• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g coupe turbo. kopen of laten staan? hoe behandelen??

robert_corsa

Woont hier bijna
wil volgend jaar toch kijken voor een andere auto.

Ik zou graag iets uniekers en snellers willen dan mijn huidige astra g 3 deurs 1.6 8v

stel, ik vind een leuke nette coupe turbo, eerste eigenaar en rond de ton gelopen.

waar moet ik dan op letten bij zulk soort auto's?

zijn er veel voorkomende mankementen? hoor vaak dat de turbo zeer gevoelig is.

hoe moet ik een turbo behandelen, dan bedoel ik met name het besturen van een motor met turbo.

als iemand een andere type opel kan aanbevelen mag dat ook.

-minimaal 1.8 of 115pk

-ruime kofferbak

-benzine

-2000-2005

-geen station

robert

ik heb zelf ook de overstap gemaakt van 1.6 8v naar een 2.0 16v turbo.. en was meteen hookt, elke auto waar ik sinds die tijd in heb gereden is maar saai, omdat ze gewoon geen boost hebben.

maja het zuipt wel aardig..

ik heb zelf ook de overstap gemaakt van 1.6 8v naar een 2.0 16v turbo.. en was meteen hookt, elke auto waar ik sinds die tijd in heb gereden is maar saai, omdat ze gewoon geen boost hebben.

maja het zuipt wel aardig..

haha, vind 200pk wel genoeg hoor:)

heb het liefst een orginele. het gepimp heb ik wel gehad, daar heb ik een corsa a tr voor:D

ben er al achter gekomen dat je geen nette gestylde auto kan rijden als daily. is gewoonweg niet netjes te houden, dus totaal niet praktisch.

haha, vind 200pk wel genoeg hoor:)

heb het liefst een orginele. het gepimp heb ik wel gehad, daar heb ik een corsa a tr voor:D

ben er al achter gekomen dat je geen nette gestylde auto kan rijden als daily. is gewoonweg niet netjes te houden, dus totaal niet praktisch.

Ik vind dit juist een hele mooie turbo coupe: viewtopic.php?f=73&t=156001 :

En ook nog helemaal orgineel :thumbup alleen wat je al zegt,jammer van de hoge km.stand.

Heb zelf ook een G coupe gehad, geweldige auto,maar de reden dat ik hem heb verkocht was omdat de 1.8 125 pk toch te traag is als je van sportief rijden houd.

Zou zelf ook nog wel eens ooit een astra g turbo willen gaan rijden maar durf het ook niet zo goed aan om de zelfde reden als jou. Daarom heb ik 2 jaar geleden een G opc 1 gekocht (X20XER)

Ik vind dit juist een hele mooie turbo coupe: viewtopic.php?f=73&t=156001 :

En ook nog helemaal orgineel :thumbup alleen wat je al zegt,jammer van de hoge km.stand.

Heb zelf ook een G coupe gehad, geweldige auto,maar de reden dat ik hem heb verkocht was omdat de 1.8 125 pk toch te traag is als je van sportief rijden houd.

Zou zelf ook nog wel eens ooit een astra g turbo willen gaan rijden maar durf het ook niet zo goed aan om de zelfde reden als jou. Daarom heb ik 2 jaar geleden een G opc 1 gekocht (X20XER)

opel_astra_coupe_2_2_16v_automaat_daytona_93541672688794774.jpg

dit vind ik ook wel een leuk kleurtje, en je ziet het heeeeel weinig op de coupe's.

het is zoiezo geen arden blue

opel_astra_coupe_2_2_16v_automaat_daytona_93541672688794774.jpg

dit vind ik ook wel een leuk kleurtje, en je ziet het heeeeel weinig op de coupe's.

het is zoiezo geen arden blue

astra g opc1 is ook nog een optie, als je onder de 3000 toeren blijft ook nog best zuinig (en traag), en volgensmij ook nog wel wat unieker dan een coupe

astra g opc1 is ook nog een optie, als je onder de 3000 toeren blijft ook nog best zuinig (en traag), en volgensmij ook nog wel wat unieker dan een coupe

Een coupé kan ik alleen maar aanraden.

Ik heb dan wel de lichtste motor die er ooit in geleverd is 1.6 105 pk, maar zelfs die rijd echt leuk!

Qua interieur en koffer is het nog best een grote wagen en best wel praktisch.

Een coupé kan ik alleen maar aanraden.

Ik heb dan wel de lichtste motor die er ooit in geleverd is 1.6 105 pk, maar zelfs die rijd echt leuk!

Qua interieur en koffer is het nog best een grote wagen en best wel praktisch.

Hehe van 1.6 8v naar 2.0t 16v.... een grotere stap kan je volgens mij niet maken, je zal er in elk geval geen spijt van krijgen. :D

Turbo is vaak kapot na zeg 100k, meteen vervangen voor z20leh turbo.

Als je even door hebt gereden, zorg dan voor een paar rustige km's, zorg dat de turbo wat af kan koelen... das eigenlijk het enige waar je een klein beetje rekening mee moet houden. Stelt eigenlijk weinig voor.

Voor de rest een beetje de standaard astra g dingetjes....en ook onderhoudsboekje...al zegt dat soms ook weinig, ik doe al het onderhoud zelf bv, en durf er om te wedden dat mn auto in een stuk betere staat is dan door externen onderhouden auto's.

Ga gewoon op de algemene indruk af.... het zijn luxe wagentjes, er rijden er ook niet veel. Bevalt t je niet, op zoek naar de volgende..

Terug
Naar boven