• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F Turbo

Motor is klaar, wacht nu nog op de koppeling die komt waarschijnlijk morgen binnen en dan kan de motor er weer in, kleppendeksel krijg ik vrijdagmiddag weer van de poedercoating.

H-profiel drijfstangen

img2011112900594.jpg

Nieuw vliegwiel nog even laten vlakken, was ook echt nodig, ding was krom :x

img2011112900597.jpg

Vandaag de radiateur passend gemaakt zodat deze onder de slotbalk past, paar beugels van een ander model Opel er op gezet zodat het origineel lijkt :mrgreen:

img2011113000599.jpg

twenterand2011113000602.jpg

twenterand2011113000600.jpg

twenterand2011113000603.jpg

Intercooler er op gezet

img2011113000606.jpg

Hoop morgen de motor er nog in te hangen, volgende week afbouwen en testrit!

phoe, goed moment om er achter te komen...... Alst spul er inzit ben je er wel een beetje zuurder door..

Beugeltjes van de corsa ofnie.....

Ziet er wederom lekker strak uit :agent

phoe, goed moment om er achter te komen...... Alst spul er inzit ben je er wel een beetje zuurder door..

Beugeltjes van de corsa ofnie.....

Ziet er wederom lekker strak uit :agent

Vliegwiel komt bij M-tech vandaan, zou goed kunnen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt. Er zit ook altijd een chroom laag op maar die hadden ze er bij M-tech al af gestraald op mijn verzoek. Snap niet dat er bedrijven zijn die zulke bagger maken :swear Heb het al vaker mee gemaakt dus ik vlak ze tegenwoordig preventief en elke keer is er wel weer iets aan de hand.

Vliegwiel komt bij M-tech vandaan, zou goed kunnen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt. Er zit ook altijd een chroom laag op maar die hadden ze er bij M-tech al af gestraald op mijn verzoek. Snap niet dat er bedrijven zijn die zulke bagger maken :swear Heb het al vaker mee gemaakt dus ik vlak ze tegenwoordig preventief en elke keer is er wel weer iets aan de hand.

@rallyastra wrote:Vliegwiel komt bij M-tech vandaan, zou goed kunnen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt. Er zit ook altijd een chroom laag op maar die hadden ze er bij M-tech al af gestraald op mijn verzoek. Snap niet dat er bedrijven zijn die zulke bagger maken :swear Heb het al vaker mee gemaakt dus ik vlak ze tegenwoordig preventief en elke keer is er wel weer iets aan de hand.

Keer gelezen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt, maar weet het niet zeker. Volgens mij hebben we het dan over hetzelfde type vliegwiel (weliswaar voor een v6 maar de fabrikant is hetzelfde volgens mij)

@rallyastra wrote:Vliegwiel komt bij M-tech vandaan, zou goed kunnen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt. Er zit ook altijd een chroom laag op maar die hadden ze er bij M-tech al af gestraald op mijn verzoek. Snap niet dat er bedrijven zijn die zulke bagger maken :swear Heb het al vaker mee gemaakt dus ik vlak ze tegenwoordig preventief en elke keer is er wel weer iets aan de hand.

Keer gelezen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt, maar weet het niet zeker. Volgens mij hebben we het dan over hetzelfde type vliegwiel (weliswaar voor een v6 maar de fabrikant is hetzelfde volgens mij)

@Jerremy wrote:Heb je 'n nieuwe brug Niels ?

Jep, was er klaar mee dat ik steeds een uur bezig was om de armen onder een verlaagde auto te krijgen. Deze brug is mooi drempel vrij en de armen kunnen extra laag.

@Jerremy wrote:Heb je 'n nieuwe brug Niels ?

Jep, was er klaar mee dat ik steeds een uur bezig was om de armen onder een verlaagde auto te krijgen. Deze brug is mooi drempel vrij en de armen kunnen extra laag.

Ok ja dat is idd het nadeel van veel 2 kolommers.

Maar een mooie brug dit ! Duits fabrikaat ook :thumbup

Ok ja dat is idd het nadeel van veel 2 kolommers.

Maar een mooie brug dit ! Duits fabrikaat ook :thumbup

Ja alleen kosten die gelijk 25.000 ruggen, misschien als ik straks mijn eigen bedrijfspand heb. Nu vind ik het zonde geld, nadeel is ook dat het stempel hefbruggen zijn en geen flexibele armen die je op meerdere plekken onder de auto kunt plaatsen.

Vandaag kleppendeksel weer opgehaald van de poedercoating, koppeling en dumpvalve binnen gekregen.

Kleppendeksel gemonteerd

twenterand2011120200608.jpg

img2011120200609.jpg

img2011120200610.jpg

twenterand2011120200612.jpg

Morgen de bak er aan en de motor inbouwen!

Ja alleen kosten die gelijk 25.000 ruggen, misschien als ik straks mijn eigen bedrijfspand heb. Nu vind ik het zonde geld, nadeel is ook dat het stempel hefbruggen zijn en geen flexibele armen die je op meerdere plekken onder de auto kunt plaatsen.

Vandaag kleppendeksel weer opgehaald van de poedercoating, koppeling en dumpvalve binnen gekregen.

Kleppendeksel gemonteerd

twenterand2011120200608.jpg

img2011120200609.jpg

img2011120200610.jpg

twenterand2011120200612.jpg

Morgen de bak er aan en de motor inbouwen!

Vandaag de motor ingebouwd en deels aangesloten,

img2011120300615.jpg

Intercooler buizen passend gemaakt

img2011120300618.jpg

img2011120300620.jpg

Verder nog camberplates gemonteerd, volgende week weer verder tis nu weekend!

img2011120300622.jpg

Terug
Naar boven