• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G cabrio's?

klopt, bij mijn astra kan dit ook... 2x binnen 3 seconden op 'open' drukken en het dak gaat er volledig af.

2x binnen 3 seconden op sluiten drukken en je kunt gewoon weglopen, sluit het dak weer :agent

Heb er toen een keer een filmpje van gemaakt

volgens mij optioneel

je hebt ook 2 type daken, sommigen moet je eerst met de hand iets omzetten aan het dak en dan kun je hem elektrisch openen. Daarbij kan dat uiteraard zeker niet. En bepaalde modellen hebben een volautomatisch dak, wat ik heb. Daar is het wel optioneel nog bij te bestellen of naderhand op te maken

Mooie Cabrio Joost ! :thumbup Gave feature ook dat met die kap.

Zijn dit nu je nieuw velgen ? Mooi hoor.. 18"

Netjes !

Ik heb sowiezo het automatische dak, zonder hendel in het midden, Heb je enig idee wat dit zou gaan kosten als dit er niet standaard op zit? vind het echt de bom nammelijk

Mooie Cabrio Joost ! Gave feature ook dat met die kap.

Zijn dit nu je nieuw velgen ? Mooi hoor.. 18"

Netjes !

orgineel zaten de velgen er onder die jij nu in het bezit hebt. Maar omdat er 4 versleten (en zelfs verschillende) banden op zaten toen ik de auto kocht heb ik ze bewaard voor winterbanden. En de 18 inch van irmscher had ik nog liggen en die er onder gezet. Daar rij ik al weer een jaar mee rond. Maar ik heb nu voor weinig een haast nieuw 16 inch lichtmetalen winterwielensetje op de kop getikt. Vandaar dat ik die 17 inch velgen over heb gehouden.

Ik heb sowiezo het automatische dak, zonder hendel in het midden, Heb je enig idee wat dit zou gaan kosten als dit er niet standaard op zit? vind het echt de bom nammelijk

dan kán het er op zitten, maar dan is het altijd achteraf in te bouwen. Als je een klein beetje handig bent met wat draadjes aan te sluiten (je hoeft echt geen automonteur te zijn) dan kun je het zelf, dan moet je zo'n setje hier kopen

deze adverteren ook op ebay en daar heb ik het voor 60 euro vandaan gehaald. Zowel de op afstandbediening functie, maar ook dat je de knop in het interieur niet hele tijd in hoeft te houden bij openen of sluiten, maar 3 seconden inhouden en de rest gaan vanzelf :wors

alleen op die website lijkt het alsof ze die apart los van elkaar verkopen.

Oké bedankt, maar als ik het goed begrijp had jij het ook niet standaard?

Moet er veel open geschoefd worden hiervoor dan? Of is het meer iets van een relais vervangen?

Oké bedankt, maar als ik het goed begrijp had jij het ook niet standaard?

Moet er veel open geschoefd worden hiervoor dan? Of is het meer iets van een relais vervangen?

nee ik had het niet standaard. Als je de auto hebt probeer dit; houd de sleutel ingedrukt op 'openen'. Als dan het dak (met de knop inhouden) naar beneden gaan is het een kwestie van bij de bijrijderskant rechsts bij de voeten bedrading doorknippen en dan komt er een soort van relais tussen.

Het zelfde geld voor het knopje op het dash. Dit loshalen, bedrading doorknippen. Kastje er tussen en juist aansluiten. En 3 seconden de knop in houden en dan gaat het vanzelf :thumbup

Heb je dat niet met dat knopje inhouden of een handmatig dat (met zo'n hendel aan het dak) dan wordt het een ander (moeilijk) verhaal. Niks is onmogelijk natuurlijk :D

Joost, aha op zo'n manier.. Hoe dan ook, die 18incher staan super op je cabrio

thnx :thumbup

hierbij 2 foto's van de ombouw in testopstelling

Nokia-N96-joost998.jpg

Nokia-N96-joost997.jpg

@AsconaC20NE

Ik heb op autoweek.nl/forum de geschiedenis van jouw Astra gevonden, mooi project hoor!

Een hoop werk aan gehad las ik, hieruit heb ik wel een hoop vragen aan je:

-Welke middelen heb je gebruikt om je kap te reinigen en waterafstotend te behandelen?

- Waarmee heb je het kunststof behandeld?

- Waarmee heb je het leer behandeld?

- Ik las dat je een Parrot mki9200 ingebouwd hebt, kan dit ook op de standaard VDO cdr500 welke in mijn Astra zit?

werkt dit perfect, wat betreft muziek via audio in?/ bluetooth?

Ik was aanvankelijk van plan om een andere radio in mijn astra te laten zetten, maar welicht is een Parrot mki9200 een betere optie?

middelen voor de kap heb ik Regg Topp gebruikt, zowel voor schoonmaken als beschermen. Das het enige wat ik heb gebruikt dus heb er geen ervaringen met andere producten, maar dit werkte prima

Kunstof heb ik geen speciaal iets gebruikt, iets van cockpit clean, de vloer heb ik met een soort van speciale reiniger gebruikt, wat een beetje lijkt op vloerbedekkingreiniger en daar heb ik ook wat kunstofdingen mee schoongemaakt, maar weet de naam er niet meer van.

Leer heb ik met meguiars schoongemaakt en gereignigd, maar dat is nog niet helemaal naar wens

een parrot kun je vrijwel overal op aansluiten. en de mki9200 kun je ook cardreaders/ipod/aux op aansluiten en zo van je orginele radio een mooi modern radioding maken waar ook nog handsfree in zit. Werkt echt top!

Voor bij een absolute must omdat ik de navigatieradio per se wilde houden met stuurbediening. Op autoweek staat het allemaal wel uitgebreid beschreven :wors

Het was wel veel werk maar daar was de prijs van de astra ook naar en het is vooral veel tijd wat het kost, maar wel leuk werk. Daarnaast is het via mijn werk ook goed te doen allemaal

Dat is ook een van de redenen dat ik dit een mooi alternatief vind! Lijkt me erg zonde om de radiobediening op het stuur niet meer te kunnen gebruiken wanneer je een andere radio zou inbouwen.

Ik ga morgen me dealer nog maar eens bellen of het nog lang duurt totdat me Astra rijklaar is.

Ik heb begrepen dat jij ook bij Opel werkt? Hoelang mag het duren om een auto rijklaar te maken?

We praten over poetsen, beurt +distributieriem, scherm boortcomputer repareren en centrale deurvergrendeling op sleutel herstelen in plaats van op losse alarm kastje.

Ligt er net aan hoe druk ze het hebben in de werkplaats. Theoretisch is het onderdelen bestellen, dag er na kan alles binnen zijn en dit is makkelijk binnen 1 dag allemaal te doen , zelfs het poetsen :P

Maar bij ons zit je op dit moment op ongeveer een weekplanning voor een gebruikte auto zonder al te veel gekke dingen. Dus zaterdag kopen is de zaterdag er op rijden.

Maar ik weet dat het eind december erg druk is, dan kan het zo een 3 weken duren, maar dat veschilt dus per garage

Afwachten dus, ik heb ook liever dat het goed gebeurt dan dat ik weer terug moet omdat e.e.a niet lekker of goed werkt.

Ik zou ook even goed kijken wanneer je dakloos rijd met de ramen omhoog. Die ramen van voor en achter klapperen vaak tegen elkaar. Is ook een bekend probleem en super irritant

dat weten ze bij de Opel dealer wel, is een bekend probleem met een buitendienstoplossing :thumbup komen soort van strips tussen de ruiten

ik ervaar het niet direct als hinderlijk maar als het opgelosdt kan worden, deze buitendienst oplossing, aan wat voor kosten moet ik dan denken..

klopt dan is het probleem opgelost als je de achterste ruiten iets naar beneden doet maar het klappert de hele tijd op iets oneffen wegdek.

Ik zal eens even zoeken wat exact de oplossing is...

kan de afbeeldingen niet kopieren

Buitendienstoplossing: 1545

Onderwerp: Zijruiten - Geluidsontwikkeling bij open kap

Modellen: Motoren: Optie:

Astra-G Cabrio 2001...2003 All

Klacht: Geluidsontwikkeling door de zijruiten bij geopende kap.

Oorzaak: Afstand tussen de voorste zijruit van het portier en de afdichting van de achterste zijruit is niet juist.

Productie: Vanaf VIN W0L0TGF67 3 B 001866 (productiedatum 24 sept. 2002) werd de positie van de achterste zijruit iets naar buiten verschoven.

Oplossing:

In geval van reclamatie door de klant gelieve u als volgt te werk te gaan:

Stap 1:

kap openen en afstand van de achterste zijruit tot de zijruit van het

voorportier meten:

A: toestand OK, 1: achterste zijruit, 2: zijruit voorportier

B: toestand NOK

Wanneer de voorste zijruit van het portier niet tegen de afdichting rust,

gaat u als volgt te werk:

- plastickap onderaan het portier verwijderen.

- met een viltstift de oorspronkelijke positie van de leirail markeren.

- beide bouten losdraaien en de geleiding naar buiten verschuiven.

- bouten weer vastdraaien en controleren of de zijruit van het portier

tegen de afdichting van de achterste zijruit rust.

- de overlapping van de achterste en voorste zijruiten bij gesloten kap

als volgt controleren:

a) voorste zijruit ca. 40 mm omlaag bewegen en achterste zijruit omlaag

en weer omhoog bewegen.

b) achterste zijruit sluiten, voorste zijruit openen en weer sluiten.

Wanneer na de uitgevoerde werkzaamheden van stap 1 de geluiden nog steeds

hoorbaar zijn of een overlapping tussen de ruiten wordt geconstateerd, moet

de oorspronkelijke positie van de geleiding weer worden ingesteld en moet

het werk worden voortgezet met stap 2.

Stap 2:

- kap openen.

- leuning achterbank en bekleding van de zitting verwijderen.

- zijbekleding verwijderen.

- bovenste vastzetschroef grendelbout (alleen rechterzijde.

- stelschroef tegen de klok in draaien totdat de voor- en de achterruit

contact maken.

Bij gesloten kap waarborgen dat geen overlapping bestaat, zoals reeds in de

vorige stap toegelicht:

wanneer tijdens de controle een overlapping van de ruiten wordt geconstateerd,

de achterste zijruit 28 mm omlaag bewegen, de waterafstotende folie onderaan

insnijden (kruissnede), de centrale borgmoer losdraaien en de stelschroef

tegen de klok in draaien, zodat de ruit naar binnen beweegt.

Opmerking:

waterafstotende folie weer sluiten met geschikt plakband. Wanneer de folie

verwijderd werd, moet een nieuwe folie worden gebruikt om het binnendringen

van water te vermijden.

Voordat de gedemonteerde onderdelen weer worden gemonteerd, is een controle

volgens a) en b) vereist.

Terug
Naar boven