• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F C14NZ toerental schommelt

ja zou kunnen, hangt meestal niet bij de gasklep maar bij de ontsteking in de buurt..

Ik heb wel een Astra-F 1.4i C14NZ hier gesloopt van 1992 die m wel had, dus zou nog eens kijken voor de zekerheid, anders de slangen geheel volgen..

Deze 1.4i had ook de buisjes aan het gasklephuis zoals ze bij jouw zitten, maar dan met het klepje er nog bij..

Of mijn kadett 1.6i dit klepje had, zou ik niet durven zeggen.

Willem

De slang is vrij.

Ik steek de koolstoffilter er niet meer tussen.

Het probleem met het toerental blijft.

Ook merk ik al een tijd als de motor koud is dat het remmen meer lawaai maakt als anders.

Niet de remmen zelf, maar de rembekrachtiger denk ik.

Als de motor warm is heb ik dit niet.

Jeroen CT

Remmen meer herrie met koud, Motorruitme of remmen zelf??

al eens gekeken of de rembekrachtiger niet lekt, (moet onderdruk op staan als je na een uurtje de slang eraf trekt..)..

dit kan ook valse lucht opleveren.

Voetpakking al gecontroleer van je gasklephuis???

Pakking inlaatspruitstuk wil ook wel lekken..

Willem

Pakking van het inlaatspruitstuk heb ik samen vervangen met de koppakking.

Voetpakking is nieuw.

De herrie komt van vooraan..dus ik denk van onder de motorruimte.

Ik controleer eens de rembekrachtiger op valse lucht.

Jeroen P

ja je kan nu niet controleren of de gasklepsensor goed gemonteerd zit / defect is, ik weet niet of je het iedee hebt of er ook meer of minder uitlaatgeluid is bij gaslos.

meestal als de gasklepsensor kapot is, bllijft de motor bij gaslos beznine inspuiten, en dat hoort niet..

willlem

Ik heb al 3 verschillende gasklepsensors geprobeerd.

Als ik de slang aan de rembekrachtiger losdoe, staat daar totaal geen onderdruk op, ook niet 2min na afzetten motor.

Is het een idee om eens de slang op het inlaatspruitstuk los te doen en af te dichten en zo eens te proberen?

Dit kan toch geen kwaad?

Jeroen P

Kan heel goed, als ie m heeft afgekoppeld krijg je valse lucht!!

Ik ben er vaker mee bezig geweest, meestal als je deze loskoppeld loopt de motor niet lekker meer..

Rembekrachtiger afdoppen om te testen kan geen kwaad, mocht je test gaan rijden let dan wel op, doet bijna niks remmen..

Willem

Hij moet wel de slang vanaf de gasklep afdoppen als hij het Koolstoffilter afkoppeld, anders heeft ie alsnog valse lucht..

willem

Terug
Naar boven