• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?

john.t

Post weinig
Hey opel mannen (vrouwen)

Ik heb sinds kort een Knallende uitlaat, vooral met overschakelen naar an de versnellingen.

Hij houdt ook zo af en toe wat in...

Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?

Misschien een afstelling? bougies ? Ik tank 98. Kan ik foutcodes opsporen zonder een opcom of tech2?

De auto is phase 1 Gechipt..

Alvast bedankt.

Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

Greetz

Marcel

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

@chopperbob wrote:Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

Greetz

Marcel

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

daar heb ik geen last van hoor, ondanks ik een 200cell en eerste cat heb vervangen.

Op mijn zafira opc heb ik ook een knallende uitlaat na vervangen voorkat. Vooral als je richting de toeren begrenzer

Gaat. Verder geen vermogen verlies.

Laatst iets aan je auto gedaan of vervangen?

Anders kan het goed je bobine zijn.

Nee heb motorisch niets gedaan laatste tijd...

Het geknal hoort wel bruut, maar zal niet goed zijn lijkt me.

Over het inhouden is ook een twijfel.... Het is meer van, als ik snel optrek lijkt het of de turbo soms vertraagd

Reageerd , hij pakt hem na een paar tellen wel weer op, dan voel je de power wel weer. Maar voelt niet soepel, het lukt of hij tussen het schakelen z'n druk ff kwijt is.

Gaspedaal is al goed ingetrapt ff wachten en dan komt en voel je de turbo pas.

Vooral van de 3de naar de 4de dacht ik zo...

lijkt mij dat het geen verschil mag maken vanuit en naar welke versnelling.

maar je hebt zeker geen turbodrukmeter in je wagen zitten?

Die van mij klappert ooit ook goed, vooral als ik eens stukje wat rustiger constant gereden heb en dan overschakelen als me geluid net wat donkerder begint te klinken ivm me luchtinlaat.

Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.

Voor een 2.0T LER

Is het niet gewoon de katalysator die op is ? Leegverbrand door een mischien iets te fout chipje?

Ik heb namelijk wel eens het een en ander aan gekkigheid gezien na een foutief chipje.

Bij mij knalt hij al vanaf een km stand van 24.521 km (toen is de rvs downpipe er op gegaan) en hij staat nu op meer dan 107.000 km.

het knallen is de ene keer veel meer dan de andere keer.

Bobine is tussen door ook vernieuwd , maar dat heeft niks uit gemaakt.

Wel de andere bougies er toen in gedaan en daar werd het wel minder van (geen standaard bougies)

Bij mij is het echt gekomen na die rvs downpipe( daarvoor was hij al gechipt)

Ik dacht dat de bobine brug tussen de 200 en 225 euro was ,maar weet het niet meer zeker ,is al een aantal jaartjes geleden.

Ik heb trouwens een 2.0 LEL 230 pk op de wielen

greetz

Marcel

@john.t wrote:Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

ik zou het niet weten of het de druk is.. beetje moeilijk oordelen zo :P

als het goed is kan je via de OBD wel de turbodruk zien, alleen wordt die niet aangegeven in bar ofzo..

@john.t wrote:En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.

Voor een 2.0T LER

de bobine voor me z20let was net iets meer dan 100 euro.. origineel opel. weet niet meer precies waar ik em vandaan had trouwens, wel een nederlandse site.

Hey jongens bedankt voor de reacties alvast top, ik ga er van het weekend ff naar kijken en laat het wel ff weten...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

@kelderbier wrote:De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

heeft niets te maken met externe dumpvalve. ik heb een versterkte op de originele plaats en die van mij knalt ook als een gek 😁

is gewoon een beetje te rijk afgesteld denk ik.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hey opelkenners,

ff een kleine update, had m'n probleem al uitgelegd en heb de adviezen zo goed mogelijk uitgevoerd (nu bezig op het moment)

Turbo slangen beide losgehaald, gecontroleerd op lekkage... geen olie te vinden dus droog..

bobinebrug en bougies (bosch) vervangen.

Wel ontdekt dat de carterontluchtingspijp die dikke (vanaf karter naar kleppendeksel loopt) helemaal dicht zat echt dicht,

Ga straks nieuwe olie en filter halen, alles schoonmaken en maares kijken hoe het dan gaat.

Ik vraag me af of dit ook invloed heeft op mijn turbootje?

Heeft hier iemand ervaring mee en/of heeft iemand nog tips en adviezen?

p.s wie weet waar het typeplaatje van de turbo zit? wil toch eens weten welke ik heb.

greetz jt

een turbo knalt altijd als hij gechipt (rijker afgesteld om overhitting van de zuigers te voorkomen) is in combinatie met verwijderen edelcat+sportcat

" onclick="window.open(this.href);return false;

met een rechte pijp zonder dempers gaat het zelfs gepaard met steekvlammen

dus ik begrijp de hele dicussie niet :hmmz

Terug
Naar boven