• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G van trommelrem naar schijfrem

AstraG5

Post weinig
Zoals de titel al zegt, ik wil bij mij Astra G van 4x100 naar 5x110. En ik wilde weten wat ik daarvoor nodig heb. Dus dat betekend ook aan de achteras de trommels eraf voor schijven. en heb enkele vragen hierover:

- Kan je de originele achteras behouden en de schijven hierop monteren?

- Welke type schijven en afmeting kan ik nemen, je hebt hier veel soorten in.

- Wat heb ik allemaal nodig?

- Is het zelf te doen?

- Heb ik abs op mijn Astra G 1.6 8v club uit 99?

- Krijg ik een grotere naafdiameter? Wat nu 56,6 is.

Wachtend op reacties.....

Een adapter van 10mm?? Nee dat dacht ik niet. Beetje onveilig. Ik heb deze auto nu 2 jaar, rijdt prima mankert verder niets aan. Velgen wilde ik gewoon dit type hebben dus ben ook bereid om er wat voor om te bowen. Wat Bluns ook zegt: het is een hobby, en dat mag geld kosten. Ben ik volledig mee eens. Voor sommigen is het een vervoersmiddel. Voor mij is het meer dan dat alleen.

Dus ik heb liever reacties die mij verder helpen dan reacties van mensen die het niet snappen waarom alleen voor een paar velgen te doen.

Een adapter van 10mm?? Nee dat dacht ik niet. Beetje onveilig. Ik heb deze auto nu 2 jaar, rijdt prima mankert verder niets aan. Velgen wilde ik gewoon dit type hebben dus ben ook bereid om er wat voor om te bowen. Wat Bluns ook zegt: het is een hobby, en dat mag geld kosten. Ben ik volledig mee eens. Voor sommigen is het een vervoersmiddel. Voor mij is het meer dan dat alleen.

Dus ik heb liever reacties die mij verder helpen dan reacties van mensen die het niet snappen waarom alleen voor een paar velgen te doen.

ABS heb je als je het 'ABS-lampje' aanziet gaan in je dash als je je contact aanzet.

Wat je nodig hebt....het gemakkelijkst is een donorauto zoeken op de sloop en daar alles vanaf slopen. Het is gemakkelijk zelf te doen als je gewoon logisch kan nadenken. Je vraag over de naafdiameter kan ik niet beantwoorden, maar er zijn er vast die dat wel weten.

Vergeet ook niet andere velgen aan te schaffen ;) Daar kwam een maat van me achter nadat hij alles had omgebouwd. Perfect voorbereid, ombouw was zo gebeurd en toen was het wachten op de juiste velgen.

ABS heb je als je het 'ABS-lampje' aanziet gaan in je dash als je je contact aanzet.

Wat je nodig hebt....het gemakkelijkst is een donorauto zoeken op de sloop en daar alles vanaf slopen. Het is gemakkelijk zelf te doen als je gewoon logisch kan nadenken. Je vraag over de naafdiameter kan ik niet beantwoorden, maar er zijn er vast die dat wel weten.

Vergeet ook niet andere velgen aan te schaffen ;) Daar kwam een maat van me achter nadat hij alles had omgebouwd. Perfect voorbereid, ombouw was zo gebeurd en toen was het wachten op de juiste velgen.

5-gaats kun je de grote schijfremmen van de opc monteren. En je hebt keuze uit meer velgen.

Ik denk trouwens dat iedere Astra G abs heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Naast dat lampje, zoals ik hierboven al aangaf, merk je het ook aan het trillen van je rempedaal als het ingrijpt wanneer je wielen stilstaan, bijv. bij remmen op gladde ondergrond.

5-gaats kun je de grote schijfremmen van de opc monteren. En je hebt keuze uit meer velgen.

Ik denk trouwens dat iedere Astra G abs heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Naast dat lampje, zoals ik hierboven al aangaf, merk je het ook aan het trillen van je rempedaal als het ingrijpt wanneer je wielen stilstaan, bijv. bij remmen op gladde ondergrond.

Waarom zou je naar 5 gaats gaan? Heeft dit meerwaarde? Ik heb hier nog een achteras van een astra g liggen met schijfremmen steek 4 x 100, ooit op een sloop weggehaald om onder mijn toenmalige astra te leggen omdat ik meer vermogen wilde. Het is er echter nooit van gekomen. Mocht je toevallig intresse hebben dan laat maar weten ;)

Mvg Matty

Waarom zou je naar 5 gaats gaan? Heeft dit meerwaarde? Ik heb hier nog een achteras van een astra g liggen met schijfremmen steek 4 x 100, ooit op een sloop weggehaald om onder mijn toenmalige astra te leggen omdat ik meer vermogen wilde. Het is er echter nooit van gekomen. Mocht je toevallig intresse hebben dan laat maar weten ;)

Mvg Matty

ik wil 5x110 omdat k daar nu me gewenste velgen voor heb. Brock B2 in de maten 8,5 en 10J in 17 inch. Hier is moeilijk aan te komen omdat je ze niet meer kan bestellen.

Dus moet nu nog schijven klauwen wielnaven e.d. hebben. Maar wat k al zeg in schijven heb je veel keuze aan maten. Welke heb ik dan nodig? Iemand die misschien nog iets in 5x110 heeft liggen??

ik wil 5x110 omdat k daar nu me gewenste velgen voor heb. Brock B2 in de maten 8,5 en 10J in 17 inch. Hier is moeilijk aan te komen omdat je ze niet meer kan bestellen.

Dus moet nu nog schijven klauwen wielnaven e.d. hebben. Maar wat k al zeg in schijven heb je veel keuze aan maten. Welke heb ik dan nodig? Iemand die misschien nog iets in 5x110 heeft liggen??

Niet elke Astra G heeft abs, mijn goedkope uitvoering heeft het niet.

Wel weet ik dat je handremkabels, remslang etc anders zijn.

Niet elke Astra G heeft abs, mijn goedkope uitvoering heeft het niet.

Wel weet ik dat je handremkabels, remslang etc anders zijn.

zo,n ingreep bij een 99 er is het niet voordeliger om het orgineel te houden te verkopen en een leuke 1800 of zo te pakken ????????

ik denk dat je niet zoveel duurder uit zal zijn .kijk maar is wat naven kosten

Bert

zo,n ingreep bij een 99 er is het niet voordeliger om het orgineel te houden te verkopen en een leuke 1800 of zo te pakken ????????

ik denk dat je niet zoveel duurder uit zal zijn .kijk maar is wat naven kosten

Bert

niet als je alles in 1 koopt. meestal hebben ze achterassen voor een euro of 150 a 200. dan zou je enkel de vooras moeten hebben. naven rond de 80 euro stuk. denk dat ik aan de 350 terecht kom alles bij elkaar genomen......

niet als je alles in 1 koopt. meestal hebben ze achterassen voor een euro of 150 a 200. dan zou je enkel de vooras moeten hebben. naven rond de 80 euro stuk. denk dat ik aan de 350 terecht kom alles bij elkaar genomen......

Je hebt nodig

Voor: Remklauwen, Schijven, Fusestukken, Wielnaven, Remblokken 280 (OPC Klauwen / Schijven 308)

Achter: Remklauwen, Shijven, Adapterplaat, Wielnaven, Remblokken 260mm

Denk dat je toch wel kunt reken op zon 1000 euro materiaalkosten.

Remleidingen kun je gewoon de huidige gebruiken.

Je hebt nodig

Voor: Remklauwen, Schijven, Fusestukken, Wielnaven, Remblokken 280 (OPC Klauwen / Schijven 308)

Achter: Remklauwen, Shijven, Adapterplaat, Wielnaven, Remblokken 260mm

Denk dat je toch wel kunt reken op zon 1000 euro materiaalkosten.

Remleidingen kun je gewoon de huidige gebruiken.

en dat voor een paar velgen ???????????????????

ik zie de totale meerwaarde er niet van ,,heb je een 16 8 klepper die al niet zo bijster snel en sterk is heb je straks formule 1 remmen er op.

doe dan zo,n ding weg en koop een echt leuk uitgevoerde 1800 of 2.0 of een 2.2 liter.

je praat hier over een 99 er met een ???totaal los waarde van nog geen 1500 €. lees het schade verhaal van de astra diesel van 2002 maar een tijd terug 1300€ brokken en los met behoud van de wagen .

dus is het een nette verkoop zo,n ding en begin opnieuw met iets van 1000of 2000€ meer en dan wat je wilt 5 gaats en rondom schijven kan je alles wat je wilt .

bert

Terug
Naar boven