen in. Zie foto's:

Foto-YNXKEZZK.jpg

Foto-MTHPBUUM.jpg

Foto-MBAQXOCO.jpg

Foto-FXSSWFM4.jpg

Foto-E78AINXS.jpg

Foto-NSLRBNK6.jpg

Ach.de Ascona van een kennis van mij is er beroerder aan toe.

Hij heeft nu ook mijn witte gekocht,hij zag dit niet zitten,ook al omdat ie er aan de buitenkant ook niet meer uitzag (wielranden en deuren rot enzo)

En als je dan weet dat mijn rode Ascona nóg veel slechter was.........

Grotefoto-TTQTLO3D.jpg

Grotefoto-6YSVKVYW.jpg

Ach.de Ascona van een kennis van mij is er beroerder aan toe.

Hij heeft nu ook mijn witte gekocht,hij zag dit niet zitten,ook al omdat ie er aan de buitenkant ook niet meer uitzag (wielranden en deuren rot enzo)

En als je dan weet dat mijn rode Ascona nóg veel slechter was.........

Grotefoto-TTQTLO3D.jpg

Grotefoto-6YSVKVYW.jpg

Dankzij die schutbordbekleding heeft mijn hatch ook twee roestgaten daar net boven die fels rand. Net daar waar de kachelradiator zit en in de hoek bij t stuurhuis ........ die troep heb ik meteen in stukken eraf gehaald. En gaat bij de 2drs ook eraf

@asconahobbyist wrote:Ah,bekende plek.

Is wel te herstellen hoor! Zoek maar ns in het Kadett deel op Rik's Kadett heeft roest bij de pedalen.

Verders heb je een mooie Ascona,zou m daarop niet wegdoen.

De schutbordbekleding zou ik er zeker uithalen,is bij mijn Ascona's ook uit en komt nooooit meer terug.

Gewoon in brokken en delen eruit scheuren,beter voor je schutbord en je remleidingen.

Het water komt heel vaak óf onder je kachelmotor naar binnen (rubber dicht niet goed meer af) of de uitloopjes van de paravaanbak zitten verstopt en het loopt dus (ook weer) via je kachelmotor naar binnen.dankzij

Het is helaas een van de zwakste plekken van de C Ascona ( en de D en E Kadett).

Het is alleen veel werk om het bloot te leggen om erbij te kunnen.

Dankzij die schutbordbekleding heeft mijn hatch ook twee roestgaten daar net boven die fels rand. Net daar waar de kachelradiator zit en in de hoek bij t stuurhuis ........ die troep heb ik meteen in stukken eraf gehaald. En gaat bij de 2drs ook eraf

@asconahobbyist wrote:Ah,bekende plek.

Is wel te herstellen hoor! Zoek maar ns in het Kadett deel op Rik's Kadett heeft roest bij de pedalen.

Verders heb je een mooie Ascona,zou m daarop niet wegdoen.

De schutbordbekleding zou ik er zeker uithalen,is bij mijn Ascona's ook uit en komt nooooit meer terug.

Gewoon in brokken en delen eruit scheuren,beter voor je schutbord en je remleidingen.

Het water komt heel vaak óf onder je kachelmotor naar binnen (rubber dicht niet goed meer af) of de uitloopjes van de paravaanbak zitten verstopt en het loopt dus (ook weer) via je kachelmotor naar binnen.dankzij

Het is helaas een van de zwakste plekken van de C Ascona ( en de D en E Kadett).

Het is alleen veel werk om het bloot te leggen om erbij te kunnen.

Ben blij met de aanmoedigende reacties! De moed was me wel even in de schoenen gezakt.

Nu kijken of ik ergens een lasapparaat uit kan toveren, wordt wel pas iets voor na de winter!

Groet!

Ben blij met de aanmoedigende reacties! De moed was me wel even in de schoenen gezakt.

Nu kijken of ik ergens een lasapparaat uit kan toveren, wordt wel pas iets voor na de winter!

Groet!

goed bezig !

en je weet ..... wat er ook gebeurt altyd blijven lassen :jerry

heb ook zo meerdere tegenslagen gehad maar weg gaan ze beiden niet daaromstaat de hatch ook al 2 jaar geschorst

goed bezig !

en je weet ..... wat er ook gebeurt altyd blijven lassen :jerry

heb ook zo meerdere tegenslagen gehad maar weg gaan ze beiden niet daaromstaat de hatch ook al 2 jaar geschorst

Liever gelast dan geleased! Die sticker zit er niet voor niks op king:

En ja, had m graag geschorst en helemaal uit elkaar getrokken, maar dat mag niet... En zolang ik nog thuis woon heb ik daar niks over te zeggen he :P

En een 2e auto zit er ook niet in helaas...

Terug
Naar boven