• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe

ik zou de kleur niet eens weten meer.

maar kleuren moeten gelijk zijn met de BC draad van de Astra

Willem

Je kan kijken of PIN 32 van de motorcomputer gebruikt is in de stekker.

Deze is voor de Verbruiks Computer.

Willem

nou woensdag gaan we t zien!1.8 eruit 2.0 erin .en dan hoop ik dat er weer een niet rotte astra 2.0 16v xe geboren word en dan nog f kijken voor andere chip,hier en daar wat deukjes wegwerken en dan kan ie gespoten worden mvg wes

hey mannen even een vraagje !probeerde vandaag bij de astra de radio aan te sluiten en zie dat de kabels van voor naar kleine en grote speakers t zelfde zijn zowel links as recht namelijk blauw en blauw bruin.heb gekeken naar de kabels die bij de radio uit komen en zie ik een kabel met blauw en blauw bruin.ook zie ik dat er meerdere bruin witte kabels lopen!iemand een idee welke kleurcombinatie voor links voor is en welke voor rechtsvoor?????mvg wes

Speakers waren zo uit mn hoofd:

blauw/bruin blauw

geel/bruin geel

groen/ bruin groen

wit/ bruin wit

Volgens mij zijn die overige bruin/wit kabels voor weergave van radio informatie op je BC.

Je kunt het makkelijk testen bij de kabels bij de radio door de draden even contact te maken met een batterij (AA bijv). Dan hoor je de speaker vanzelf.

Originally posted by wes155

ok maar welke is voor links en welke voor rechts???

Zoals ik al zei, even testen met een batterijtje en twee korte draadjes even contact maken met bijvoorbeeld blauw en bruin-blauw dan hoor je de speaker even licht kraken en dan kun je horen of het links of rechts 'kraakt'..

ja ok maar had ze beiden aangesloten gehAD EN GEEN GELUID,hadden flink in de kabelboom geknipt en gedaan ,maar heb t uit gevonden toen de batterij gebruikt en ooo dr kraakte iets,bedankt voor je tip mvg wesley

nee dat komt wel dat omkeuren kost 55 euro. omdat er al een type goedkeur nr is afgegeven zal dat geen probleem zijn!auto is in nette staat geen roest etc,moet wel op apk zo snel mogelijk maak me alleen een beetje zorgen om de angeleyes ben bang dat ik daarmee niet doorkom.anders even omzetten

mannen ,vandaag alles in werking gesteld met de ombouw van c18xe naar c20 xe !!zoals vermeld,had ik de 2.0 liter al eerder in een kadett 1.2 gebouwd maar helaas een zwaar ongeluk mee gehad!!jammer van het in nieuwstaat verkerende chassis.iemand interesse in fotos van de ombouw? hoor ik t graag!!maar goed terug naar de point.vandaag alles ingebouwd.na de steunen en alles vast te hebben gezet ,wil ik de km teller kabel op de bak zetten !zie ik ,na alles goed ontvet te hebben dat mn f 20 bak gescheurd is!differentieel gewoon van de binnen zijde naar buiten geslagen door de klap vd vangrail op de linkse kant!echt balen mannen!!!

maar goed motor er weer uit al is dit niet echt veel werk maar toch kut. balen vh werk!andere optie zoeken he!! .andere f 20 was niet direct voor handen. daar de motor er vandaag erin moest en ik geen tijd had om te zoeken naar een ander f20 heb ik de f18 vd c 18 xe gemonteerd!omdat ik vond dat die bak wat minder presteerde kwa snelheid in ieder toerental twijfel ik nu of ik nu de goede keuze heb gemaakt!!iemand ervaring met deze combinatie?en hoe zit het met de topsnelheid en het koppel en de degelijkheid van deze bak?hoelang zal ie t uithouden?mng wesley

vandaag gekeken of ik op mijn kabelboom een voorbereiding had voor de boordcomputer maar helaas.een vriend van me zegt dat t beter is dat ik kijk voor een kbelboom van een astra gsi 16v in plaats van de kadett boom te gebruiken maar t moet toch ook anders kunnen?

ok maar tot die tijd kan ik dus gewoon zonder problemen rijden he?alle lampjes voor olie koelvloeistof enz blijven toch gewoon functioneren naar mijn mening!is t ook mogelijk om de ecu uit te lezen in geval van een storing ofzo?

ik heb mijn c18xe ook omgebouwd naar een c20xe m2.8 ( me dis ontsteking ) En in de boom zit TC wel voorbereid, maar ivm lexmaul gebruik ik die niet

ben al druk op zoek.iemand nog eentje in de aanbieding?moet wel 16v zijn van m 2.5!vandaag krukaspoelibinnengekregen van de multieriem.morgen alles verder afbouwen,hoop dat alles goed gaat mvg wes

Terug
Naar boven