Tja.. En toen was die plat..
Jongens.. Hoe bizar.. Koop zaterdag een Calibra, is s'avonds de Astra plat!?
Gewaarschuwd voor winters weer toch op pad gegaan. De verwachtte sneeuwstorm bleef uit, en de wegen waren prima begaanbaar. Mits natuurlijk aangepaste snelheid. Maatjes wilden graag met de Calibra naar een verjaardag in Purmerend. Ik besloot per astra te gaan. Die is een stuk veiliger, weet wat ie kan en er zitten winterbanden op. De heenweg, geen enkel probleem. Terug op ongeveer 10 minuten van huis op de N203 was het raak.
Met een sukkel gangetje op de ijsvrije linkerbaan gereden, de weg is onverlicht dus redelijk lastig te zien. Af en toe een vlaag sneeuw op de weg.
Zie ik voor me links een auto vanaf de andere rijbaan over de middenberm slippen, op mijn rijbaan. Ik rem, de auto rechts naast mij ook. De auto was te snel te dichtbij en ik kon er nog onmogelijk omheen. Keuze, of zelf over de middenberm schieten, de auto rechts rammen, of een snelle stuur beweging en hopen dat ik er doorheen kom. Ik koos voor dat laatste wat resulteerde dat ik net met mijn voorkant zijn achterscherm van de slippende auto ram...
Doorgeschoten naar de vluchtstrook en in diepe shock. Rijdt de des betreffende mettalic blauwe seat Arosa volgas in tegengestelde richting, (zaanstad) door! Kenteken niet kunnen lezen, maar er moet flinke schade aan zijn auto zitten want de klap was hard. Vervolgens uitgestapt, en de schade bekeken.
Voorscherm
Knipperlicht
bumper
Velg beschadigd
wiel staat een beetje scheef, en trekt naar links
wielkast kapot
auto kraakt als een idioot met inveren
auto zwabbert alle kanten op bij sturen...
Politie was vrij snel ter plaatse en we werden goed opgevangen. Ik ben nog lichtelijk gehuldigd door mijn maatjes, en heel voorzichtig naar huis gereden en de Calibra gepakt..
Daem.. zo oplettend, en dan gebeurt er iets waar je niks meer tegen kan doen
Dus.. als iemand in de buurt van de Zaan/Amsterdam een blauwmetallic Seat Arosa tegenkomt met linker achter schade, let me know..
Zucht..