• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra 2.216v M62 Supercharged

@NoFear1696 wrote:@Laserlite wrote:Heel mooi!

Heb je niet toevallig een filmpje? :D

lijkt mij ook superr dat geluid van die charger :wub

Ik heb geen filmpje, maar dit is een link naar een clip van een jongen in duitsland die met bijne dezelfde setup als mij rijdt.
" onclick="window.open(this.href);return false; Hij heeft een open filter waardoor je dat aanzuiggeluid meer hoort. Dat hoor je bij mij alleen vanaf 4500 toeren ofzo. Z'n motor is overleden en hij bouwt er nu een andere motor in die meer vermogen toestaat.

@NoFear1696 wrote::jerry :jerry :jerry wel een Vet geluid hoor :thumb loopt echt als een kanon

Leuk he? Bedenk me nu wel dat hij een cabrio heeft en waarschijnlijk daar met open dak reed. Dan hoor je het helemaal goed natuurlijk. In de Speedster zit die compressor vlak achter je, da moet ook een ervaring zijn...

@Tusk wrote:wow wat ontzettend gaaf!!

wat heeft je dit project nou ongeveer gekost?

Haha, veel te veel. De auto is een klein half jaar geschorst geweest en niet rijden betekent ook geen benzineverbruik. Ik had begroot 2000 euro, maar de mapping heeft duurder uitgepakt, dus kwam op bijna 2500 uit. En daar zit dan ook een compleet nieuwe uitlaatlijn bij.

Vind het een heel mooi project wat je met je Astra hebt gedaan.

Mag ik vragen of je ook alles op papier hebt laten zetten want de politie is tegenwoordig niet meer zo gek.

Want mochten ze je is aanhouden en ze vragen je de motorkap te openen ben je gelijk aan de beurt.

Ze nemen dan je auto in beslag en krijgt een hoge boete en je moet er asap mee naar het RDW.

Zou namelijk zonde geld wezen als ze je is zouden aanhouden.

valt mee gerrit zolang de motorcode gelijk is kunnen ze je niks maken. Als deze gelijk is als die op je kenteken.

Ombouw naar turbo en dergelijke word niet naar gekeken, hier geld weer de regel dat je moet omkeuren als je meer als 20% stijgt in vermogen, maar is op het oog niet te zien dus word niet naar gekeken.

Ron misschien dat ze het zo niet zien maar mocht er door bepaalde omstandigheden toch sprake van komen.

Bijv bij een ongeluk dan gaat de verzekering toch vragen stellen , en zouden ze erachter komen dat het hier in Nederland niet origineel

is dat de verzekering zich terug trekt.

Zou gewoon is gaan informeren bij het RDW , beter het zekere voor het onzekere.

Wegenbelasting daar word ook naar gekeken ze gaan de auto opnieuw wegen , dit doen ze in 2 delen voorkanten achterkant.

Ik ben 2 tarieven omhoog gegaan met mijn opc 1 blok , over de keuringskosten weet ik niet, wat dan de kosten zullen zijn.

Heb zelf hierover de rdw gebeld en kreeg het niet voor erlkaar om mijn z16xe op papier te laten zetten met het vermogen van een compressor erop. ofwel 215 pk. Omdat de motorcode gelijk was gebleven wilde ze hem niet omkeuren.

Met de opmerking ziet toch geen enkele agent dat dat aangepast is.

Tegenwoordig weten agenten meer dan je denkt, en als ze zeggen ziet toch geen enkele agent heeft het wel een soort van betekenis.

Bij mij kon je zo ook niet zien of er een ander motorblok inzat , en met open motorkap als leek zijnde ook niet.

Maar hun zagen het toch wel , 1 agent stond naar de ECU te kijken en te voelen ,ik dacht van je zult wel niet weten wat dat is.

En omdat ze het toen niet helemaal vertrouwde gingen ze verder met onderzoeken dus heb ik zelf aangegeven dat er een ander blok in is gekomen. Dus bedoel ermee als ze echt willen , en ze vertrouwen het zaakje niet helemaal , nemen ze hem zo in beslag.

Ik moest hem eerst ook laten staan ,maar omdat ik vertelde dat ik een paar straten verderop woonde mocht ik hem gelukkig

mee naar huis nemen.

Alles wat je binnen in een blok doet , dat kunnen ze niet zien en zullen ze dan ook niet onderzoeken.

Maar als ze zo'n groot gevaarte (compressor) bovenop een motorblok zien zitten , worden ze vast wel nieuwsgierig.

Mij gaat het er verder niet om dat het moet , maar in deze tijden kan je niet meer zoveel risico's nemen, vroeger kon dat nog wel.

Toen waren de boetes ook niet zo hoog als dat ze nu zijn , en er werd ook niet echt opgelet. ;)

Ja, ik ben wel eens wat van jou tegengekomen op het web volgens mij. Als ik het weer zou doen, zou ik de auto zo lang mogelijk rijdbaar houden. Dus alle klusjes van de conversie die niet met het spruitstuk en de supercharger te maken hebben al doen (chargecooler installeren, bedrading aanpassen, dynamo wisselen, accu naar achteren, etc. Zodat het alleen nog maar een kwestie is van oude inlaat er uit, nieuwe er op, nieuwe map en klaar. Courtenay heeft nu de basismap voor de Astra, dus binnen een week kan je je ECU terug hebben. Overweeg je het alsnog?

ik had de radiator al liggen, kabels om de accu naar achter te plaatsen, injectoren heb ik nog liggen. En de bedoelling was precies zoals je hierboven beschrijft. Alleen heb de supercharger verkocht omdat ik een huis had gekocht en het geld ook wel goed kon gebruiken. Daarnaast was ik werkzaam bij een opel dealer wathet gebruik van kennis, gereedschap en brug mogelijk maakte, dat heb ik nu ook niet meer. Dus het gaat niet meer gebeuren helaas.

Ik ben daarom wel jaloers in de goede zin van het woord dat jij het wel hebt doorgezet. Echt geweldig!

Terug
Naar boven