• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN )

Wordt echt een vette Astra, keep up the good work!

Xie je morgen voor de clips, handrem- en schakelhoes en eventueel andere parts.

(bel wel nog ff van te voren aub!)

Gr. Reijnduhrs.

@tom76tls wrote:Hey Michael,

Heb idd wel een paar dingetjes aan de auto gedaan sindsdien. :thumb

Zal Mathias zeker de groeten doen als ik hem van het weekend weer spreek.

Ik kom nog wellés langs :) Heb Mathias nog niet laten zien welke auto ik nu heb :D

Wordt echt een vette Astra, keep up the good work!

Xie je morgen voor de clips, handrem- en schakelhoes en eventueel andere parts.

(bel wel nog ff van te voren aub!)

Gr. Reijnduhrs.

Eindelijk een nieuwe set KONI-schokbrekers voor achter te pakken.

Deze week maar even inbouwen tussen het remleidingen leggen door.

Wat een rotwerk is dat zeg. :puke

@tom76tls wrote:Hey Michael,

Ik kom nog wellés langs :) Heb Mathias nog niet laten zien welke auto ik nu heb :D

@Aapje wrote:@tom76tls wrote:Hey Michael,

Je weet waar je Mathias kunt vinden. Hij is bezig zijn i500 weer op te bouwen.

Volgend jaar gaan hij en ik samen naar meetings toe. Hebben tot dan nog wel het 1 en ander te doen aan de auto's.

De astra staat trouwens al een hele tijd niet meer bij Mathias. Die staat nu achter een vrij hoog hek en droog in een loods op de kazerne. :D

Weer even een update van mijn kant. Eind vorige week kwam het KONI-onderstel al bij me binnen.

Vandaag even naar Boxtel gereden om de draagarmen met PU-bussen op te halen.

Vanaf morgen wordt het onderstel aangepakt en aangepast voor de c20let.

Het moet natuurlijk ook goed sturen met dat blok erin.

Dit is de setup waarmee ik zal gaan rijden.

29082011522.jpg

Misschien denken sommigen van jullie nu dat er geen logische volgorde in de opbouw zit, maar niets is minder waar.

De astra wordt eerst helemaal aangepast om goed met het c20let-blok overweg te kunnen. Onderstel moet aangepast worden, remmerij, verstevigingen, enz.

Dit zijn de laatste aanpassingen die nodig zijn voordat het blok erin kan. :jerry :jerry

Eindelijk een nieuwe set KONI-schokbrekers voor achter te pakken.

Deze week maar even inbouwen tussen het remleidingen leggen door.

Wat een rotwerk is dat zeg. :puke

Heb even een paar dagen geen update meer kunnen posten.

Was druk op zoek naar onderdelen en bevestigingsmateriaal.

Vandaag zijn weer een aantal belangrijke dingen binnengekomen die ik morgen weer in ga bouwen. Bij nadere inspectie bleek 1 stofhoes van de rechter aandrijfas een klein scheurtje te hebben. Deze worden dus morgen aan allebei de zijden vervangen. Alle remleidingen onder de auto worden volgende week ook nog vervangen. Dan heb ik daar voorlopig ook geen roestproblemen meer mee. Wordt een drukke week. :???:

Maandag haal ik de bumpers en GSI deurpanelen bij de spuiterij op en kan het exterieur afgemaakt worden. Eindelijk alles in 1 kleur. Ben dus erg benieuwd hoe alles er straks uitziet.

Foto's volgen natuurlijk direkt als alles erop zit. :D :D :D

Misschien zit er dan wel de 1 of andere verrassing bij. :thumb :thumb

@Aapje wrote:@tom76tls wrote:Hey Michael,

Je weet waar je Mathias kunt vinden. Hij is bezig zijn i500 weer op te bouwen.

Volgend jaar gaan hij en ik samen naar meetings toe. Hebben tot dan nog wel het 1 en ander te doen aan de auto's.

De astra staat trouwens al een hele tijd niet meer bij Mathias. Die staat nu achter een vrij hoog hek en droog in een loods op de kazerne. :D

Weer een paar dagen aan de astra gewerkt. voornamelijk aan het onderstel.

Het resultaat mag er zijn. De definitieve hoogte heeft ze nu bereikt. Koni schokbrekers en veren zitten eronder, draagarmen met PU-bussen zijn ingebouwd, stofhoezen zijn vervangen, enz.

196evendestofhoezenverv.jpg

197endekoppendanookmaar.jpg

195nafftegenstribbelenz.jpg

En zo staat ze er nu weer bij.

198weeropeigenbenenstaa.jpg

Ben wel erg blij als ik deze week de bumpers en de deurpanelen bij de spuiterij in Elst op kan halen.

Wordt woensdag pas, maar daar wacht ik nog wel graag op. Moet alleen niet later worden. Wil eindelijk

zien hoe ze er kompleet uitziet. :???:

Weer even een update van mijn kant. Eind vorige week kwam het KONI-onderstel al bij me binnen.

29082011522.jpg

Misschien denken sommigen van jullie nu dat er geen logische volgorde in de opbouw zit, maar niets is minder waar.

De astra wordt eerst helemaal aangepast om goed met het c20let-blok overweg te kunnen. Onderstel moet aangepast worden, remmerij, verstevigingen, enz.

Dit zijn de laatste aanpassingen die nodig zijn voordat het blok erin kan. :jerry :jerry

met de bumpers in kleur zal het er wel een stuk beter uitzien :thumbup

vond alleen de 16 inch velgen veel beter passen bij deze auto, maar ieder zijn smaak

Heb even een paar dagen geen update meer kunnen posten.

Was druk op zoek naar onderdelen en bevestigingsmateriaal.

Vandaag zijn weer een aantal belangrijke dingen binnengekomen die ik morgen weer in ga bouwen. Bij nadere inspectie bleek 1 stofhoes van de rechter aandrijfas een klein scheurtje te hebben. Deze worden dus morgen aan allebei de zijden vervangen. Alle remleidingen onder de auto worden volgende week ook nog vervangen. Dan heb ik daar voorlopig ook geen roestproblemen meer mee. Wordt een drukke week. :???:

Maandag haal ik de bumpers en GSI deurpanelen bij de spuiterij op en kan het exterieur afgemaakt worden. Eindelijk alles in 1 kleur. Ben dus erg benieuwd hoe alles er straks uitziet.

Foto's volgen natuurlijk direkt als alles erop zit. :D :D :D

Misschien zit er dan wel de 1 of andere verrassing bij. :thumb :thumb

De 16 inch ga ik zeker ook nog houden. Ze moeten alleen heel nodig naar de doktor en de powdercoater.

Zijn in het verleden behoorlijke magneten voor stoepranden geweest. :( :(

De 18 inch blijven er voor de komende tijd zowiezo onder zitten.

Weer een paar dagen aan de astra gewerkt. voornamelijk aan het onderstel.

Het resultaat mag er zijn. De definitieve hoogte heeft ze nu bereikt. Koni schokbrekers en veren zitten eronder, draagarmen met PU-bussen zijn ingebouwd, stofhoezen zijn vervangen, enz.

196evendestofhoezenverv.jpg

197endekoppendanookmaar.jpg

195nafftegenstribbelenz.jpg

En zo staat ze er nu weer bij.

198weeropeigenbenenstaa.jpg

Ben wel erg blij als ik deze week de bumpers en de deurpanelen bij de spuiterij in Elst op kan halen.

Wordt woensdag pas, maar daar wacht ik nog wel graag op. Moet alleen niet later worden. Wil eindelijk

zien hoe ze er kompleet uitziet. :???:

Morgenmiddag om 14.00 uur eindelijk de bumpers en deurpanelen bij de spuiterij ophalen.

:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

met de bumpers in kleur zal het er wel een stuk beter uitzien :thumbup

vond alleen de 16 inch velgen veel beter passen bij deze auto, maar ieder zijn smaak

@tom76tls wrote:Weer even een update van mijn kant. Eind vorige week kwam het KONI-onderstel al bij me binnen.

29082011522.jpg

zijn die achterdempers wel de goede???

volgensmij moet het oog onder en stift boven.maar dan zitten ze ondersteboven??

is dat niet van een station of zo??

Terug
Naar boven