• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra C14NZ probleem

Transeurope

Post weinig
De wagen van mijn vader wil soms niet aanslaan, na enkele keren demareren wil ie weer wel. Ene keer als hij aanslaat draait hij goed en trekt hij ook goed door.

Waar eerst naar te kijken?

Brandstofrelais (is deze uitwisselbaar met andere, heb hier nog wel wat C2Ose en C30se spul liggen)

Toerentalgever

Temperatuursensor?

En heeft iemand pics van waar ik deze vind bij een astra f?

Ook verdelerkap gecontroleerd op corrosie ?

Is nog wel eens een veroorzaker voor slecht starten en dan vooral met nat weer...

Groet, Rik

Ook verdelerkap gecontroleerd op corrosie ?

Is nog wel eens een veroorzaker voor slecht starten en dan vooral met nat weer...

Groet, Rik

[rquote=1907269&tid=145806&author=Transeurope]heb ik idd eens losgehaald en contactpunten licht over geschuurd. Viel voor de rest redelijk mee.

Las http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142718

dat het ook de toerentalgever kon zijn; dus vermoedelijk eens op de sloop gaan kijken voor een ander exemplaar?[/rquote]

Ook de rotor gecontroleerd ?

Die slijt namelijk af zodat er ruimte ontstaat tussen de rotormetaal en de metalen delen die jij opgeschuurd hebt.

dat KAN startproblemen geven....

Groet, Rik

heb een volledig nieuw huis incl hallgever gekocht op ebay origineel bosch voor 89 euro verzending inclusief. Ik hou jullie op de hoogte

[rquote=1907269&tid=145806&author=Transeurope]heb ik idd eens losgehaald en contactpunten licht over geschuurd. Viel voor de rest redelijk mee.

Las http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=142718

dat het ook de toerentalgever kon zijn; dus vermoedelijk eens op de sloop gaan kijken voor een ander exemplaar?[/rquote]

Ook de rotor gecontroleerd ?

Die slijt namelijk af zodat er ruimte ontstaat tussen de rotormetaal en de metalen delen die jij opgeschuurd hebt.

dat KAN startproblemen geven....

Groet, Rik

heb een volledig nieuw huis incl hallgever gekocht op ebay origineel bosch voor 89 euro verzending inclusief. Ik hou jullie op de hoogte

Demareren = starten !

Ik zal eens een lijst moeten maken tussen Belgische (Vlaamse) autotermen

en Nederlandse.

Tip: de meeste hebben een Franse achtergrond !

aaah starten! Van het werkwoord marche ofzo natuurlijk..

Maar start die astra al weer goed? lijkt me toch iets in de verdelerkabels, kap, rotor of bougies. als die helemaal goed zijn dan naar filters gaan kijken. Daarna zou ik kijken of de benzine pomp wel spanning heeft als je start en hij niet aangaat.

Daarna zou ik misschien pas aan sensors gaan rommelen.

Maar dat is nou eenmaal de makkelijke weg eerst doen ;)

Demareren = starten !

Ik zal eens een lijst moeten maken tussen Belgische (Vlaamse) autotermen

en Nederlandse.

Tip: de meeste hebben een Franse achtergrond !

Hier ben ik weer.

Hij heeft het na de vervanging een hele tijd goed gedaan. Nu weer wat minder.

Hij valt zelfs soms stil tijdens het rijden.

Dikwijls start hij gewoon en dan draait hij ook als een zonnetje. Dikwijls wil hij gewoon niet starten.

Als hij ene keer start loopt hij verder normaal.

Als hij echt niet wil krijgt mijn vader hem terug aan de praat door hem in versnelling zonder ontkoppelen een paar keer te starten, meestal "pakt" hij dan terug op.

Ik sta hier niet zo achter gezien ik bang heb dat de distributieriem een tand zou verspringen.

Kan een benzineprobleem zijn of een ontstekingsprobleem zijn. Benzinetank misschien eens wat uitspoelen? Of misschien brandstofrelais? Waar vind ik deze en heeft iemand hier een nummer van? Andere ideeën?

De astra heeft slecht 50.000 km , dus zou zonde zijn om hem nu te vernielen...

aaah starten! Van het werkwoord marche ofzo natuurlijk..

Maar start die astra al weer goed? lijkt me toch iets in de verdelerkabels, kap, rotor of bougies. als die helemaal goed zijn dan naar filters gaan kijken. Daarna zou ik kijken of de benzine pomp wel spanning heeft als je start en hij niet aangaat.

Daarna zou ik misschien pas aan sensors gaan rommelen.

Maar dat is nou eenmaal de makkelijke weg eerst doen ;)

Terug
Naar boven