• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?

[rquote=1916717&tid=146528&author=robert_corsa]mensen met een opc hebben makkelijk praten.

maar ik sta bij controlles nooit aan de kant, heb nouwlijks bekeuringen, tikkie en lopen, 8v moteren hebben nooit wat, altijd zuinig, (altijd 1.12/1.13) hoe gek je ook doet.

[/rquote]

1 op 12/13 met een 1.6 8v?

nou ik heb dan geen opc maar een astra gsi c20xe en ik rijd met die auto op zijn zuinigst 1op 13,7

gemiddeld 1 op 13

ik sta ook nauwelijks aan de kant. boete's krijg ik vrijwel nooit.

of je nu een 1.6 hebt of weet ik wat voor groot snel blok. het ligt meer aan de bestuurder dan aan de auto. met een 1.6 kun je ook een bekeuring krijgen hoor

Ik reed met mijn oude astra G 1.6 8 klepper stationwagon 1:13 minimaal, s'omers 1:15,8, nu met de astra H 1.4 16 klepper 1:13,8

Enkel heb ik al wel gemerkt dat de H gewoon weer 100KG zwaarder is geworden, da's rijden met een dikke schoonmoeder op de achterbank:argue

Benzineprijs wel gezien ??? Baal dat ik met me G 1.6 8v slechts 1 op 14,? haal...

Baal dan nog meer dat me E GSi 2.0 8v RIP is :cry ... daar heb ik 1op18 mee gehaald

Ik kan met rustig rijden 1 op 14, 1 op 15 halen met mijn 1.6 16v, maar ik ben best een stevige rijder en dan haal ik 1 op 12 ongeveer.

[rquote=1916787&tid=146528&author=robert_corsa]mijne loopt nu 1.13.

maak hier eerdaags ffies foto's van. ook met daarop gereden kmters etc.

[/rquote]

hoezo... geloof je mij niet? hij heeft gemiddeld 7.3 l/100km aan, soms schiet hij naar 7.5, maar dan heb ik ergens in de stad gereden

Benzineprijs wel gezien ??? Baal dat ik met me G 1.6 8v slechts 1 op 14,? haal...

Baal dan nog meer dat me E GSi 2.0 8v RIP is :cry ... daar heb ik 1op18 mee gehaald

zo meet je dat niet.

tank je auto vol.

dagteller op nul.

rijd hem leeg en ga weer tanken.

deel de km's door het aantal getankte liters

[rquote=1916787&tid=146528&author=robert_corsa]mijne loopt nu 1.13.

maak hier eerdaags ffies foto's van. ook met daarop gereden kmters etc.

[/rquote]

hoezo... geloof je mij niet? hij heeft gemiddeld 7.3 l/100km aan, soms schiet hij naar 7.5, maar dan heb ik ergens in de stad gereden

Je kan bij dBilas naast de turbo kit ook een aitflow kit kopen, kost dacht ik rond de 1000 euro....

inlaatspruitstuk

airflow kit met zeer brede luchtinlaat (breder dan de vec c)

Daarnaast met chippen kan je al uitkomen op 130-140 pk's

Handig als je geen 5000 euro hebt...

[rquote=1917004&tid=146528&author=Oenatje]zo meet je dat niet.

tank je auto vol.

dagteller op nul.

deel de km's door het aantal getankte liters[/rquote]

Zo doe ik het ook.

Mark

zo meet je dat niet.

tank je auto vol.

dagteller op nul.

deel de km's door het aantal getankte liters

Je kan bij dBilas naast de turbo kit ook een aitflow kit kopen, kost dacht ik rond de 1000 euro....

inlaatspruitstuk

airflow kit met zeer brede luchtinlaat (breder dan de vec c)

Daarnaast met chippen kan je al uitkomen op 130-140 pk's

Handig als je geen 5000 euro hebt...

Met moderne motoren moet 1:15 toch wel te halen zijn voor een benzine motor, onze oude corsa reed 1:18 en dat was een benzine 1.2i

[rquote=1917004&tid=146528&author=Oenatje]zo meet je dat niet.

tank je auto vol.

dagteller op nul.

deel de km's door het aantal getankte liters[/rquote]

Zo doe ik het ook.

Mark

Volgens mij is heel de insteek van dit topic verdwenen. Lijkt er meer op een "kijk mijn auto rijdt 400 meter verder op 1 liter benzine dan die van jou" topic :hmmz Die jongen wil gewoon weten of ie wat met zijn motor kan doen voor weinig geld. Blijkbaar kan dit niet, punt klaar lijkt mij:sleeping

Met moderne motoren moet 1:15 toch wel te halen zijn voor een benzine motor, onze oude corsa reed 1:18 en dat was een benzine 1.2i

Volgens mij is heel de insteek van dit topic verdwenen. Lijkt er meer op een "kijk mijn auto rijdt 400 meter verder op 1 liter benzine dan die van jou" topic :hmmz Die jongen wil gewoon weten of ie wat met zijn motor kan doen voor weinig geld. Blijkbaar kan dit niet, punt klaar lijkt mij:sleeping

Terug
Naar boven