• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?

Zie je verkeerd, je koopt een auto wat in je budget valt en als je daarna weer wat gespaard hebt dan begin je met tunen, niet omdat het perse moet maar wel leuk is om te doen.

Dan hoor ik vaak mensen zeggen ach je krijgt er maar 15nm bij, maar als je op 1500 rpm 40 nm hebt en je krijgt er 15 bij dan merk je dat echt wel, het rijdt net even wat soepeler, en dat voor slechts een paar honderd euro.

Da's heel wat anders dan mijn oldtimer waar ik allerlei kunstgrepen uit moet halen als flowen van de spruitstukken om er iets meer vermogen uit te krijgen.

[rquote=1916093&tid=146528&author=Baas J.]ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten... hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?[/rquote]

Mja maar zo kunnen we wel ff doorgaan hè. Had jij wel nagedacht toen jij je OPC kocht dan, want die is ook verre van orgineel...:jerry

Maar jah ik snap het probleem ook niet, als je wilt tunen dan zoek je een goeie basis, dus iets waar je ook lekker wat uit kunt fokken zonder teveel onzin. En je rijdt toch proef met een auto voor je hem koopt? Dan doe je altijd effe stukkie snelweg, stukkie buitenweg en stukkie stad. Krijg je een zo compleet mogelijke indruk en dan weet je vanzelf of ie genoeg trekt of niet. :hmmz Of zie ik dat nou zo vreemd?

mensen met een opc hebben makkelijk praten.

maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet. ik woon in nh. als ik verderop wil, moet ik altijd via amsterdam, wat dus mege druk is, geen snelle auto nodig dus:angel

heb er tot nu toe ong 40000 mee gereden, zonder omkosten aan het blok gehad te hebben.

gaat evengoed 180/190 (waar kan je dat tegenwoordig nog rijden????? zonder te remmen, of geflitst te worden????

rijd je eindelijk een opc, denk je een hele man te wezen, wordt je er met gemak uitgetrokken door een seat ibiza/cordaba, golf gti/vr6, citroen saxo 1.6 vtr, of nog erger, een peugeot 205gti:P hahaha.

even zonder gekkegeit, een opc is een hele dikke wagen, lekker vlot, maar nee, geef mij dan maar een 1.6 of 1.8. is voor dagelijks mooi genoeg

rijd zo nu en dan ook met een t5 met rooie tdi gechipt, zit boven de 200pk. en mat dat ding trek je er ook zo vreselijk veel uit:D

Zie je verkeerd, je koopt een auto wat in je budget valt en als je daarna weer wat gespaard hebt dan begin je met tunen, niet omdat het perse moet maar wel leuk is om te doen.

Dan hoor ik vaak mensen zeggen ach je krijgt er maar 15nm bij, maar als je op 1500 rpm 40 nm hebt en je krijgt er 15 bij dan merk je dat echt wel, het rijdt net even wat soepeler, en dat voor slechts een paar honderd euro.

Da's heel wat anders dan mijn oldtimer waar ik allerlei kunstgrepen uit moet halen als flowen van de spruitstukken om er iets meer vermogen uit te krijgen.

is mijn mening, gaat hier over een 1,6 16v. en denk dat je daar wel wat uit kunt halen zonder gek te doen.

tis maar net wat je wilt he. van mij hoef ik niet zo veel vermogen te hebben, maar na dik anderhalf jaar met een 84pk te rijden, wilt je wel wat anders, nu laten chippen, en verschil zit er zeker in, dus kan weer 1.5 jaar verder rijden zonder dat ik me erg aan het inhalen ofzo:)

mensen met een opc hebben makkelijk praten.

maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet. ik woon in nh. als ik verderop wil, moet ik altijd via amsterdam, wat dus mege druk is, geen snelle auto nodig dus:angel

heb er tot nu toe ong 40000 mee gereden, zonder omkosten aan het blok gehad te hebben.

gaat evengoed 180/190 (waar kan je dat tegenwoordig nog rijden????? zonder te remmen, of geflitst te worden????

rijd je eindelijk een opc, denk je een hele man te wezen, wordt je er met gemak uitgetrokken door een seat ibiza/cordaba, golf gti/vr6, citroen saxo 1.6 vtr, of nog erger, een peugeot 205gti:P hahaha.

even zonder gekkegeit, een opc is een hele dikke wagen, lekker vlot, maar nee, geef mij dan maar een 1.6 of 1.8. is voor dagelijks mooi genoeg

rijd zo nu en dan ook met een t5 met rooie tdi gechipt, zit boven de 200pk. en mat dat ding trek je er ook zo vreselijk veel uit:D

[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]

[/rquote]

Dan doe je toch wel iets fout denk ik.... 9,5/10 auto's maken geen enkele kans... heb er al heel wat op mijn lijstje staan.

Ook een Golf 6 GTI kwam niet weg.

Elke km is fun! :D

is mijn mening, gaat hier over een 1,6 16v. en denk dat je daar wel wat uit kunt halen zonder gek te doen.

tis maar net wat je wilt he. van mij hoef ik niet zo veel vermogen te hebben, maar na dik anderhalf jaar met een 84pk te rijden, wilt je wel wat anders, nu laten chippen, en verschil zit er zeker in, dus kan weer 1.5 jaar verder rijden zonder dat ik me erg aan het inhalen ofzo:)

Ben het wel wel met baas j eens er zijn een hoop mensen die een een te kleine motor in bepaalde type auto's kopen omdat zo zuinig loopt en dat er achteraf gezegd wordt dat het allemaal niet snel genoeg. En nee ik heb geen OPC of van dat soort apparaten.

Maar een 1.6 kietelen kan wel maar dan moet je gewoon geld uitgeven.

een open luchtfilter en een spaghetti spruitstuk doen wel wat natuurlijk maar je moet natuurlijk niet denken dat je meteen 30pk erbij heb

[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]

[/rquote]

Dan doe je toch wel iets fout denk ik.... 9,5/10 auto's maken geen enkele kans... heb er al heel wat op mijn lijstje staan.

Ook een Golf 6 GTI kwam niet weg.

Elke km is fun! :D

kunnen ze in zeeland niet zo goed rijden denk ik:P

haha, maar nee, naar mijn mening bouwt opel niet super snelle moteren zoals andere merken dat doen.

heb toch meer het idee dat opel het bewust rustiger houd, solider zeg maar, betrouwbaarder.

Ben het wel wel met baas j eens er zijn een hoop mensen die een een te kleine motor in bepaalde type auto's kopen omdat zo zuinig loopt en dat er achteraf gezegd wordt dat het allemaal niet snel genoeg. En nee ik heb geen OPC of van dat soort apparaten.

Maar een 1.6 kietelen kan wel maar dan moet je gewoon geld uitgeven.

een open luchtfilter en een spaghetti spruitstuk doen wel wat natuurlijk maar je moet natuurlijk niet denken dat je meteen 30pk erbij heb

kunnen ze in zeeland niet zo goed rijden denk ik:P

haha, maar nee, naar mijn mening bouwt opel niet super snelle moteren zoals andere merken dat doen.

heb toch meer het idee dat opel het bewust rustiger houd, solider zeg maar, betrouwbaarder.

[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]mensen met een opc hebben makkelijk praten.

maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet.

[/rquote]

1 op 12/13 met een 1.6 8v?

nou ik heb dan geen opc maar een astra gsi c20xe en ik rijd met die auto op zijn zuinigst 1op 13,7

gemiddeld 1 op 13

ik sta ook nauwelijks aan de kant. boete's krijg ik vrijwel nooit.

of je nu een 1.6 hebt of weet ik wat voor groot snel blok. het ligt meer aan de bestuurder dan aan de auto. met een 1.6 kun je ook een bekeuring krijgen hoor

Ik reed met mijn oude astra G 1.6 8 klepper stationwagon 1:13 minimaal, s'omers 1:15,8, nu met de astra H 1.4 16 klepper 1:13,8

Enkel heb ik al wel gemerkt dat de H gewoon weer 100KG zwaarder is geworden, da's rijden met een dikke schoonmoeder op de achterbank:argue

Ik kan met rustig rijden 1 op 14, 1 op 15 halen met mijn 1.6 16v, maar ik ben best een stevige rijder en dan haal ik 1 op 12 ongeveer.

Terug
Naar boven