origineel gepost door AsconaC20NE
oorspronkelijk is hij gemaakt voor de 2.0 en 2.2 ecotec motoren voor amerikaanse modellen. Ik heb deze ook uit de USA
en de 2.2 in astra's zijn eigenlijk amerikaanse blokken, en daar past deze zo 100% bovenop zonder ook maar 1 enkele aanpassing! Echter moeten bij europeze auto's wel enkele wijzigigingen worden doorgevoerd zoals het verplaatsen van de ECU omdat die op het inlaatspruitstuk zit. Accu moet naar de kofferbak en wat kleine dingen nog, maar het is er gewoon op gemaakt, orginlee GM.
en met de juiste software haal je zonder problemen zo 240PK uit de 2.2, nog meer is ook makkelijk mogelijk, maar de 2.2's zijn gemaakt voor vermogens tot 260 PK, dus dan zul je veel meer moeten aanpassen als je daar boven wilt zitten. 240 is genoeg :angel
er zijn ongeveer 40 speedsters 2.2's met SC en een paar astraatjes en vectraatjes B in de wereld, dus ik ben zeker niet de eerste. Wat het voor mij makkelijker maakt als ik meer info nodig heb.
Heb alles nu thuis klaar liggen, alleen ik heb gewoon geen tijd, net een huis gekocht wat prioriteit 1 heeft nu. Maar als alles lukt dan plaats ik wel een how-to.
Mooie astra trouwens calibrainpower :thumbup als je de astra net zo maakt zoals jij jou calibra hebt gedaan gaat dat vast helemaal goedkomen. Wanneer ben je van plan hem op kenteken te zetten?
kan maar 1 ding zeggen . . . sweeeeeeeeeeeet :wub
dat van de z22se wist ik overigens niet, van de z20net wel. Die zit namelijk met die Eaton op de Saturn Ion Redline.