• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H: Makkelijke / Snelle / Goedkope mods [verzameltopic]

MPWPeter

Post weinig
Op opel-forum.nl staan diverse leuke aanpassingen voor je Astra H die je in minder dan een uur kan doen. In dit topic wil ik ze verzamelen, zodat we allemaal maximaal kunnen genieten van onze Astra's!

:thumb

Ruitensproeiers met twee straaltjes vervangen door nevelsproeiers van de Insignia (door Baas J.)

viewtopic.php?f=5&t=121198

Hier hebben we een heel forum deel voor dus dit topic is niet nutig, maar ik zal het even aan de rest van de crew voorleggen.

Zie

viewtopic.php?f=5&t=178427

@pixels66 wrote:Lijkt mij een leuk topic, kan er een boel aan toevoegen ook..

Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

Brand los zou ik zeggen :wors

(Zal denk ik wel even duren met een Gameboy Color :thumb )

Niet vanaf opel-forum.nl, maar wel een snel uit te voeren mod aan een Astra H Caravan.

12 volt aansluiting in de kofferruimte:

http://www.martijn-lammerts.com/por...ekkedoos-kofferbakruimte-opel-astra-h-station" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motor-talk.de/blogs/kurs...im-laderaum-des-astra-h-caravan-t3245870.html" onclick="window.open(this.href);return false; -> duits, maar met handige foto's!

Zelf gedaan, ongeveer 20 minuten werk, waarvan 15 minuten zoeken naar de connector achter de bekleding :angel

kosten: ongeveer 18 euro.

Happy light show module. Plaatsen gaat in 5 minuten, programmeren lukt in een half uur met de Engelstalige handleiding. Zo krijg je er enkele leuke opties bij. Bij mij werd het volgende geprogrammeerd: speedlock, coming home/leaving home, OPC-scan, stadslicht als DRL. Zijn geld dubbel en dik waard.

@skyline643 wrote:Happy light show module. Plaatsen gaat in 5 minuten, programmeren lukt in een half uur met de Engelstalige handleiding. Zo krijg je er enkele leuke opties bij. Bij mij werd het volgende geprogrammeerd: speedlock, coming home/leaving home, OPC-scan, stadslicht als DRL. Zijn geld dubbel en dik waard.

Speedlock is voor ongeveer €30,- ook met een OPCOM in te stellen, dan ben je ongeveer een minuutje of 10 bezig. Coming home zit er al standaard op ;-) 1 seconde werk bij het uitstappen :D

Mja, astra's zonder rec zijn vrij zeldzaam dus voor de meeste zou het wel werken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

REC= rear electrical center(computer) de rec regelt een boel zaken achterin de auto maar ook een aantal voorin en zit bij jou GTC link achter de bekleding in de koffebak zie:

http://www.towbarsdirect.co.uk/AstraElectrics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: wat ook een leuke mod is om de comfortsluiting aan te zetten in de REC is niet mogelijk bij elke REC.

Daarmee kan je de ramen openen en sluiten d.m.v je afstandbediening open of sluiten vast houden.

@pixels66 wrote:Verwijderen knelpunten luchtfilterbox, 10 minuten werk.

Monteren van verlichting OEM in deurhendels binnenzijde, zie; viewtopic.php?f=126&t=169013

Geen plankje in dashboard kastje? Voor 10-15 euro een OEM dashboard plankje welke je er zo in klikt. Dealer of Ebay(zoekterm Astra H Dashboard shelf).

Geen roker? Vervang je asbak voor een normaal bakje met stekker aansluiting OEM. Paar euro bij de dealer.

LED kentekenplaatverlichting, de echt witte ledjes. Paar minuten werk en een paar euro, zie bijvoorbeeld: http://dx.com/p/bmw-t10-0-8w-3-smd-led-6500k-42-lumen-white-light-bulb-for-car-pair-dc-12v-51169" onclick="window.open(this.href);return false;

De rest komt nog, daar ben ik nu mee bezig!

Mooi lijstje!

De kentekenplaatverlichting is die CANbus error vrij? Ik heb check-control op de auto zitten...

Vanochtend de Insignia sproeiers en Astra H caravan OEM spatlappen besteld: binnenkort weer wat leuke klusjes te doen dus :thumb

vwb die led kentekenverlichting,daar lees ik toch links en rechts dat je wel een foutmelding krijgt,hoe zit dat dan ?

@pixels66 wrote:Jup, canbus vrij.. zo niet, dan zorgen die zwarte blokjes op de leds ervoor dat er geen storing doorkomt.. Daardoor zijn ze ook op je stadslichten te gebruiken..

Kun je ook de knipperlichten voor en aan de zijkant van oranje ledjes voorzien, zodat ze uitgeschakeld wit zijn aan de buitenkant? Of zitten er oranje lensjes in (kan ik niet goed zien, zonder het lampje eruit te halen)?

Jammer dat ik de spatlappen al besteld heb, anders had ik ze van je overgenomen pixels66! ;)

de leds met zoals het hier mooi genoemd wordt 'zwarte blokken' is niks anders dan een 'canbus led', gewoon een paar leds met daarover heen een weerstand (die gekoeld moet worden) zodat ze net zoveel stroom opnemen als gewone lampen.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

@ahrend wrote:vwb die led kentekenverlichting,daar lees ik toch links en rechts dat je wel een foutmelding krijgt,hoe zit dat dan ?

Goed opletten waarschijnlijk of de lampjes wel of niet resistors (zo heten die zwarte blokjes na wat onderzoek...) hebben?

Met LED's in de kentekenplaatverlichting heb ik ook nog geen problemen gehad, in de standlichten daarentegen wel (daar heb ik nu blauwe xenon-look w5w lampjes zitten). Ik had nochtans de canbus led's besteld maar kreeg toch regelmatig foutmeldingen.

Nog een mod: de knipperlichten achteraan vervangen door oranje LED's met ingebouwde weerstand, knippert veel strakker en 15 minuten werk.

@pixels66 wrote:Hoe bedoel je knippert strakker? Welke lampjes zijn dat en heb je een voorbeeld? Moet daar nog wat voor aangepast worden?

Ik ben ook benieuwd naar die lampjes!

Net een zakje met 10 ledjes besteld op ebay: http://www.ebay.com/itm/390601373852" onclick="window.open(this.href);return false;. 'ns even onderzoeken waar overal die t10 dingen in passen ;-)

Volgens mij in de kentekenverlichting, de leeslampjes voor en achter en de parkeer(stads)lichten Misschien ook in de zijknipperlichten?

Ik heb deze : http://www.xenonlamp.nl/canbus-smd-27-led-knipperlicht" onclick="window.open(this.href);return false; - afhankelijk van de lampvoet, iets minder fel, maar toch nog fel genoeg. Met strakker bedoel ik dat een LED anders knippert dan een gewone lamp. Een detail maar ik merk wel het verschil :D Ik moet wel nog de voorkant aanpakken, ik moet nog eens kijken welke lampjes daar in zitten. Of weet iemand dit?

Terug
Naar boven