• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F Turbo

hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?

sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?

origineel gepost door jblfreak

hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?

sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?

Nee je moet alles 90 graden draaien, ook de bougiekabels 1 door draaien anders klopt die nog niet. ontstekig komt gewoon met een klembeugel vast te zitten.

Vandaag nieuwe olieleidingen gemaakt voor de turbo dus dat is ook af, en vanavod verder gegaan met de downpipe. Zit nu alleen nog te wachten op een flexibel deel en de kat.

Nog te doen

- Beugels ontsteking

- Inlaatbuis lassen ( aluminium)

- Uitlaat afmaken

- Remmen achter monteren ( wacht nog steeds op het goede revisie setje.. )

- Stekkers solderen remslijt indicator

- Ruitensproeier tankje

- Oliecatch tankje

- Vacuumleidingen

- Vloeistoffen afvullen

- Benzine vervangen ( staat al een aantal maanden in de tank )

- Starten

Dat gaat lekker :)

Mooi om te zien dat alles er nieuw en schoon op komt, zo hoop ik mijn A1 dragrace/circuithok ook op te kunnen bouwen :)

ga is slapen joh nielss :jerry

neeh zonder gein egt een dik project man volg het al sinds het begin :thumbup

groetjes ram ;)

Ja ik ga nu naar huis, dag was wel weer lang genoeg vanaf 8 uur vanmorgen :vertag Ach van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan sinds de 2e wereld oorlog :vertag

yezz, plz uitleg :P

Zal wel dezelfde functie hebben als een oil-catch-tank :P alleen dan voor benzine (dúh)

:P

Groeten Eric

Nee je kunt het vergelijken met een condensator van je audio, hij werk als een soort buffer zodat je nooit lucht in je leidingen krijgt en altijd genoeg brandstof hebt. Auto heeft ook 2 brandstofpompen, nu nog niet echt nodig maar in de toekomst gaat de auto waarschijnlijk nog meer vermogen krijgen dus dan is hij er vast op voorbereid :vertag

catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten...

Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.

Onder de kap kan het geen kwaad. Had de mijne daar ook zitten en in m'n kadettje komt ie weer daar te zitten.

origineel gepost door giuliettaevo

catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten...

Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.

Ik vind een brandstoftank van 40 liter binnen in de auto ook niet echt een fijn idee :vertag Bovendien is dit een plek waar hij echt niet snel geraakt zou worden.

EY Rally,

Heb een vraagje, wat is de afmeting van het flexibele deel wat je gaat gebruiken in het uitlaatsysteem?

Ik heb namelijk een 4/1 spruitstuk gekocht, maar hier zit geen compensator gedeelte op.

Nu zal ik dus een flexibel deel er tussen moeten plaatsen, maar vroeg me af hoe lang die min/max moet zijn, of kan ik gewoon een flex-deel van 10/15cm er tussen plaatsen? :hmmz

Tevens succes met je zoveelste top-project :) Ziet er allemaal goed uit... :wub

Groeten Eric

Terug
Naar boven