• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?

ik denk dat je die how to "luchtfilter begrenzers verwijderen" gewoon moet doen en het daarbij moet laten.

eventueel inlegfilter van green of K&N en dat was het wel.

andere opties worden al gelijk een paar honder euro of meer.

je had gewoon beter meteen een 2 liter auto moeten kopen in het begin denk ik.

nou, zal je even waardevolle info geven.

Ik heb een astra g met een z1.6se erin (1.6 8v met standart 84pk.

Er hebben al heel wat mensen meegereden met mij, allemaal vonden ze hem zeker niet vlot.

laatst heb ik wat dingen aangepast, die zelfde mensen weer mee laten rijden, en heb al veel positieve reacties gehad.

o.a. dat hij vlotter doortrekt, en gewoon een stukje merkbaar vlotter is.

wat er aan gedaan:

-mid demper vervanger en remus duplex

-cold air caron intake met turbo propellor

-hij is gechipt, en kreeg er 10pk bij.

het laatste raad ik je zeker aan, koste 250 euro, maar je heb er heel veel plesier aan.

hij liep altijd rond de 1.11, ik rijd nu vlotter dan anders, en rijd nu 1.13

al met al ben ik er erg blij mee, uitlaat systeem heb ik er al tijden onder zitten, cold air intake nog maar pas (geeft geen tot nouwelijks extra geluid.

Afb0453.jpg

Afb0455.jpg

Afb0448.jpg

nou, zal je even waardevolle info geven.

Ik heb een astra g met een z1.6se erin (1.6 8v met standart 84pk.

Er hebben al heel wat mensen meegereden met mij, allemaal vonden ze hem zeker niet vlot.

laatst heb ik wat dingen aangepast, die zelfde mensen weer mee laten rijden, en heb al veel positieve reacties gehad.

o.a. dat hij vlotter doortrekt, en gewoon een stukje merkbaar vlotter is.

wat er aan gedaan:

-mid demper vervanger en remus duplex

-cold air caron intake met turbo propellor

-hij is gechipt, en kreeg er 10pk bij.

het laatste raad ik je zeker aan, koste 250 euro, maar je heb er heel veel plesier aan.

hij liep altijd rond de 1.11, ik rijd nu vlotter dan anders, en rijd nu 1.13

al met al ben ik er erg blij mee, uitlaat systeem heb ik er al tijden onder zitten, cold air intake nog maar pas (geeft geen tot nouwelijks extra geluid.

Afb0453.jpg

Afb0455.jpg

Afb0448.jpg

Als je sneller wilt zijn moet je je onderstel aanpakken....snelheid die er niet uit hoeft in een bocht scheelt ook weer accelereren. En goed leren rijden en luisteren naar de motor. Een 1.6 16v moet je niet helemaal in het rode doorjassen, schakelen bij 5.500 toeren rij je al veel sneller. Ik zet er toch redelijk wat volk mee te kakken. Voor de rest, chipje hier, buisje daar, en dan win je net aan 10 pk als je heeeeeeel erg je best doet.

Maar het belangrijkste, als je kan rijden rij je 3 kwart al zoek...

Als je sneller wilt zijn moet je je onderstel aanpakken....snelheid die er niet uit hoeft in een bocht scheelt ook weer accelereren. En goed leren rijden en luisteren naar de motor. Een 1.6 16v moet je niet helemaal in het rode doorjassen, schakelen bij 5.500 toeren rij je al veel sneller. Ik zet er toch redelijk wat volk mee te kakken. Voor de rest, chipje hier, buisje daar, en dan win je net aan 10 pk als je heeeeeeel erg je best doet.

Maar het belangrijkste, als je kan rijden rij je 3 kwart al zoek...

een paar pk meer is altijd meegenomen, maar vooral nm aan trekkracht meer is belangrijk, zeker als het koppel onderin begint, mijnvrouw vond het allemaal maar onzin, tot ik de restrictiepijp eruit haalde en het zelfs haar opviel dat het beter rijdt.

nu nog een keer chiptunen.

een paar pk meer is altijd meegenomen, maar vooral nm aan trekkracht meer is belangrijk, zeker als het koppel onderin begint, mijnvrouw vond het allemaal maar onzin, tot ik de restrictiepijp eruit haalde en het zelfs haar opviel dat het beter rijdt.

nu nog een keer chiptunen.

ik heb eens geneust op het www en speciaal op het astra ownwers club

de z16xe is niet via obd te chippen, hier moet de ecu voor uitgebouwd worden=duur

na het chippen heb je ongeveer 12 pk en 10Nm meer tot je beschikking

naast een aantal andere ingrepen kom je met een z16xe op maximaal 24 pk meer uit meer zit er niet in

voor die 24 pk moet je echter wel diep in de buidel tasten zoveel dat het niet lonend is.

ik heb eens geneust op het www en speciaal op het astra ownwers club

de z16xe is niet via obd te chippen, hier moet de ecu voor uitgebouwd worden=duur

na het chippen heb je ongeveer 12 pk en 10Nm meer tot je beschikking

naast een aantal andere ingrepen kom je met een z16xe op maximaal 24 pk meer uit meer zit er niet in

voor die 24 pk moet je echter wel diep in de buidel tasten zoveel dat het niet lonend is.

Mooi man die luchtinlaat van hierboven.

Loopt ie alsnog over de uitlaat heen.

Wordt de aangezogen lucht alsnog warm............:cry

Terug
Naar boven