@pierrekrik wrote:En hoe is het met de motortuning afgelopen?
uit eindelijk leverde de opel astra 282 pk en 520 nm
hij word op dit moment verkoop klaar gemaakt
hij zal worden aangeboden met 240 pk en 430 nm ( ik denk dat dit meer potentieele kandidaten heeft , bij extra vermogen komt ook extra onderhoud bij kijken met name zeker bij 280 pk)
dit omdat ik de grote turbo en injectors verkocht heb, en nu word er een iets kleinere turbo en standaard injectors gemonteerd.
hierbij beschikt de auto dus over een NIEUWE Turbo, wat voor veel automobilisten toch als een kostenplaatje gezien wordt . ook worden de vloeistoffen vervangen ,grote beurt enzovoort.
de reden waarom ik de auto terug tune is omdat ik me toch verantwoordelijk voel als ik de wagen verkoop en het gaat wel om volgende punten
de vraag of de nieuwe bestuurder wel capabel genoeg is om VERANTWOORDELIJK om te gaan met dit vermogen, het extra vermogen maakt van de auto een zeer gevaarlijk beestje,
ik liever min of meer garantie wil geven aan de persoon dat hij nog een tijd zal rijden zonder grote kosten(dit om ruzie/discussie te voorkomen),
dit omdat met het totaal vermogen ( 280 pk en 520 nm) dat eruit kwam je al dan niet onbewust zomaar brokken kan rijden aan de aandrijflijn of motor als je een keer verkeerd schakelt of koppelt , en men alles kapot kan rijden als hij onvoldoende warm is en er volgas mee gegeven word
nadien kan de verkoper nog steeds terecht bij KCPerformance voor gewenste werkzaamheden, al dan niet nog extra tuning ( vanzelfsprekend dat dit niet inbegrepen zit bij de aankoop van de auto )
mvg Hans