• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste UPDATE hier, maar

na wat uitdagingen op het sociale vlak kan ik me nu weer op de Astra concentreren.

Ben laatst nog een klein mankementje aan het blok tegengekomen.

Ik ben bezig alle slangen te inspecteren en te vervangen. Heb ervoor

gekozen de goeie van SAMCO ( syiliconenslangen ) te nemen zodat ik daar de komende

jaren geen verrassingen hoeft te verwachten. Ook alle slangenklemmen worden direkt

meegenomen.

Tijdens het nalopen van alle slangen kwam ik dit tegen :(

210weerietsgevondendatz.jpg

211eneencloseup06112011.jpg

Het plastic pieletje was in de slang afgebroken dus moest er dirket een nieuwe "nokkenwellenentlüftung"

( zoals de duitsers het noemen ) besteld worden.

Een paar dagen later netjes een pakketje thuis gekregen met het onderdeel erin en 3 minuten later

was het al onderdeel van mijn c20let.

Aangezien het wachten op de intercooler iets meer tijd in beslag nam ben ik verder gegaan met de

grill en de voorbumper. Hier moest nog gaas in dus heb ik kunststof gaas besteld en direkt de grill

en de voorbumper richting de keukentafel gesleept. Na het op maat zagen van het gaas eerst de grill

gedaan.

Het resultaat mag in mijn ogen zeker gezien worden.

214tochweltrotsophetres.jpg

En omdat ik die avond toch nog tijd over had en ik niet op de bank wilde hangen heb ik hetzelfde ook

maar direkt met de voorbumper gedaan.

216heteindresultaat2311.jpg

De wachttijd heb ik dus toch vrij goed besteed. Het werk werd vandaag beloond met de komst van een

pakketje uit Engeland. EINDELIJK !!!!!

Eerst even alles uitgepakt, geinspecteerd en geteld. Morgen of zaterdag wordt het setje eindelijk ingebouwd.

217vandaagdeintercooler.jpg

Verder zijn ook de volgende nieuwe onderdelen binnen of besteld.

- Splinternieuwe radiator.

- Staalomvlochten lange oliekoelerleidingen

- nieuwe GSI kentekenverlichting achter ( 2x )

- versnellingsbakolie 75W 90

- koelvloeistof

- volsynthetische motorolie 10W 60

- oliefilters

Vervelen zal ik me de komende week dus zeker niet.

UPDATES volgen weer zodra ik alles heb gedaan wat ik nu kan doen.

ziet er goed uit met dat gaas, hoe heb je dat vast gemaakt dan?

ook leuk die FMIC set, ziet er gelikt uit!!

ziet er goed uit met dat gaas, hoe heb je dat vast gemaakt dan?

ook leuk die FMIC set, ziet er gelikt uit!!

Zo, nu weer een update.

Na een cursus voor het werk van 3 weken heb ik weer een hoop aan de let gedaan.

Erg veel tijd was ik kwijt aan het maken van beugels voor de intercooler en de oliekoeler.

Ook ben ik zoals verwacht de mistlampen in de bumper kwijt omdat de intercoolerslangen/ buizen

teveel ruimte in beslag nemen. De bumper dus maar weer aangepast en de gaten van de mistlampen

dichtgemaakt met hetzelfde gaas als achter de rest van de gaten.

Alles hangt nu goed en de intercooler heb ik waterpas gehangen net zoals de oliekoeler.

De nieuwe radiator hangt erin. Ik heb voor die van de Astra Diesel gekozen. Was een tip van de Engelsen

Dus maar eens kijken of dat goed werkt.

Hier het overduidelijke verschil in dikte. Links is de diesel en rechts de c20xe

218denieuwedieselradiat.jpg

Boven diesel en onder c20xe

219kleinverschilmetdeor.jpg

De versnellingsbakolie is ook ververst en op het juiste niveau.

Deze foto heb ik na het eerste passen gemaakt ( hij zit hier nog maar op 1 punt vast, nu op 4 punten)

220intercoolergeplaatst.jpg

Hier is duidelijk te zien dat de buizen te ver naar buiten komen om de mistlampen te kunnen behouden.

221ennupassendemistlamp.jpg

Hier de nieuwe plek van de oliekoeler met de zelfgemaakte beugeltjes.

nplek03122011.jpg

En zo staat ie nu weer in de garage te wachten tot het komende weekend.

De JMS-lip van Nick-GSI moet nog worden gespoten.

222danmaargaaserachter0.jpg

De intercoolerafmetingen zijn 550 mm l x 180 mm b x 65 mm d

De totale lengte is 690 mm

In- en outlet zijn beide 60 mm

De set heb ik in Engeland besteld.

Zo, nu weer een update.

Na een cursus voor het werk van 3 weken heb ik weer een hoop aan de let gedaan.

Erg veel tijd was ik kwijt aan het maken van beugels voor de intercooler en de oliekoeler.

Ook ben ik zoals verwacht de mistlampen in de bumper kwijt omdat de intercoolerslangen/ buizen

teveel ruimte in beslag nemen. De bumper dus maar weer aangepast en de gaten van de mistlampen

dichtgemaakt met hetzelfde gaas als achter de rest van de gaten.

Alles hangt nu goed en de intercooler heb ik waterpas gehangen net zoals de oliekoeler.

De nieuwe radiator hangt erin. Ik heb voor die van de Astra Diesel gekozen. Was een tip van de Engelsen

Dus maar eens kijken of dat goed werkt.

Hier het overduidelijke verschil in dikte. Links is de diesel en rechts de c20xe

218denieuwedieselradiat.jpg

Boven diesel en onder c20xe

219kleinverschilmetdeor.jpg

De versnellingsbakolie is ook ververst en op het juiste niveau.

Deze foto heb ik na het eerste passen gemaakt ( hij zit hier nog maar op 1 punt vast, nu op 4 punten)

220intercoolergeplaatst.jpg

Hier is duidelijk te zien dat de buizen te ver naar buiten komen om de mistlampen te kunnen behouden.

221ennupassendemistlamp.jpg

Hier de nieuwe plek van de oliekoeler met de zelfgemaakte beugeltjes.

nplek03122011.jpg

En zo staat ie nu weer in de garage te wachten tot het komende weekend.

De JMS-lip van Nick-GSI moet nog worden gespoten.

222danmaargaaserachter0.jpg

De intercoolerafmetingen zijn 550 mm l x 180 mm b x 65 mm d

De totale lengte is 690 mm

In- en outlet zijn beide 60 mm

De set heb ik in Engeland besteld.

@ The Undertaker: De temperatuur schijnt erg stabiel te blijven. Ook met 300+ pk, volgens de engelsen en de duitsers van het c20let-forum aldaar.

Zelf heb ik nog geen ervaringswaardes, maar het is het proberen waard. Als ik zo naar de radiator kijk zou het goed kunnen werken, maar dat merk ik straks vanzelf. Voor de zekerheid heb ik een thermostaat ingebouwd die 15 graden eerder opengaat als de originele die bij 107 graden pas opent.

@ The Undertaker: De temperatuur schijnt erg stabiel te blijven. Ook met 300+ pk, volgens de engelsen en de duitsers van het c20let-forum aldaar.

Zelf heb ik nog geen ervaringswaardes, maar het is het proberen waard. Als ik zo naar de radiator kijk zou het goed kunnen werken, maar dat merk ik straks vanzelf. Voor de zekerheid heb ik een thermostaat ingebouwd die 15 graden eerder opengaat als de originele die bij 107 graden pas opent.

hey

dike cooler hoor kan je eens op meten hoeveel cm die 90grade bochtjes zijn voor mij

ik ben ook een turbo in mijn kadett aant legen en heb even die maten nodig

had nog vraag is dat wat die slangen wat jij hebt en wat was je kwijd voor het verzenden

hey

dike cooler hoor kan je eens op meten hoeveel cm die 90grade bochtjes zijn voor mij

ik ben ook een turbo in mijn kadett aant legen en heb even die maten nodig

had nog vraag is dat wat die slangen wat jij hebt en wat was je kwijd voor het verzenden

Terug
Naar boven