• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra f cabrio

@VincentR wrote:@Xzelicon wrote:Net blokje geworden :)

Je cylinderkop (of donor...) komt bij mij vandaan :). Uit Johan zijn oude Ascona king:

Dit zijn als het goed is de spullen die ik toen eens bij jou heb opgehaald:

125lypv.jpg

2s79pol.jpg

2z8dpmr.jpg

nlzxpy.jpg

sy5p93.jpg

1sgidf.jpg

6td2qt.jpg

En zo is het later die week geworden :P

2howtc2.jpg

2njeykn.jpg

2dqq0ef.jpg

even een vraagje, met wat kuis jij je onderdelen op? ben erg onder de indruk.

Mvg Ben

Alles eerst ontvetten in een ontvetterbak dan gaat er veel in de straalkast en dan aflakken (primer > kleur lak > eventueel blanke lak)

Of als het gepolijst moet worden en dan goed opschuren (verschillend van 200 tot 1600 waterproof) en polijsten met de hand of op de polijstborstel.

Ook worden er regelmatig dingen schoongemaakt met een roterende staalborstel. dit dan voor het grove vuil.

En altijd voor het spuiten alles goed ontvetten :)

Zo en dan de laatste update (en dan is dit topic up-to-date).

Voor meters een paneeltje gemaakt waar ze in komen te zitten. Dit komt onder het dashboardkastje te zitten:

59zoe8.jpg

2ii8xkz.jpg

nxpc85.jpg

En ondertussen ben ik wat spullen aan het verzamelen zodat, als het straks weer warmer weer word, er weer het een en ander geklust kan worden :)

Gistermiddag even langs de Profile gereden om de banden van mijn zomervelgen te laten halen.

Den banden mooi daar opgeslagen zodat ze thuis niet in de weg liggen voor de komende paar weken en de velgen weer mee naar huis genomen om op te knappen.

En omdat het krokusvakantie is afgelopen avond maar meteen begonnen met het opknappen ervan. Heb hier geen foto's van gemaakt.

Sommige krassen waren behoorlijk diep dus hier heb ik flink op moeten schuren / vijlen, maar er is bijna niets meer van te zien.

Alle vier de velgen zijn nu grof geschuurd en dan vanavond beginnen aan het waterproof schuren. Uiteindelijk hoop ik ze van de week nog te kunnen polijsten.

Dan is het nog te bedoeling om de achterkant van de velg zwart te spuiten (carrosserie kleur), zodat het vuil wat minder opvalt

Tot slot net nog even een aardige bestelling vergulde onderdelen besteld. Die verwacht ik in de loop van de volgende week binnen. Dan zal er ook wel een foto komen van wat ik besteld heb

Dit was het weer voor vandaag.

voor hoeveel heb jij je stoel opnieuw laten bekleden?

En zeer interessant project ik zou dat ook wel willen leren, een motor reviseren!

Sorry dat ik laat reageer... Had je reactie helemaal over het hoofd gezien.

Ik heb dat in Uden laten doen bij Smits stoffering voor geloof 65 euro (maar weet het niet zeker meer). Maar het was alleen het opnieuw vormen en vullen van de wangen. Srof van de stoelen was bij nog in erg goede staat.

Van het weekend aan de gang geweest met de oliekoeler. Deze hangt nu en is ook aangesloten.

Toen nog even wat tijd over gehad en gelijk de fase 1 koplampen erin gezet en de GSI grill gepast. Nu de grill binnenkort nog eens naar de spuiter brengen en dan is dat ook weer klaar.

Hier wat foto's van het oliekoeler verhaal, van het frontje hoe het nu is heb ik nog geen foto's:

84cd5127ef5c4c8653d5bdf429f2b548_view.jpg

Servicedeel van de modderkuip wat ingesneden voor de slangen

89c93281148528a80f6133acdbd786f3_view.jpg

b02f70eb98c115e6685a1afb8949593d_view.jpg

ee6ae8837833ba4df55cd9e85ecaa6bc_view.jpg

f2622521277363c018f073cca7a19f4b_view.jpg

10046858645cd532828483daf2065a73_view.jpg

8263bee7af9ec3bc5f73a2ffc2f1fa07_view.jpg

Voor mij de eerste keer dat ik gewerkt hebt met de AN-koppelingen en moet zeggen, kost wat maar dan heb je ook wat. Het werkt echt ideaal! :D

Ik heb dezelfde auto als hier geplaatst Ik moet mijn Remus einddemper buis van de demper naar de middendemper verlengen Weet jij toevallig de diameter van de buis van de middendemper? kan het nergens vinden. Ik zoek ook iemand die mijn middendemper kan lassen drie ophangpunten en evt een buisje aanpassen / verlengen. Heb jij daarmee ervaring of ken je iemand die dat kan?

Phoe, diameter durf ik zo niet te zeggen wat dat origineel is....

Iemand die goed kan lassen weet ik wel, maar dat is dan wel in Oss. Johnny Walters heet hij.

Terug
Naar boven